اخبار خودرو جهان
احتمال حضور در ایران

تصاویر چری eQ7 برقی منتشر شد

دوشنبه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
chery eQ7 چری برقی

چری eQ7 یک کراس اوور برقی بوده که به تازگی نخستین سری از تصاویر رسمی آن منتشر شده است. چری eQ7 که انتظار می رود در مدل تولیدی نام دیگری داشته باشید، اصلی ترین رقیب بی وای دی سانگ پلاس برقی در بازار چین محسوب می شود و تصور ما بر این بوده که در نیمه دوم سال 2023 به بازار چین و جهان عرضه می شود.

به گزارش خودرونویس، قیمت چری eQ7 بسته به تریم انتخابی در بازار چین چیزی بین 21 هزار و 800 تا 29 هزار و 100 دلار خواهد بود. به گفته این خودروساز چینی، کراس اوور برقی چری eQ7 روی یک پلتفرم تمام آلومینیومی ویژه ساخت خودروهای الکتریکی توسعه یافته است. به ادعای این شرکت به موجب این پلتفرم تا 25 درصد از وزن خودروهای برقی به لطف استفاده گسترده از آلومینیوم در ساختار بدنه و شاسی نسبت به خودروهای برقی با ابعاد مشابه کاسته می شود که نتیجه آن بهبود عملکرد و پیمایش خواهد بود.

chery eQ7 چری برقی

طراحی ظاهری چری eQ7

چری eQ7 در نمای جلو دارای ورودی هوا ذوزنقه شکل در قسمت پایینی بوده و از سبک طراحی چراغ های دوتایی بهره می برد که این روزها در بین خودروهای مختلف دنیا رایج شده است. به عبارتی چراغ های روشنایی در روز به صورت نوار باریکی در قسمت بالای پروفیل جلو دیده می شوند و در دو گوشه سپر چراغ های اصلی در قابلی مجزا به صورت یکپارچه با کانال عبوری هوا کنار سپر قرار گرفته اند.

chery eQ7 چری برقی

چری eQ7 در نمای جانبی استایلی شبه کوپه مانند، آرک چرخ های مربعی شکل، رینگ های آلیاژی 19 اینچی، قاب آینه های مشکی رنگ و ستون D مشکی رنگ دارد که همین موضوع سبب شده سقف حالتی شناور داشته باشد. این خودرو جزو دسته کراس اوورهای سایز متوسط لحاظ شده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4675، 1910 و 1660 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2830 میلی متر اعلام شده است.

chery eQ7 چری برقی

چراغ های عقب دارای دو بخش مجزا هم با گرافیکی نئون تایپ و جذاب هستند که توسط یک نوار LED سرتاسری به هم متصل شده اند. همنی موضوع سبب شده که در شب این خودرو به سادگی قابل تشخیص باشد. لازم به ذکر است که چری در قسمت عقب و جلو به جای استفاده از لوگوی خود، از فونت انگلیسی CHERY استفاده کرده است.

chery eQ7 چری برقی

مشخصات فنی چری eQ7

هنوز جزییات کامل در خصوص مشخصات چری eQ7 اعلام نشده و باید تا رونمایی رسمی آن در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 صبر کرد. اما می دانیم که این خودرو از یک پک باتری لیتیوم آهن فسفاتی بهره می برد که البته هنوز ظرفیت آن مشخص نیست. ضمن اینکه به یک موتور برقی 208 اسب بخار مجهز شده که این خودرو را قادر به حرکت با نهایت سرعت 180 کیلومتر بر ساعت می سازد.

chery eQ7 چری برقی

طراحی کابین

تصاویر کابین چری eQ7 هنوز کامل منتشر نشده و یک عکس رندر مانند از کابین منتشر شده که ترکیب دو نمایشگر دیجیتالی داخل یک قاب را به همراه دیزاین کنسول وسط نشان می دهد. در زیر نمایشگر میان داشبورد، دریچه های سیستم تهویه دیده می شوند. در کنسول میانی به جز پد شارژ و دو جالیوانی هیچ چیزی دیده نمی شود و به نظر می رسد که چری شیفتر دنده را به ستون فرمان منتقل کرده است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟