سوپر اسپرت
رستاخیز فرانسوی

کامبک دلاژ با ابرخودروی D12

دوشنبه - ۳ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
دلاژ D12

70 سال پیش کمپانی دلاژ آخرین اتومبیل خود را به تولید رسانده بود. بله! این برند فرانسوی در سال 1953 فعالیت خود در زمینۀ تولید اتومبیل را متوقف کرد و درست مانند کاپیتان آمریکایی به خواب زمستانی رفت و یخ زد. در حقیقت اکنون ما از این برند کمیاب چیز زیادی نمی‌دانیم؛ جز اینکه زمانی در دهه 30 میلادی به عنوان خودروسازی لوکس و اسپرت به شهرت رسیده و در دوران اتومبیل‌های کلاسیک پادشاهی می‌کرد.

به گزارش خودرونویس، اما اکنون درست همانند استیو راجرز و به لطف لوران تاپیه به عنوان مدیرعامل کمپانی دلاژ اتومبیل؛ این برند فرانسوی دوباره از گور برخواسته و با ابرخودروی D12 هیبریدی برای رقبا خط و نشان کشیده است.

 

مشخصات فنی

همان‌گونه که گفته شد، دلاژ D12 یک ابرخودرو بوده و از پیشرانه 7.6 لیتری و تنفس طبیعی V12 استفاده می‌کند. علاوه بر این یک پیشرانه الکتریکی به کمک پیشرانه احتراقی دلاژ D12 رفته است. در مجموع سیستم استاندارد D12 GT حدود 1115 اسب‌بخار توان داشته و انرژی خود را با کمک جعبه دنده‌ای هشت سرعته و تک کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌کند. وزن این نسخه 1400 کیلوگرم است. اما D12 نسخه‌ای سبک‌تر و با پیشرانه الکتریکی کوچک‌تر هم دارد. نسخه مزبور تنها 1310 کیلوگرم وزن و 1024 اسب‌بخار قدرت دارد.

سقف دلاژ D12

براساس اطلاعات منتشر شده، در ساخت دلاژ D12 با الهام از خودروهای فرمول یک، از سیستم تعلیق پوش راد استفاده شده است. همچنین ژاک ویلنوو، قهرمان سابق فرمول 1 جهان در سال 1997 با همکاری تیمی از مهندسان برجسته مسابقات اتومبیلرانی در فرآیند توسعه و انجام آزمایشات رانندگی  D12 حضور داشته است.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد D12 را باید چینش صندلی‌های آن دانست. در  این ابرخودرو راننده در مرکز قرار گرفته و سرنشین هم در پشت سر او جای می‌گیرد؛ دقیقاً مانند یک جت جنگنده!

عجیب‌ترین نکته درباره D12 این است که براساس شنیده‌ها در 2.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. بنابراین دلاژ با توجه به جنگ ‌افزارهای کافی خود، اطمینان دارد که D12 رکورد نوربرینگ را خواهد شکست! چیزی که هنوز از آن خبری نیست.

پروفیل جلو دلاژ D12

قیمت

کمپانی دلاژ قصد دارد که تنها 30 دستگاه از ابرخودروی D12 را به تولید برساند. قطعا خودرویی با این مشخصات آن هم با تیراژی به این محدودی، ارزان نیست. اما باید اعتراف کنیم که توقع نداشتیم دلاژ پس از 70 سال دست به تولید ابرخودرویی با برچسب قیمتی معادل 2.4 میلیون دلار بزند. گرچه بسیاری از افراد حاضرند برای خرید خودرویی با این سطح قدرت و عملکردی حیرت آور، این مبلغ را بپردازند. ثروتمندان برای خاص بودن و جلب توجه هرکاری می کنند!

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟