اخبار خودرو جهان
مجهز به نمایشگر رباتیک رقصنده در میان داشبورد

ماشین های فای HiPhi Z سدان برقی فضایی چینی

یکشنبه - ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
hiphi-z ماشین برقی های فای الکتریکی (1)

خودرویی که در تصویر مشاهده می کنید های فای HiPhi Z نام داشته که یک سدان با طراحی آینده نگرانه از چین بوده که بیشتر به سفینه فضایی شباهت دارد تا یک خودرو! با این وجود خودروی های فای HiPhi Z یک محصول تولیدی بوده و هم اکنون پیش فروش آن در چین آغاز شده و قیمتی بین 90 تا 120 هزار دلار دارد.

به گزارش خودرونویس، های فای HiPhi یک برند خودرویی فعال زیر چتر Human Horizons Technology است. در سال 2021 این کمپانی اولین محصول خود یعنی کراس اوور های فای HiPhi X را به بازار عرضه کرده بود.

 

ظاهر خودرو های فای HiPhi X

ماشین های فای HiPhi Z یک سدان با طراحی بسیار عجیب و رینگ های بزرگ 22 اینچی بوده که دارای درب هایی خلاف جهت هم بازشونده است. طراحی این خودرو کاملا منحصر به فرد بوده و هیچ قسمتی از بدنه آن از محصول دیگری کپی برداری نشده است. خودروی های فای Hiphi X به دلیل خاص بودن توانست به عنوان یک کراس اوور پریمیوم در بازار چین بسیار محبوب شود. همین موضوع در خصوص سدان های فای HiPhi Z هم انتظار می رود. چراکه ویژگی های جذاب زیادی در قسمت های مختلف این خودرو وجود دارد که همین موارد باعث شده 2500 دستگاه از این خودرو به سرعت پیش فروش شود.

hiphi-z ماشین برقی های فای الکتریکی (1)

خودرو های فای HiPhi Z طراحی بسیار هوشمندانه ای ددر نمای عقب داشته و دارای آرک چرخ هایی عریض و یک اسپویلر بوده که به صورت شناور در قسمت عقب این خودرو طراحی شده است. همچنین در این قسمت شاهد طراحی چراغ هایی LED سرتاسری  و یک سپر مشکی رنگ با طراحی بسیار ساده هستیم. چرخ های عقب خودرو های فای HiPhi Z می تواند تا 13.2 درجه هم راستا و یا خلاف راستای چرخ های جلو بچرخند. شاید های فای HiPhi Z استایلی مشابه با خودروهای لیفتبک داشته باشد، اما صندوق عقب آن مانند سدان های سنتی است. در نمای عقب لوگو HiPhi به وسیله LED روشن شده و در دو گوشه سپر نیز چراغ های LED برای نورپردازی بیشتر نمای عقب طراحی شده اند.

hiphi-z ماشین برقی های فای الکتریکی (1)

مشخصات فنی ماشین های فای HiPhi Z

قفل درب های خودرو های فای HiPhi Z به طور اتوماتیک با نزدیک شدن راننده به درب ها باز می شود. مشخصات فنی خودرو های فای HiPhi Z با کراس اوور های فای X یکسان بوده و با دو پیشرانه مختلف به بازار عرضه می شود. گزینه اول نسخه تک موتوره و عقب محرک بوده که قادر به تولید 300 اسب بخار قدرت و 410 نیوتن متر گشتاور است. گزینه بعدی نسخه دو موتوره و تمام چرخ محرک بوده که دارای دو موتور برقیست که روی هم رفته قادر به تولید 600 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور است. نسخه دو موتوره خودرو های فای HiPhi Z قادر است طی 3.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. پک باتری نصب شده برای های فای Z نسبت به Hiphi X بزرگتر بوده و ظرفیتی معادل 120 کیلووات ساعت داشته که آن را قادر به پیمایش 705 کیلومتر مسافت در حالت شارژ کامل ساخته است. خودروی های فای Z دارای قابلیت رانندگی نیمه خودران بوده و به 34 سنسور و رادارهای اضطراری مجهز شده است.

hiphi-z ماشین برقی های فای الکتریکی (1)

داخل کابین های فای HiPhi Z

طراحی کابین های فای HiPhi Z همانند نمای بیرونی فضایی اجرا شده است. هیچ صفحه ای به عنوان نشانگر پشت فرمان برای این خودرو طراحی نشده و به جای آن یک هد آپ دیسپلی بزرگ برای های فای Z نصب شده است. در مقابل راننده یک غربیلک فرمان دو شاخه قرار داشته که طراحی پیچیده و فضایی دارد. داشبورد دارای تزیینات LED بوده وو این نورپردازی ها تا روی سقف های فای HiPhi Z هم ادامه یافته است.

hiphi-z ماشین برقی های فای الکتریکی (1)

جالب ترین ویژگی داخل کابین این خودرو شاید نمایشگر میان داشبورد آن باشد. به جای نشان دادن برنامه های یک خودرو در یک منوی کسل کننده، نمایشگر خودرو های فای HiPhi Z تمام برنامه ها را در یک مکعب سه بعدی نشان می دهد. راننده می توان این مکعب را بچرخاند تا به برنامه مد نظر خود دسترسی داشته باشد. در بالای این نمایشگر اطلاعاتی از قبیل سرعت، رهیاب و مسافت قابل پیمایش نمایش داده می شود. در پایین آن نیز کلیدهای لمسی ثابتی برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع جانمایی شده اند.

hiphi-z ماشین برقی های فای الکتریکی (1)

نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا های فای HiPhi Z به بازوهای رباتیک متصل بوده که می تواند این نمایشگر را جلو و عقب کند و یا آن را بچرخاند. این سیستم که ربات های فای نام دارد بسیار پیشرفته بوده و به صورت خودکار به سمت فردی که صحبت می کند می چرخد. بدین ترتیب اگر راننده دستوری بدهد، این نمایشگر به سمت راننده می چرخد.. این نمایشگر همچنین می تواند به ریتم آهنگ شما برقصد. خودرو های فای Hiphi Z دارای سیستم صوتی پریمیوم مریدان با 23 بلنگوست.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟