اخبار خودرو جهان
زیربرند ام جی MG

نسل جدید رویی Roewe RX5 در دو مدل بنزینی و پلاگین هیبرید معرفی شد

سه شنبه - ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 5 دقیقه
roewe-rx5-ام جی رویی 2022 (1)

رویی Roewe زیربرند شرکت خودروسازی ام جی MG بوده و به تازگی دو کراس اوور ام جی MG RX5 و eRX5 را رونمایی کرده است. رویی RX5 نسخه درونسوز بوده و مدل eRX5 نسخه پلاگین هیبریدی این کراس اوور جدید ام جی است.

ظاهر ام جی MG RX5 (رویی Roewe RX5)

به گزارش خودرونویس، نکته خیلی عجیب قابل مشاهده بودن خروجی های اگزوز ام جی MG RX5 از زیر خودرو حتی از نمای جانبیست. لازم به ذکر است که نسخه آبی رنگ مدل پلاگین هیبریدی رویی Roewe eRX5 است. به لطف طراحی بد بدنه به خوبی کل خروجی اگزوز و منبع کاتالیست آن مشخص است. این خروجی اگزوز از موتور آغاز شده و از سمت چپ تا عقب امتداد یافته است. مشاهده اگزوز آن هم از نمای جانبی اصلا در هیچ خودرویی مرسوم نیست و این نشان از پکیجینگ بد ام جی MG برای کراس اوور رویی eRX5 دارد.

roewe-rx5-ام جی رویی 2022 (6)

نسخه خاکستری رنگ مدل بنزینی ام جی MG RX5 بوده و جالب اینجاست که هیچ خروجی اگزوزی از نمای جانبی در آن مشخص نیست. اما در مدل پلاگین هیبریدی ام جی MG eRX5 تمام اگزوز از نمای جانبی مشخص بوده و باعث شده فاصله کف خودرو از سطح زمین نیز کاهش یابد. در این شرایط به سادگی امکان وارد شدن آسیب به مجموعه اگزوز این خودرو در ناهمواری ها وجود دارد.

roewe-rx5-ام جی رویی 2022 (6)

اما دلیل نمایان شدن اگزوزها در مدل پلاگین هیبریدی ام جی MG eRX5 پلاگین هیبریدی چیست؟ چرا نسخه بنزینی این مشکل را ندارد؟ تصور ما جانمای پک های باتری در کف کابین است که مهندسین ام جی را مجبور کرده خروجی اگزوز را مقداری پایین تر بیاورند.

roewe-rx5-ام جی رویی 2022 (6)

پلتفرم ام جی MG یا همان رویی Roewe RX5 به صورت ویژه برای نصب موتورهای بنزینی و درونسوز توسعه یافته بود. به همین جهت برای نسخه هیبریدی هیچ محلی برای نصب پک باتری پیشبینی نشده بود و مهندسین این خودروساز چینی با نصب باتری ها در کف کابین مجبور به جانمایی غیر حرفه ای خروجی اگزوز این خودرو شده اند. چنین راه حل های غیرعاقلانه و غیر حرفه ای تنها در صنعت خودروسازی چین مشاهده می شود و خودروساز صرفا قصد داشته که یک محصولی را تولید کرده باشد. آن هم بدون دیدگاه مهندسی. جالب است که نسخه بنزینی ام جی MG RX5 اصلا چنین مشکلی را نداشته و پکیجینگ زیر بدنه آن کاملا اصولی و صحیح انجام شده است. جالب اینجاست که خروجی های اگزوز طراحی شده داخل سپر هر دو مدل پلاگین هیبریدی و بنزینی رویی Roewe RX5 مصنوعی بوده که البته این موضوع عجیبی نیست. چراکه این ویروس به خودروسازان معتبر جهانی نیز سرایت کرده است.

roewe-rx5-ام جی رویی 2022 (6)

این سومین نسل از ام جی MG RX5 بوده که معرفی شده است. نسل اول این خودرو در سال 2016 رونمایی شده و نسل دوم آن سال 2019 از راه رسید. اما در صنعت خودروسازی چین مرسوم است که نسل های مختلف یک خودرو کنار یکدیگر به بازار عرضه می شوند. جالب اینجاست که نسل اول ام جی MG RX5 همچنان در حال عرضه به بازار چین بوده و قرار است که تا پایان سال 2022 از خط تولید خارج شود. نسل دوم این خودرو که رویی Roewe RX5 Max نام دارد قرار است تا دو سال آینده روی خط تولید باقی بماند.

roewe-rx5-ام جی رویی 2022 (6)

داخل کابین ام جی MG RX5

طراحی داخل کابین ام جی MG RX5 و نسخه پلاگین هیبریدی MG eRX5 به زیبایی اجرا شده است. بارزترین ویژگی داخل کابین این خودرو را باید نمایشگر بزرگ 27 اینچی نصب شده روی داشبورد دانست که به دو بخش مجزا از هم یکی برای پشت فرمان و دیگری برای نمایشگر سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی تقسیم شده است. غربیلک فرمان طراحی جذابی داشته و حالتی D شکل و سه شاخه دارد و روی آن کلیدهای کنترلی مختلفی تعبیه شده است. کنسول میانی طراحی لوکس و جذابی داشته و ارتفاع آن نیز بالا طراحی شده و دو جالیوانی به همراه یک شیفتر دنده بزرگ در این قسمت دیده می شود. چرم استفاده شده برای تودوزی و سایر مواد اولیه استفاده شده در کابین ام جی MG RX5 برای خودرویی در این سگمنت بسیار سطح بالا و فراتر از انتظار به نظر می رسد.

roewe-rx5-ام جی رویی 2022 (6)

ام جی MG RX5 یا همان رویی Roewe RX5 یک کراس اوور سایز متوسط بوده و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4655، 1890 و 1664 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 2765 میلی متر است. وزن این خودرو نیز 1840 کیلوگرم در مدل پلاگین هیبریدی اعلام شده است.

roewe-rx5-ام جی رویی 2022 (6)

مشخصات فنی ام جی MG RX5

ام جی MG RX5 دارای یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو با 188 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط گیربکس اتوماتیک 7 دنده دو کلاچه به چرخ ها منتقل شده و این خودرو را می تواند به نهایت سرعت 190 کیلومتر بر ساعت برساند. مصرف سوخت ترکیبی این نسخه 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

roewe-rx5-ام جی رویی 2022 (6)

مشخصات فنی ام جی MG eRX5 پلاگین هیبرید

نسخه پلاگین هیبریدی ام جی MG eRX5 دارای یک موتور 1.5 لیتری بنزینی توربوشارژ به همراه یک موتور برقی بوده که نیروی تولیدی این دو توسط یک گیربکس 10 سرععته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. این سیستم هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید 245 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور است. به لطف این موترو قدرتمند ام جی MG eRX5 قادر است طی 6.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مصرف سوخت ترکیبی نسخه پلاگین هیبریدی ام جی MG eRX5 در هر 100 کیلومتر 3.3 لیتر اعلام شده است.

قیمت ام جی MG RX5 در مدل بنزینی 17 هزار و 500 دلار اعلام شده که این قیمت در مدل پلاگین هیبریدی ام جی MG eRX5 به 22 هزار و 800 دلار می رسد. این خودرو طراحی بسیار زیبا و مشخصات فنی قابل قبولی دارد و شانس زیادی برای موفقیت در بازار پرازدحام کراس اوورها را دارد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟