اخبار خودرو ایران
مجهز به موتور برقی ساخت بی وای دی

دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ Leiting همزاد برقی لاماری ایما

یکشنبه - ۶ فروردین ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ Leiting لاماری ایما برقی (1)

دانگ فنگ فورتینگ Leiting همزاد برقی لاماری ایما بوده که تازگی در چین رونمایی شده است. دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ دارای هفت مدل مختلف بوده که قیمت آنها در بازار چین بین 18 هزار و 900 تا 33 هزار و 400 دلار اعلام شده است. این خودرو روی پلتفرم EMA-E توسعه یافته و در واقع یک کراس اوور کامپکت باتری الکتریکی BEV محسوب می شود.

طراحی ظاهری دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ Leiting

به گزارش خودرونویس، فورتینگ لیتینگ در نمای جلو کاملا تداعی کننده لاماری ایما فیس لیفت شده است. در قسمت پایینی سپر تریم نارنجی رنگی را شاهد هستید. چراغ های دیلایت حال دیگر تنها در بالای پروفیل جلو نیستند و در دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ Leiting حالتی بومرنگ مانند گرفته اند و دو طرف جلوپنجره را نیز احاطه کرده اند. مشتریان می توانند دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ را در شش رنگ مختلف از جمله مشکی، سفید، آبی، خاکستری، سبز و سبز روشن خریداری کنند.

دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ Leiting لاماری ایما برقی (1)

دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ Leiting در نمای عقب همان لاماری ایماست. اما تریم نارنجی رنگ مشابهی با جلو در زیر سپر عقب دیده می شود. ضمن اینکه حالت کوپه استایل خود را حفظ کرده و همچنان یک اسپویلر در راستای سقف دارد.

دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ Leiting لاماری ایما برقی (1)

دانگ فنگ فورتینگ Leiting برقی طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4600، 1860 و 1680 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن 2715 میلی متر اعلام شده است. در نمای جانبی تریم دو رنگ بدنه و همچنین نوار نارنجی رنگ زیر درب ها مشهود بوده و حالتی اسپرت و جوانپسند به این خودرو بخشده است. همچنین رینگ های آلومینیومی دو رنگ سیلور-مشکی با تریم نارنجی رنگ برای این خودرو نصب شده است.

دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ Leiting لاماری ایما برقی (1)

طراحی کابین دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ Leiting

کابین دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ کاملا مشابه با لاماری ایما بوده و صرفا تریم آن تغییر کرده است. کابین تم خاکستری رنگی دارد که در برخی از قسمت های آن مانند اطراف دریچه های سیستم تهویه و صندلی ها و رد دوخت تریم سبز روشن اجرا شده است. انتخاب رنگ سبز هم به دلیل ذات الکتریکی بودن این خودرو اجرا شده است.

دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ Leiting لاماری ایما برقی (1)

دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ Leiting روی داشبورد دو نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی دارد. از جمله بارزترین المان های کابین این خودرو می توان به دریچه های دایره ای شکل سیستم تهویه، فرمان D شکل و تریم پیانویی کنسول وسط اشاره کرد. دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ یا همان لاماری ایما برقی در زمینه تجهیزات ایمنی دارای سیستم کمکی راننده نیمه خودران سطح 2 پلاس است.

دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ Leiting لاماری ایما برقی (1)

مشخصات فنی دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ (لاماری ایما برقی)

تمامی نسخه های دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ از موتور ساخت کمپانی بی وای دی استفاده کرده اند. این پیشرانه برقی قادر به تولید 201 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور است. دو پک باتری مختلف شامل یک پک 57.8 کیلووات ساعتی لیتیوم آهن فسفات و یک پک 85.9 کیلووات ساعتی لیتیومی قابل نصب بوده که به ترتیب در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 430 و 630 کیلومتر مسافت را در خود ذخیره می کنند. این کراس اوور برقی قادر است طی 7.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

دانگ فنگ فورتینگ لیتینگ Leiting لاماری ایما برقی (1)

نسخه مجهز به باتری کوچکتر طی 35 دقیقه و نسخه مجهز به باتری بزرگتر طی 37 دقیقه می توان در صورت اتصال به شارژ سریع DC میزان شارژ آنها از 30 به 80 درصد می رسد.

4 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟