اخبار خودرو ایران
تنها شاسی بلند چهار چرخ محرک چینی حال حاضر در ایران

فونیکس تیگو 8 پرو مکس در نمایشگاه خودرو کرمان معرفی شد

شنبه - ۱ بهمن ۱۴۰۱
خواندن 6 دقیقه
فونیکس تیگو 8 پرو مکس Tiggo 8 pro max fownix (1)

فونیکس تیگو 8 پرو مکس که مدتیست فروش آن آغاز شده، در اولین قدم در نمایشگاه خودرو کرمان 1401 برای بازدیدکنندگان رونمایی شد. فونیکس تیگو 8 پرو مکس اولین اسیووی چهار چرخ محرک مدیران خودرو و همچنین تنها اسیووی چهار چرخ محرک صفر کیلومتر حال حاضر بازار ایران بوده که یه پله نسبت به تیگو8 پرو هم جایگاه بالاتری دارد. تیگو8 پرو مکس در کنار این القاب، قدرتمندترین خودروی چینی موجود در بازار ایران نیز محسوب می شود.

به گزارش خودرونویس، مدیران خودرو پس از عرضه فونیکس تیگو 8 پرو به عنوان پرچمدار محصولات خود، بازخوردهایی را از سوی مشتریان مبنی بر عرضه نسخه چهار چرخ محرک این خودرو یعنی تیگو 8 پرو مکس گرفته بود. همین موضوع سبب شد که نزدیک به یکسال پس از عرضه نسخه معمولی تیگو 8 پرو، این شرکت نسخه تمام چرخ محرک آن یعنی تیگو 8 پرو مکس را به بازار ایران عرضه کند.

فونیکس تیگو 8 پرو مکس Tiggo 8 pro max fownix (1)

ظاهر فونیکس تیگو 8 پرومکس

تیگو8 پرو مکس از نظر طراحی ظاهری با نسخه معمولی تفاوت زیادی ندارد. در نمای جلو جلوپنجره کهکشانی جذاب این خودرو را شاهد هستیم که در میان آن لوگوی فونیکس قرار گرفته و از دو طرف با چراغ های اصلی با گرافیکی بسیار جذاب احاطه شده است. در گوشه های سپر جلو نیز چراغ های روشنایی در روز داخل یک قاب مشکی رنگ متفاوتی نسبت به تیگو 8 پرو قرار گرفته اند که همین اصلی ترین تفاوت ظاهری تیگو 8 پرو مکس با تیگو8 پرو در نمای جلو محسوب می شود. قسمت پایینی سپر هم یک ورودی هوا کوچک تعبیه شده که در میان آن صفحه رادار سیستم های کمکی رانندگی تیگو 8 پرومکس دیده می شود فاصله بین دو محور زیاد تیگو 8 پرو مکس و کابین کشیده این خودرو نویدبخش فضای داخلی بسیار جادار در سه ردیف صندلی است.

فونیکس تیگو 8 پرو مکس Tiggo 8 pro max fownix (1)

در نمای عقب کلیت طراحی تیگو 8 پرومکس نسبت به نسخه معمولی تیگو8پرو تفاوتی نداشته، اما به جای دو خروجی اگزوز متوازی الاضلاع شکلی که در نسخه معمولی شاهد بودیم، چهار خروجی اگزوز دایره ای (دو اگزوز دوتایی) در دو سمت سپر عقب داخل دیفیوزر نصب شده اند که نشان از موتور قدرتمندتر تیگو8پرومکس نسبت به مدل معمولی دارند. البته که نشان Pro Max قرمز رنگ در کنار 390T   و نشان AWD روی درب صندوق هم بیانگر تفاوت این مدل با نسخه معمولی تیگو 8 پرو هستند. ضمن اینکه پوشش روی چراغ ها هم شفاف و مقداری دودی رنگ بوده که البته گرافیک داخلی آنها نسبت به تیگو 8 پرو تغییری نکرده است.

فونیکس تیگو 8 پرو مکس Tiggo 8 pro max fownix (1)

مشخصات فنی فونیکس تیگو 8 پرو مکس

فونیکس تیگو 8 پرومکس قدرتمندترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران، قدرتمندترین کراس اوور دو دیفرانسیل صفر کیلومتر بازار ایران، قدرتمندترین خودرو دیفرانسیل بازار ایران و به احتمال زیاد سریع ترین خودرو مونتاژی ایران خواهد بود. همه این عناوین به دلیل بهره گیری تیگو8 پرومکس از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو GDI حاصل شده که قادر به تولید 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور است. به عبارت دیگر تیگو8 پرومکس نسبت به نسخه معمولی تیگو 8 پرو حدود 57 اسب بخار قدرت بیشتر و 100 نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد. تیگو 8 پرومکس همانند نسخه معمولی از گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر WET بهره گرفته، اما برخلاف نسخه معمولی تیگو 8 پرو که نیروی موتور به چرخ های جلو منتقل می شود، تیگو 8 پرو مکس نیروی تولیدی موتور را به هر چهار چرخ به صورت کاملا هوشمند منتقل می کند.

فونیکس تیگو 8 پرو مکس Tiggo 8 pro max fownix (1)

تیگو8 پرو با موتور 197 اسب بخاری خود، پس از فونیکس FX برادر کوچکتر خود سریع ترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا تیگو8 پرومکس چه رکوردی در شتاب صفر تا 100 به ثبت می رساند؟ جهت یادآوری بیان می کنیم که تیگو 8 پرو طی 8.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست می یابد. اما این نسخه با توجه به موتور قدرتمندتری که دارد، به احتمال زیاد شتاب اولیه و ثانویه به مراتب بهتری نسبت به برادر جلومحرک خود خواهد داشت. طبق گفته کمپانی سازنده، شتاب صفر تا 100 فونیکس تیگو 8 پرو مکس حدود 7.3 ثانیه ذکر شده که در این صورت لقب سریع ترین خودرو مونتاژی در ایران نیز به تیگو 8 پرو مکس می رسد.

تیگو 8 پرو مکس دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک AWD بوده و نیروی موتور به صورت دائم به محور عقب و جلو منتقل می شود. همچنین برای تیگو 8 پرومکس مدهای رانندگی متعددی در نظر گرفته شده تا در تمام مسیرها از جمله گل، برف، شن و … بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد و نحوه توزیع گشتاور و انتقال نیرو به چرخ ها بر اساس مد رانندگی انتخاب شده تغییر پیدا می کند.

فونیکس تیگو 8 پرو مکس Tiggo 8 pro max fownix (1)

تیگو 8 پرو مکس از نسل جدید سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک هوشمند بهره گرفته که شش مد رانندگی برف، نرمال، اسپرت، اکو، گل و آفرود برای آن تعبیه شده است. این خودرو تنها 100 میلی ثانیه زمان نیاز دارد تا بین مدهای رانندگی مختلف سوییچ کند و با اتکا به موتور قدرتمند خود قادر است تا شیب از شیب طولی 45 درجه نیز بالا برود و در مسیرهای بیراهه و صعب العبور و ناهوار نیز عملکرد بسیار مناسبی را از خود نشان می دهد.

 

امکانات و آپشن های فونیکس تیگو 8 پرو مکس

فونیکس تیگو8 پرو مکس مانند برادر جلومحرک خود یعنی تیگو 8 پرو لوکسترین و مدرنترین خودرو مونتاژی صفر کیلومتر موجود در بازار ایران محسوب می شود. از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی تفاوتی میان تیگو 8 پرو مکس و نسخه معمولی نیست. امکانات ایمنی تیگو 8 پرومکس شامل شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل کشش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل خودرو در سرازیری، هشدار خروج از خط، تابلو خوان مسیر، کمکی حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، هشدار ترافیک در عقب، رادار نقطه کور، دوربین دید 360 درجه، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کمکی رانندگی در ترافیک، قابلیت رانندگی نیمه خودران سطح 2 پلاس، چرخش خودکار چراغ ها به هنگام چرخاندن فرمان، سنسور نور، سنسور باران، هشدار خستگی راننده پس از رانندگی طولانی و … است.

فونیکس تیگو 8 پرو مکس Tiggo 8 pro max fownix (1)

امکانات رفاهی تیگو 8 پرو مکس هم شامل دو نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی روی داشبورد، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، نورپردازی داخل کابین، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، سانروف پانورامیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با سه خروجی، درب برقی صندوق عقب با سنسور پا، سیستم صوتی قدرتمند سونی، شیفتر دنده برقی، شیفتر دنده پشت فرمان، شارژر بدون سیم تلفن همراه، کول باکس، قابلیت حرکت ریلی صندلی های ردیف دوم با قابلیت تنظیم زاویه پشتی و … است.

 

قیمت تیگو 8 پرو مکس

مدیران خودرو قیمت تیگو 8 پرو مکس را در اولین شرایط فروش این خودرو دو میلیارد و 130 میلیون تومان اعلام کرده است. فونیکس تیگو 8 پرو مکس پرچمدار محصولات مدیران خودرو بوده و در حال حاضر هیچ رقیبی در بین خودروهای چینی ندارد و صرفا برای رقابت با کراس اوورها و شاسی بلندهای وارداتی کارکرده وارد بازار شده است. به نظر می رسد که فقدان رقیب صفر کیلومتر دو دیفرانسیل و کارکرد بالای اسیووی های وارداتی دو دیفرانسیل شرایط را به نحوی رقم زده اند که مشتریان از تیگو 8 پرو مکس استقبال خوبی داشته باشند.

 

عکس تیگو 8 پرو مکس

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟