اخبار خودرو جهان
صفر تا 100 در 2.1 ثانیه

آریل هایپرکار Hipercar با 1200 اسب بخار قدرت معرفی شد

یکشنبه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
Ariel-Hipercar آریل هایپرکار

خودرویی که در تصویر مشاهده می کنید آریل هایپرکار بوده که جدیدترین محصول این برند اسپرت ساز بریتانیایی است. این همان شرکتی بوده که خودروی اسپرت و افسانه ای آریل اتم را که یک سلاح مسابقه ای بوده به همراه برادر آفرودر آن Nomad تولید کرده است. حال محصولی توسط این برند بریتانیایی به نام آریل هایپرکار Hipercar رونمایی شده که تمام توجه ها را به سمت خود جلب کرده است.

مشخصات فنی ماشین آریل هایپرکار Ariel Hipercar

به گزارش خودرونویس، در حالیکه این خودرو آریل هایپرکار نام دارد، اما نسخه تولیدی آن با نام دیگری به بازار عرضه خواهد شد. این اولین محصول کوپه برند آریل بوده و قرار است نسخه تولیدی آن 18 ماه دیگر به بازار عرضه شود. تصور نکنید که آریل هایپرکار همان آریل اتم بوده که دو درب و سقف به آن اضافه شده است. بلکه این خودرو به مراتب نسبت به آریل اتم سریع تر و تهاجمی تر است. منظور ما موتور 1200 اسب بخاری بوده که برای آریل هایپرکار Hipercar نصب شده و این ابرخودرو را قادر ساخته طی 4.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 161 کیلومتر بر ساعت برساند. جالب اینجاست که یک توربین گازی هم در پشت صندلی های این خودرو بسته شده است.

Ariel-Hipercar آریل هایپرکار

آریل هایپرکار این 1200 اسب بخار قدرت را به کمک موتورهای الکتریکی خود تولید می کند. آریل هایپرکار Hipercar به جای بهره بردن از شاسی سازه فضایی آریل اتم، دارای سازه ای مشابه با وان و از جنس آلومینیوم بوده که فریم های فرعی از جنس فیبر کربن نیز به آن به همراه درب هایی مشابه با بالهای پروانه به این سازه متصل شده است. آریل هایپرکار Hipercar کیت بدنه آیرودینامیک بسیار جذابی شامل سه باله عمودی در عقب بوده یک کیت بدنه بسیار خشن هم در نمای جلوی این خودرو قرار دارد و بسیار سخت است که بتوانیم تصوری از شکل اولیه این ابرخودرو و اسکچ های آن داشته باشیم.

Ariel-Hipercar آریل هایپرکار

اما جدا از تفاوت شاسی، چیزی که آریل هایپرکار Hipercar را از آریل اتم مجزا می کند، قوای محرکه این خودروست. آریل هایپرکار به جای بهره بردن از موتور بنزینی هوندا در مدل های تنفس طبیعی و سوپرشارژ یا حتی موتور هشت سیلندر ساخت این شرکت، از یک موتور الکتریکی بهره برده و رسما به آینده متصل شده است.

Ariel-Hipercar آریل هایپرکار

هر یک از چرخ های آریل هایپرکار دارای یک موتور برقی مجزا هستند که هر یک قادر به تلوید 299 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور است. با یک حساب و کتاب ساده مشخص می شود که این ابرخودرو مجموعا 1192 اسب بخار و 1800 نیوتن متر گشتاور بوده که این توان خیره کننده شتاب اولیه صفر تا 100 معادل 2.1 ثانیه را برای این خودرو به ارمغان آورده است. آریل هایپرکار Hipercar قادر است طی 3.5 ثانیه از سرعت 100 به 193 کیلومتر بر ساعت برسد که تقریبا مشابه با هیولایی مانند بوگاتی شیرون است!

Ariel-Hipercar آریل هایپرکار

آریل هایپرکار دارای سیستم کنترل پایداری تطیبق پذیر و تایرهایی با چسبندگی بسیار بالا میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 بوده که امکان نصب تایرهای چسبنده تر 2R هم برای این خودرو وجود دارد تا هرزگردی این ابرخودروی برقی کاهش یابد. اگر تصور می کنید که کنترل یک ابرخودروی برقی 1200 اسب بخاری برایتان دشوار است، یک نسخه ضعیف تر نیز برای آریل هایپرکار توسعه پیدا کرده که تنها دارای دو موتور برقی روی دو چرخ بوده که قادر به تولید 598 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور است.

Ariel-Hipercar آریل هایپرکار

آریل هایپرکار دارای سیستم برق 800 ولتی و باتری 62 کیلووات ساعتی بوده که انرژی لازم برای پیمایش 241 کیلومتر مسافت در آن ذخیره می شود. البته این خودرو دارای یک میکروتوربین آپشنال ساخت شرکت Cosworth بوده که نقش ژنراتور را عمل می کند. این توربین وزنی کمتر از 50 کیلوگرم داشته و 48 اسب بخار قدرت داشته و سبکتر و کوچکتر از هر پیشرانه درونسوزی بوده که تا به امروز تولید شده است. بدین ترتیب این خودرو قادر است هم به صورت تمام الکتریکی و هم با سوخت هیدروژن برای فعالیت توربین های خود حرکت کند.

Ariel-Hipercar آریل هایپرکار

در حالیکه آریل اتم تنها 595 کیلوگرم وزن داشت، اما آریل هایپرکار Hipercar وزنی معادل 1546 کیلوگرم دارد که به دلیل نصب پیشرانه برقی، سیستم تهویه مطبوع و جعبه فرمان برقیست. البته این وزن در نسخه تمام چرخ محرک بوده و مدل دو موتوره مقداری سبکتر است. شاید قدرت بسیار بالای موتورهای برقی وزن بالای بدنه آریل هایپرکار را در شتابگیری جبران کند، اما در حین رانندگی در پیست و در حین ترمزگیری احساس متفاوتی با این ابرخودرو نسبت به آریل اتم خواهید داشت.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟