اخبار خودرو جهان
نسبت اسب بخار به وزن بهتر از بوگاتی ویرون

ابرخودرو دونکروورت Donkervoort F22 رونمای شد

دوشنبه - ۲۱ آذر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
donkervoort-f22 دونکروورت F22 ماشین (1)

شرکت خودروسازی دونکروورت Donkervoort جدیدترین ابرخودرو خود را رونمایی کرده است. این خودرو دونکروورت f22 نام داشته که اسم آن دقیقا از هواپیمای جنگنده ارتش آمریکا گرفته شده است. البته نام دونکروورت F22 از تاریخ تولد اولین دختر مدیرعامل این شرکت که در 22 می سال 2022 به دنیا آمده هم برگرفته شده است. در حالی که ظاهر ابرخودرو F22 با دونکروورت D8 GTO شبیه بوده، اما پیچ به پیچ بدنه آن متفاوت بوده و دونکروورت F22 کاملا یک محصول جدید بوده و هیچ پنل مشترکی با محصولات پیشین این برند ندارد.

مشخصات فنی دونکروورت Donkervoort F22

به گزارش خودرونویس، ماشین دونکروورت نسبت وزن به اسب بخاری مشابه با بهترین ابرخودروها دارد. نسبت قدرت به اسب بخار دونکروورت F22 حدود 666 اسب بخار به یک تن وزن بوده که از بوگاتی ویرون نیز بهتر است. دونکروورت به پیشرانه 2.5 لیتری پنج سیلندر خطی توربوشارژ آئودی مجهز شده که قادر به تولید 492 اسب بخار قدرت است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس 5 سرعته دنده ای به چرخ های عقب منتقل می شود. برای بهبود عملکرد دیفرانسیل با محدود کننده لغزش هم برای این خودرو نصب شده است. دونکروورت F22 قادر است طی 2.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 290 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. اما تمام ویژگی های ابرخودرو دونکروورت F22 در سرعت خلاصه نمی شود.

donkervoort-f22 دونکروورت F22 ماشین (1)

موتور قدرتمند تنها دلیل عملکرد خوب دونکروورت F22 نیست. با توجه به توان موتور، پایین نگه داشتن وزن برای این ابرخودرو بسیار حیاتی بوده و نتیجه این شده دونکروورت F22 یک ابرخودرو خیابانی دو نفره با وزن خالص 750 کیلوگرم است. شاسی سازه فضایی لوله ای دونکروورت F22 فلزی بوده که روی آن پوششی نازک از فیبر کربن هم وجود دارد که همین موضوع سبب مقاومت دوبرابری این ساختار شده است. همچنین این ساختار فرمانپذیری دونکروورت F22 را نیز بهبود بخشیده و امکان نصب تایرهای عریض Nankang با قطر 18 اینچ در جلو و 19 اینچ در عقب را فراهم ساخته است. دونکروورت ادعا کرده که ابرخودرو F22 قادر به تحمل شتاب جانبی 2.15 G در پیچ است!

donkervoort-f22 دونکروورت F22 ماشین (1)

برای متوقف کردن این ابرخودروی سبک هم سیستم ترمز با دیسک استیل و کالیپر چهار پیستونه نصب شده که شتاب منفی 1.2 G را تولید می کند. البته برای فشردن پدال ترمز باید پاهای قدرتمندی داشته باشید. چرامه سیستم ترمز نیروی کمکی بوستر ندارد! دونکروورت F22 تقریبا هیچ گونه سیستم کنترل پایداری ندارد، اما سیستم کنترل کشش آن قابل تنظیم است. سیستم تعلیق مستقل این خودرو به صورت آپشنال به بازوهای هیدرولیکی مجهز می شود که ارتفاع خودرو را در مواقع لزوم تا 35 میلی متر افزایش می دهد تا کف خودرو به زمین برخورد نکند. با وجود همه این سیستم ها، خودرو دونکروورت F22 یک ابرخودرو آنالوگ در عصر خودروهای دیجیتال محسوب می شود.

donkervoort-f22 دونکروورت F22 ماشین (1)

کابین ابرخودرو دونکروورت F22

دونکروورت F22 کابینی بسیار ساده دارد و به صورت آپشنال می توان نمایشگر مالتی مدیا دیجیتالی با قابلیت اتصال iPad برای آن سفارش داد. مقابل راننده یک نمایشگر کوچک قرار دارد و تعداد کمی هم کلید در اطراف شیفتر دنده برای تنظیم سایر سیستم ها دیده می شود. پنل فیبر  کربنی سقف به صورت دستی نصب و باز می شود و می توان آن را در صندوق عقب قرار داد. صندلی های ریکارو اسپرت دارای کمربندهای ایمنی شش نقطه ای هستند که هم برای مصارف جاده ای و هم برای پیست کاملا مناسب اند. مهم تر از همه اینکه درب های دونکروورت Donkervoort F22 به صورت پروانه ای باز می شوند.

donkervoort-f22 دونکروورت F22 ماشین (1)

قیمت ابرخودرو دونکروورت F22 به صورت پایه 245 هزار یورو بوده که با سفارش آپشن های متعدد می توان 100 هزار یورو دیگر نیز به این قیمت اضافه کرد!

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟