اخبار خودرو جهان
مجهز به قدرتمندترین موتور چهار سیلندر تاریخ

مرسدس بنز AMG GLC 2024 در دو مدل هیبریدی رونمایی شد

یکشنبه - ۱ مرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
مرسدس AMG GLC 63 2024 بنز

مرسدس AMG GLC به عنوان نسخه عملکردی این کراس اوور آلمانی رونمایی شده است. مرسدس AMG GLC 2024 دارای دو مدل GLC43 و GLC53 S E پرفورمنس بوده که هر دو جزو قدرتمندترین مدل های این کراس اوور لوکس تا به امروز هستند.

مشخصات فنی مرسدس AMG GLC 43 مدل 2024

به گزارش خودرونویس، مرسدس AMG GLC 43 نسخه پایه خانواده AMG بوده که از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ به همراه سیستم هیبریدی ملایم ژنراتور استارتر یکپارچه بوده که قادر به تولید 416 اسب بخار قدرت است. البته در سرعت های پایین 13 اسب بخار قدرت به صورت لحظه ای به لطف ژنراتور استارتر در اختیار راننده قرار دارد.

مرسدس AMG GLC 63 2024 بنز

این پیشرانه برای انتقال قدرت به گیربکس 9 سرعته اتوماتیک مولتی کلاچ متصل شده و نیروی تولیدی آن به هر چهار چرخ منتقل می شود. همانند دیگر خودروهای AMG مانند E63 که از این گیربکس مولتی کلاچ اسپید شیفت بهره گرفته اند، یک کلاچ استارت آف خیس جای مبدل گشتاور را گرفته که سبب عملکرد نرم تر و بهتر در سرعت های پایین و پاسخ سریع تر در هنگام فشردن پدال گاز شده است. مرسدس AMG GLC43 دارای قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب و همچنین سیستم تعلیق بادی با دمپرهای تطبیق پذیر به صورت استاندارد بوده که همگی بخشی از پکیج AMG Ride کنترل هستند.

مرسدس AMG GLC 63 2024 بنز

مشخصات فنی مرسدس بنز AMG GLC63 S E پرفورمنس 2024

قدرتمندترین مدل مرسدس AMG GLC63 S E پرفورمنس بوده که متاسفانه خبری از موتور هشت سیلندر نیست. از موتور شش سیلندر هم خبری نیست. به جای آن یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ برای این خودرو به همراه یک موتور برقی روی اکسل عقب نصب شده که این سیستم هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید 671 اسب بخار قدرت و 1020 نیوتن متر گشتاور است. موتور 2 لیتری توربوشارژ به تنهایی قادر به تولید 469 اسب بخار قدرت و 545 نیوتن متر گشتاور بوده که خود قدرتمندترین موتور چهار سیلندر در دنیاست. موتور برقی نیز قادر به تولید 201 اسب بخار قدرت است.

مرسدس AMG GLC 63 2024 بنز

مرسدس AMG GLC 63 S E پرفورمنس قادر است طی 3.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت قابل پیمایش آن نیز به صورت الکترونیکی روی 275 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این نسخه نیز به همان گیربکس 9 سرعته اتوماتیک مولتی کلاچ مجهز شده و به صورت استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است. اما این سیستم 4Matic+ نصب شده روی این مدل قابل تغییر بوده و می تواند تا 100 درصد نیروی تولیدی موتور را هم به چرخ های عقب منتقل کند.

مرسدس AMG GLC 63 2024 بنز

تغییرات ظاهری مرسدس بنز AMG GLC نسبت به مدل های استاندارد

مرسدس AMG GLC در این دو مدل نسبت به مدل های استاندارد مرسدس بنز GLC تغییراتی در بخش ظاهری داشته است. اولین تغییر استفاده از جلوپنجره خاص AMG بوده که سپس می توان به ورودی های هوای بزرگتر و تریم کرومی بیشتر در پروفیل جلو اشاره کرد. نسخه AMG GLC 43 دارای خروجی های اگزوز دایره ای شکل در عقب بوده و مدل قدرتمندتر دارای اگزوزهای ذوزنقه ای شکل در این قسمت است.

مرسدس AMG GLC 63 2024 بنز

کابین نیز دیزاین اسپرت تری داشته و شاهد تودوزی MB-Tec و میکروفایبر هستیم که مواد اولیه دوستدار محیط زیست هستند. البته به صورت آپشنال می توان تودوزی چرم ناپا را برای این خودرو سفارش داد. لوگوی AMG هم روی پشت سری های این خودرو دیده می شود. البته در صورت تمایل به سواری اسپرت تر، می توان صندلی های پرفورمنس را برای این خودرو سفارش داد. سیستم مالتی مدیا MBUX مشابه با نسخه استاندارد مرسدس بنز GLC در این خودرو هم دیده می شود و تنها گرافیک ویژه AMG به آن اضافه شده است. نمایشگر پشت فرمان، نمایشگر لمسی میان داشبورد و هد آپ دیسپلی همگی تم AMG دارند.

دیگر موارد پیشنهادی:
4.9 از 11 رای

دیدگاه شما چیست؟