اخبار خودرو جهان
مجهز به موتور برقی 204 اسب بخاری

دانگ فنگ فورتینگ جمعه Friday همزاد برقی لاماری ایما

سه شنبه - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
Forthing-Friday-دانگ فنگ فورتینگ جمعه (1)

باید اعتراف کنیم که برخی از خودروهای چینی نام گذاری عجیبی دارند. به عنوان مثال همین دانگ فنگ فورتینگ جمعه! بله جمعه اسم یک محصول جدید از شرکت خودروسازی فورتینگ Forthing بوده که در چین با نام Fengxing هم شناخته می شود و یکی از زیرمجموعه های بزرگ شرکت خودروسازی دانگ فنگ محسوب می شود. جدیدترین محصول این شرکت دانگ فنگ فورتینگ جمعه (DongFeng Forthing Friday) بوده که همزاد برقی لاماری ایما آرین پارس موتور در ایران محسوب می شود.

ظاهر دانگ فنگ فورتینگ جمعه (Friday)

به گزارش خودرونویس، دانگ فنگ فورتینگ جمعه (Friday) یک کراس اوور برقی بوده که در استایل ظاهری آن تریم نارنجی رنگی اجرا شده است. چراغ های جلو دارای تریمی مشکی هستند که این ترکیب رنگ نارنجی و مشکی و تلفیق آن با رنگ سفید بدنه، چهره دانگ فنگ فورتینگ Friday را جذابتر کرده است.

Forthing-Friday-دانگ فنگ فورتینگ جمعه (1)

دانگ فنگ فورتینگ Friday نسخه های مختلفی اعم از EV لاین و EVO دارد که مدل دوم انتخاب نام هوشمندانه ایست. چراکه این خودرو بر پایه همان فورتینگ T5 EVO توسعه یافته است. دانگ فنگ فورتینگ Friday قرار است که از سه ماه چهارم سال 2022 به بازار چین عرضه شود.

Forthing-Friday-دانگ فنگ فورتینگ جمعه (1)

فورتینگ Forthing یک شرکت خودروسازی چینی فعال زیر چتر دانگ فنگ موتور است. نام چینی این شرکت فنگزینگ Fengxing است. شاید فورتینگ نسبت به برخی از خودروسازان چینی برند شناخته شده ای نباشد، اما یکی از خودروسازان بزرگ چینی محسوب شده و در حال حاضر 14 خودروی مختلف اعم از سدان، کراس اوور، MPV و ون را به بازار عرضه می کند.

Forthing-Friday-دانگ فنگ فورتینگ جمعه (1)

مشخصات فنی دانگ فنگ فورتینگ جمعه (Dongfeng forthing Friday)

دانگ فنگ فورتینگ جمعه (فرایدی Friday) بر پایه نسخه بنزینی فورتینگ T5 EVO که در ایران با نام لاماری ایما شناخته می شود توسعه یافته است. لاماری ایما در ایران توسط شرکت آرین پارس موتور به بازار عرضه شده و یکی از جذابترین کراس اوورهای چینی عرضه شده به بازار است. دانگ فنگ فورتینگ T5 EVO به یک موتور بنزینی 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI مجهز شده که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تر (Wet) به بازار عرضه می شود و قیمت پایه ای معادل 16 هزار و 200 دلار دارد.

Forthing-Friday-دانگ فنگ فورتینگ جمعه (1)

دانگ فنگ فورتینگ T5 EVO (لاماری ایما آرین پارس موتور)

اما دانگ فنگ فورتینگ Friday (جمعه) به جای موتور بنزینی 1.5 لیتری دارای یک موتور برقی روی چرخ های جلوست که قادر به تولید 204 اسب بخار قدرت است. نیروی تولیدی این موتور صرفا به چرخ های جلو منتقل شده و خبری از سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک نیست. فورتینگ Friday (جمعه) با این موتور برقی قادر است به نهایت سرعت 180 کیلومتر بر ساعت دست یابد. دانگ فنگ در حال حاضر اطلاعاتی مبنی بر ظرفیت باتری، شتاب و بیشینه مسافت قابل پیمایش فورتینگ Friday (جمعه) منتشر نشده است.

فورتینگ فرایدی Friday دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4600، 1860 و 1680 میلی متر بوده و فاصله بین دو محوری معادل 2715 میلی متر دارد. جهت مقایسه بیان می کنیم که دانگ فنگ T5 EVO یا همان لاماری ایما آرین پارس موتور هم طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4650، 1862 و 1690 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 2715 میلی متر دارد.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟