اخبار خودرو جهان
گزینه مناسب برای عرضه به بازار ایران

دایون Yuehu کراس اوور برقی 10 هزار دلاری چینی

سه شنبه - ۲۱ تیر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
دایون Yuehu Dayun ماشین برقی

گروه خودروسازی چینی دایون در هشتم جولای رسما خودروی جدیدی به نام Yuehu را رونمایی کرد. دایون Yuehu یک کراس اوور کوچک برقی بوده که در سه نسخه معرفی شده است. برچسب قیمت دایون Yuehu بین 10 تا 11 هزار و 300 دلار با در نظر گرفتن سوبسیدهای دولت چین اعلام شده است.

به گزارش خودرونویس، Yuehu از دو بخش Yue و Hu تشکیل شده که به معنای ببر خوشحال در زبان چینسیت! گروه خودروسازی دایون دارای دو بخش است. خودروهای پیکاپ، اسیووی و محصولات تجاری در کارخانه دایون اتو تولید شده و خودروهای الکتریکی در کارخانه دایون نیو انرژی تولید می شوند.

دایون Yuehu Dayun ماشین برقی

ظاهر دایون Yuehu شاسی بلند برقی سوپرمینی چینی

دایون Yuehu ابعاد بسیار جمع و جوری دارد. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب معادل 3695، 1685 و 1598 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2410 میلی متر است. نسخه استاندارد دایون Yuehu به رینگ های آلومینیومی 15 اینچی مجهز شده و نسخه های لوکس تر این خودرو دارای رینگ های 16 اینچی هستند. دایون Yuehu در نمای جلو دارای چراغ های خطی بوده و از آنجایی که موتور برقی دارد، نیازی به طراحی جلوپنجره باز نداشته است. در لبه کاپوت نیز عبارت DAYUN نصب شده و درست در زیر آن پورت شارژ این کراس اوور برقی قرار دارد.

دایون Yuehu Dayun ماشین برقی

در نمای عقب هم عبارت انگلیسی DAYUN در بین چراغ های LED عقب نصب شده است. قاب دودی شیشه عقب ترکیب زیبایی با رنگ سبز روشن بدنه این خودرو ایجاد کرده است.

دایون Yuehu Dayun ماشین برقی

داخل کابین ماشین دایون Yuehu

دایون Yuehu در نمای داخلی طراحی مینیمالی دارد. صندلی ها دارای تودوزی چرم مصنوعی بوده و غربیلک فرمان نیز حالتی D شکل دارد. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی 8 اینچی نصب شده است. این خودرو دارای سیستم هوشمند مدیریت خودرو دایون بوده که قابلیت کنترل از راه دور، باز و بسته کردن خودرو از راه دور و روشن کردن خودرو و بلوتوث را دارد. در زمینه ایمنی هم دایون Yuehu دارای کروز کنترل خودکار، پایش فشار باد تایرها، کمکی شروع حرکت در سربالایی و سنسور دنده عقب را دارد.

دایون Yuehu Dayun ماشین برقی

مشخصات فنی دایون Yuehu

ماشین دایون Yuehu دارای یک موتور برقی 47 اسب بخاری با 105 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو دارای یک باتری لیتیوم یونی 31 کیلووات ساعتی بوده که تحت سیکل تست NEDC چین می تواند 300 کیلومتر را طی کند. این خودرو قادر به حرکت با نهایت سرعت 100 کیلومتر بر ساعت بوده و در هر 100 کیلومتر تقریبا 10.7 کیلووات انرژی مصرف می کند. در صورت اتصال به شارژ سریع تقریبا 1 ساعت برای شارژ این خودرو از 20 تا 80 درصد زمان نیاز است. در صورت اتصال به شارژر 120 ولتی هم 8 ساعت برای شارژ کامل این خودرو زمان نیاز است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟