اخبار خودرو جهان
مجهز به موتور 2.5 لیتری پنج سیلندر آئودی

ابرخودرو KTM X-Bow GT-XR هیولای مسابقه ای با مجوز تردد در خیابان

چهارشنبه - ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
KTM-X-Bow-GT-XR-کی تی ام ایکس بو ابرخودرو (1)

شرکت KTM نسخه خیابانی ابرخودروی ایکس-بو X-Bow را با نام GT-XR رونمایی کرد. خودروی کی تی ام ایکس-بو KTM X-Bow GT-XR که چندین بار تا به امروز در حال تست رویت شده بود، حال به صورت رسمی رونمایی شده که استایل ظاهری آن تا حد زیادی مشابه با نسخه های مسابقه ای GTX و GT2 طراحی شده است.

به گزارش خودرونویس، شرکت استرالیایی KTM قصد دارد که سالانه تنها 100 دستگاه از کی تی ام ایکس-بو KTM X-Bow GT-XR را تولید کند که برای آن برچسب قیمتی معادل 282 هزار دلار را در نظر گرفته است.

 

مشخصات فنی ماشین کی تی ام ایکس-بو KTM X-Bow GT-XR

خودرو کی تی ام ایکس-بو KTM X-BOW GT-XR روی یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی و یک یازه شاسی فضایی ساخته شده از فولاد با مقاوت بالا توسعه یافته که نتیجه این ساختار پیچیده وزن سبک 1130 کیلوگرمی این ابرخودرو شده است. این ابرخودرو KTM X-BOW GT-XR خیابانی به یک موتور 2.5 لیتری پنج سیلندر خطی توربوشارژ مجهز بوده که قادر به تولید 500 اسب بخار قدرت در 6350 دور بر دقیقه و 581 نیوتن متر گشتاور در 5550 دور بر دقیقه است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس هفت سرعته دو کلاچه به چرخ های عقب منتقل می شود. جهت عملکرد بهتر برای چرخ های عقب دیفرانسیل با محدود کننده لغزش هم نصب شده است.

KTM-X-Bow-GT-XR-کی تی ام ایکس بو ابرخودرو (1)

وزن کم و موتور قدرتمند باعث شده تا ابرخودرو کی تی ام ایکس-بو KTM X-Bow GT-XR قادر باشد طی 3.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 280 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

KTM-X-Bow-GT-XR-کی تی ام ایکس بو ابرخودرو (1)

با وجود اینکه استخراج بهترین عملکرد ممکن از ابرخودرو کی تی ام ایکس-بو در زمان توسعه نسخه GT-XR یکی از هدف های اصلی این شرکت استرالیایی بوده، این کمپانی ادعا کرده که KTM X-Bow GT-XR جهت استفاده روزمره نیز یک خودروی راحت بوده است. جالب است بدانید که این ابرخورو به یک مخزن سوخت 96 لیتری، فرمان کمکی برقی و سیستم جک لیفت آپشنال 9 سانتی متری برای عبور از ناهمواری های سطح خیابان مجهز شده است.

KTM-X-Bow-GT-XR-کی تی ام ایکس بو ابرخودرو (1)

کی تی ام ایکس-بو KTM X-Bow GT-XR نیروی رو به پایین خیره کننده ای تولید می کند. البته این شرکت اظهار کرده ضمن نصب قطعاتی مانند بال بزرگ عقب، دیفیوزر عقب و اسپلیتر جلو که موجب افزایش نیروی رو به پایین می شوند، سبک طراحی کف این خودرو به نحوی بوده که به لطف جریان هوای گردبادی تولید شده بین خودرو و زمین چسبندگی این خودرو را بیشتر می کند که این جریان با کمک اسپلیتر جلو و همچنین سبک طراحی کف خودرو ایجاد می شود.

KTM-X-Bow-GT-XR-کی تی ام ایکس بو ابرخودرو (1)

سیستم ترمز کی تی ام ایکس-بو KTM X-BOW GT-XR با وجود وزن سبک این خودرو قدرت بسیار بالایی دارد. این سیستم ترمز سیستم مونوبلاک با کالیپر هشت پیستونه و روتورهای استیل است. مشتریان می توانند به جای دیسک های استیل، دیسک های کربن سرامیکی هم برای این ابرخودرو سفارش دهند. تعلیق این ابرخودرو از کمپانی معتبر Sachs تامین شده است. به صورت آپشنال رینگ های سنتر لاک نیز برای KTM X-BOW GT-XR نصب می شوند.

KTM-X-Bow-GT-XR-کی تی ام ایکس بو ابرخودرو (1)

داخل کابین ابرخودرو کی تی ام ایکس-بو KTM X-BOW GT-XR

داخل کابین کی تی ام ایکس-بو KTM X-Bow GT-XR یک غربیلک فرمان فیبر کربنی قابل برداشتن دیده می شود که روی آن یک نمایشگر دیجیتالی برای نشان دادن اطلاعات مربوط به خودرو به راننده قرار دارد. از جمله دیگر ویژگی های کابین این ابرخودرو KTM می توان به جعبه پدال قابل تنظیم، سیستم دوربین دید عقب آپشنال، سیستم صوتی با درگاه بلوتوث، نورپردازی LED، سیستم تهویه و یک محفظه داشبورد کوچک اشاره کرد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟