اخبار خودرو جهان
همان رنو کپچر با لوگویی متفاوت!

میتسوبیشی ASX 2023 رونمایی شد

چهارشنبه - ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2023-Mitsubishi-ASX-میتسوبیشی (1)

سرانجام نسل جدید میتسوبیشی ASX مدل 2023 با موتورهای درونسوز، هیبرید و پلاگین هیبریدی رونمایی شد. نسل جدید میتسوبیشی ASX قرار است که از ماه مارس سال 2023 به بازارهای جهانی از جمله اروپا عرضه شود.

به گزارش خودرونویس، حال که نسل جدید میتسوبیشی ASX رونمایی شده، متوجه شدیم که این همه انتظار اصلا برای این کراس اوور کامپکت اصلا ارزش نداشت. میتسوبیشی عملا هیچ محصول جدیدی را طراحی نکرده و نسل جدید میتسوبیشی ASX را باید رنو کپچر با لوگوی این خودروساز ژاپنی دانست. در واقع تنها تفاوت ظاهری میتسوبیشی ASX جدید با رنو کپچر به دیزاین جلوپنجره و نصب لوگوی متفاوت محدود می شود. میتسوبیشی حتی زحمت طراحی رینگ هم به خود نداده و از رینگ هایی مشابه با رنو کپچر برای ASX استفاده کرده است.

2023-Mitsubishi-ASX-میتسوبیشی (1)

مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2023

نسل جدید میتسوبیشی ASX علاوه بر طراحی ظاهری، در بخش مشخصات فنی هم چیزی از خود نداشته دقیقا از روی دست همزاد فرانسوی خود تقلید کرده است. نسخه پایه میتسوبیشی ASX 2023 دارای یک موتور 1 لیتری سه سیلندر با 91 اسب بخار قدرت است. نسخه قدرتمندتر میتسوبیشی ASX دارای موتور 1.3 لیتری توربوشارژ بنزینی بوده که با دو سطح قدرت به همراه سیستم هیبریدی ملایم 12 ولتی به بازار عرضه می شود. نسخه ضعیف تر این پیشرانه قادر به تولید 140 اسب بخار قدرت بوده که به گیربکس شش دنده دستی متصل شده و نسخه قدرتمندتر قادر به تولید 158 اسب بخار قدرت بوده که به گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه مجهز شده است.

2023-Mitsubishi-ASX-میتسوبیشی (1)

میتسوبیشی ASX 2023 دارای یک مدل هیبریدی هم بوده که متشکل از یک موتور 1.6 لیترب بنزینی و دو موتور برقی و گیربکس اتوماتیک مولتی مد است. این سیستم هیبریدی قادر به تولید 143 اسب بخار است.

2023-Mitsubishi-ASX-میتسوبیشی (1)

در نهایت هم یک مدل پلاگین هیبریدی برای میتسوبیشی ASX 2023 عرضه شده که پرچمدار مدل های این خودرو در زمینه قدرت محسوب مشده و متشکل تاز یک موتور 1.6 لیتری بنزینی، دو موتور برقی و یک باتری 10.5 کیلووات ساعتی بوده که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 49 کیلومتر مسافت بدون نیاز به موتور بنزینی در آن ذخیره می شود. این سیستم پلاگین هیبریدی قادر به تولید 159 اسب بخار قدرت است.

2023-Mitsubishi-ASX-میتسوبیشی (1)

لازم به ذکر است که تمامی این پیشرانه عینا روی نسل جدید رنو کپچر هم نصب شده و طراحی آنها توسط رنو انجام شده است.

2023-Mitsubishi-ASX-میتسوبیشی (1)

داخل کابین میتسوبیشی ASX 2023

کابین میتسوبیشی ASX مصداق بارز ضرب المثل هرچقدر پول دهید همانقدر آش می خورید است! در پشت فرمان مجهزترین نسخه میتسوبیشی ASX یک نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی نصب شده که دارای رهیاب سه بعدی بوده و کاملا قابلیت شخصی سازی دارد. البته اگر کمتر هزینه کنید یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی در پشت فرمان خواهید داشت. اگر هم خساست به خرج دهید یک نمایشگر دیجیتالی 4.2 اینچی در بین دو نشانگر آنالوگ در پشت فرمان میتسوبیشی ASX شما نصب می شود.

2023-Mitsubishi-ASX-میتسوبیشی (1)

نمایشگر سیستم مالتی مدیا میتسوبیشی ASX 2023 هم با توجه به بودجه شما تغییر می کند. نسخه پایه دارای نمایشگر 7 اینچی لمسی افقی بوده و نسخه های گران قیمت تر دارای نمایشگر 9.3 اینچی عمودی هستند. این دو نمایشگر امکان اتصال بدون سیم به اپل کار پلی و اندروید اتو را دارند. از این نمایشگر راننده امکان انتخاب مد رانندگی، کنترل سیستم های سرگرمی و نورپردازی کابین در هشت رنگ مختلف را دارد.

2023-Mitsubishi-ASX-میتسوبیشی (1)

میتسوبیشی ASX 2023 کراس اووری بسیار جمع و جور محسوب شده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4228، 1797 و 1573 میلی متر است. صندلی های ردیف دوم این خودرو قابلیت حرکت به صورت ریلی را دارند که به موجب آن فضای پا و بار این خودرو تغییر می کند. فضای بار میتسوبیشی ASX 2023 بسته به موقعیت صندلی های ردیف دوم بین 332 تا 401 لیتر است.

2023-Mitsubishi-ASX-میتسوبیشی (1)

امکانات میتسوبیشی ASX 2023

میتسوبیشی ASX 2023 به سیستم های ایمنی پیشرفته ای مجهز شده که شامل هشدار برخورد از عقب با قابلیت ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابر پیاده و موتور سوار، کمکی تثبیت خطوط حرکت فعال و تابلوخوان مسیر به صورت استاندارد است. به صورت آپشنال هم رادار نقطه کور، دنبال کننده خطوط حرکت، هشدار سرعت، کروز کنترل تطبیقی و نور بالای هوشمند به این خودرو اضافه می شوند. مجهزترین نسخه میتسوبیشی ASX دارای سیستم MI-Pilot بوده که ترکیبی از کروز کنترل تطبیقی با قابلیت حرکت در مرکز دو خط بوده که به نوعی رانندگی نیمه خودران را به ارمغان می آورد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • قاسم | 20 مرداد 1402 - 11:25 ق.ظ

    میتسوبیشی گداست باید موتور قویتر استفاره کنه