اخبار خودرو جهان
قادر به پیمایش 300 کیلومتر در حالت شارژ کامل و فول ظرفیت

ون برقی جویلانگ Joylong E6 کپی چینی تویوتا هایس

سه شنبه - ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
ون برقی جویلانگ joylong e6 تویوتا هایس

این ون که در تصاویر مشاهده می کنید، نسل قبلی تویوتا هایس نیست. بلکه کپی چینی آن با موتور الکتریکیست! این خودرو جویلانگ Joylong E6 نام داشته که هم اکنون در برخی از بازارهای جهانی از جمله استرالیا در حال عرضه است. جویلانگ E6 در واقع نسخه الکتریکی ون های سری A جویلانگ Joylong بوده که از سال 2009 در حال تولید در چین هستند.

ظاهر ون برقی جویلانگ Joylong E6 (کپی تویوتا هایس با پیشرانه الکتریکی)

به گزارش خودرونویس، کار ون جویلانگ Joylong E6 و تویوتا هایس از شباهت گذشته و این ون برقی چینی تقریبا همان تویوتا هایس با باطنی دیگر است! یعنی طراحان چینی حتی زحمت تغییر بخشی از خودرو را هم به خودشان نداده اند. تنها تفاوتی که میان تویوتا هایس و ون جویلانگ Joylong E6 می توان مشاهده کرد به زاویه تیزتر گوشه چراغ ها مربوط بوده و جلوپنجره نیز مقداری جزیی تغییر پیدا کرده و گرافیک چراغ های عقب نیز مقداری متفاوت از تویوتا HiAce طراحی شده است. با توجه به تصاویر رسمی منتشر شده از این ون برقی چینی، می توان تشخیص داد که جویلانگ Joylong E6 با دو طراحی سپر مختلف به بازار عرضه می شود. با وجود این تفاوت های جزیی، یقینا اگر ون جویلانگ Joylong E6 را در خیابان مشاهده کنید، آن را با تویوتا هایس اشتباه خواهید گرفت.

ون برقی جویلانگ joylong e6 تویوتا هایس

در ابتدا تصور کردیم که این خودروساز چینی با تویوتا یک توافقنامه برای دریافت لایسنس استفاده از طراحی ون هایس امضا کرده. بعدا مشخص شد که جویلانگ Joylong هیچ زمانی با تویوتا همکاری نداشته و این برخلاف داستان سایر خودروسازان چینی بوده که در حال تولید و فروش نسخه های ریبج شده تویوتا هایس هستند. به نظر می رسد که تویوتا دیگر اهمیتی به این کپی کاری و تقلید جویلانگ نمی دهد. چراکه تعداد قابل توجهی از نسل پنج تویوتا هایس H200 را از سال 2004 فروخته است. با توجه به اینکه تویوتا در سال 2019 ششمین نسل تویوتا هایس H300 رونمایی کرد، نسبت به کپی برداری از نسل قبلی این ون محبوب بی تفاوت است.

ون برقی جویلانگ joylong e6 تویوتا هایس

کابین ون برقی جویلانگ Joylong E6

جویلانگ حتی در خصوص طراحی کابین ون E6 هم به خود زحمتی نداده و کابین نیز مشابه با تویوتا هایس طراحی شده است. از جمله تجهیزات استاندارد ون برقی جویلانگ Joylong E6 می توان به نمایشگر لمسی کوچک برای سیستم مالتی مدیا، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه مستقل جلو و عقب، پله جمع شونده برقی جانبی، صندلی های عقب تاشو و سیستم صوتی با شش بلندگو اشاره کرد. ون برقی جویلانگ Joylong E6 در زمینه تجهیزات ایمنی دارای دو ایربگ برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم ترمز دیسکی است.

ون برقی جویلانگ joylong e6 تویوتا هایس

مشخصات فنی ون برقی جویلانگ Joylong E6 (کپی تویوتا هایس با موتور برقی)

ون جویلانگ Joylong E6 ابعاد یکسانی را با نسخه بنزینی جویلانگ A6 دارد. این ون برقی طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5990، 1880 و 2320 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 3720 میلی متر گزارش شده است. این ون برقی چینی به صورت 12 یا 14 نفره قابل سفارش است.

ون برقی جویلانگ joylong e6 تویوتا هایس

ون برقی جویلانگ Joylong E6 به یک موتور برقی با 82 اسب بخار قدرت و 382 نیوتن متر گشتاور مجهز شده که نیروی آن به چرخ های عقب منتقل می شود. برای تامین انرژی یک باتری 86.1 کیلووات ساعتی مایع خنک نصب شده که ون جویلانگ E6 را قادر ساخته بیشینه مسافتی معادل 300 کیلومتر را در حالت شارژ کامل در فضاهای شهری و 280 کیلومتر در مسیرهای بزرگراهی در حالت تمام ظرفیت (Full Load) طی کند. برای شارژ باتری ون جویلانگ E6 در صورت اتصال به شارژر 20 آمپری حدود 5 ساعت و در صورت اتصال به شارژر 32 آمپری کمتر از 4 ساعت زمان نیاز است.

برچسب قیمت پایه ون جویلانگ Joylong E6 حدود 65 هزار دلار اعلام شده است.

 

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟