اخبار خودرو جهان
مجهز به موتور برقی 376 اسب بخاری

مانرو Munro EV اسیووی برقی قادر به حرکت در آب با عمق 1 متری

سه شنبه - ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
Munro-EV-شاسی بلند برقی مانرو (1)

شرکت مانرو Munro Vehicles یک استارت آپ الکتریکی در اسکاتلند است که در سال 2019 تاسیس شد و حال پیش فروش اولین محصول این شرکت آغاز شده است. این خودرو مانرو EV بوده که یک آفرودر تمام برقیست که قرار است در سال 2023 به بازار اروپا و آمریکا عرضه شود.

به گزارش خودرونویس، خودروی مانرو EV در سال 2021 زمانی که در ابتدای مراحل توسعه بود خبرساز شده بود. حال همه چیز تغییر کرده و شرکت مانرو Munro در حال تست نسخه پیش تولید این خودرو در مسیرهای بیراهه است. به گفته مانرو خودروی برقی آفرودی مانرو EV برای حمل افراد و تجهیزات مختلف در مسیرهای صعب العبور طراحی شده است.

Munro-EV-شاسی بلند برقی مانرو (1)

ظاهر خودروی برقی آفرودی مانرو Munro EV

خودروی برقی مانرو Munro EV روی یک شاسی نردبانی گالوانیزه توسعه یافته و دارای بدنه ای از جنس آلومینیوم به منظور سبک سازیست. استفاده از قطعات OEM در ترمزها و تعلیق باعث ساده تر شدن تعمیر و کاهش هزینه های تعمیر این خودروی الکتریکی می شود. خودروی آفرودی برقی مانرو EV استایلی جعبه ای شکل مانند نسخه کانسپت دارد و پنل های بدنه آن بدون قوس بوده و کاملا صاف طراحی شده اند. چرخ ها در نقاط گوشه ای بدنه جانمایی شده که اورهنگ این خودرو را کاهش داده و زاویه ورود و خروج بهتری را برای این خودرو به ارمغان آورده است. همچنین تایرهایی آفرودی برای خودروی مانرو Munro EV نصب شده و فاصله زیاد آن از سطح زمین باعث شده که این خودرو به آفرودری همه فن حریف تبدیل شود.

Munro-EV-شاسی بلند برقی مانرو (1)

شرکت مانرو Munro امکان شخصی سازی را نیز برای این خودرو فراهم کرده و مشتریان می توانند در خصوص رنگ، تایرها، تعلیق و تریم داخل کابین سلایق خود را اعمال کنند.

 

مشخصات فنی خودروی برقی آفرودی مانرو Munro EV

نسخه تولیدی خودروی برقی مانرو Munro EV قدرتمندتر از نسخه کانسپت بوده و دارای قلب تپنده الکترونیکی با 376 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است. این مدل دارای سیستم انتقال قدرت دائمی چهار چرخ محرک و قفل دیفرانسیل ها برای عملکرد بهتر در مسیرهای آفرودیست. این موتور برقی قدرتمند در ترکیب با زوایای ورود و خروج استثنایی و قابلیت حرکت در آب با عمق 100 سانتی متر و همچنین انعطاف محوری فوق العاده، از خودروی برقی مانرو Munro EV یک هیولای بی راهه نورد ساخته است.

Munro-EV-شاسی بلند برقی مانرو (1)

این اسیووی برقی به یک باتری 80.1 کیلووات ساعتی مجهز شده که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 270 کیلومتر مسافت در سیکل ترکیبی آنرود و آفرود را برای این خودرو رقم زده و به گفته مانرو Munro این باتری انرژی لازم برای پیمایش 16 ساعت رانندگی در مسیر بزرگراهی را در خود ذخیره می کند. این باتری طی تنها 36 دقیقه شارژ با یک شارژر 100 کیلوواتی DC از 15 به 80 درصد شارژ می رسد. در صورت اتصال به شارژر ضعیف تر 22 کیلوواتی AC هم شارژ کامل شاسی بلند برقی مانرو Munro EV طی سه ساعت صورت می گیرد.

Munro-EV-شاسی بلند برقی مانرو (1)

اسیووی برقی مانرو Munro EV قادر است تا 1000 کیلوگرم بار را حمل کند و قابلیت حمل بار با ابعاد یک پالت استاندارد را در فضای بار خود دارد. همچنین این خودرو قادر به یدک کشی جسمی با بیشینه وزن 3500 کیلوگرم است. این اعداد و ارقام با اسیووی های قدرتمند درونسوز بازار برابری می کند. البته این موضوع را نباید فراموش کرد که حمل بار و یدک کشی با این خودرو باعث کاهش مسافت قابل پیمایش و افزایش میزان مصرف انرژی مانرو Munro EV می شود.

Munro-EV-شاسی بلند برقی مانرو (1)

هم اکنون با پرداخت تنها 500 دلار می توانید نسبت به پیش خرید خودروی برقی مانرو Munro EV اقدام کنید. تخمین زده شده که قیمت این شاسی بلند همه فن حریف برقی چیزی در حدود 87 هزار و 500 لدار است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟