اخبار خودرو ایران
خیز چری برای تولید خودروهای برقی

چری eQ7 کراس اوور برقی جدیدی از چین

شنبه - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
چری eQ7 برقی chery (1)

چری eQ7 یک کراس اوور سایز متوسط تمام برقی بوده که به تازگی مشخصات آن توسط وزارت صنعت و اطلاعات تکنولوژی چین فاش شده است. چری eQ7 انتظار می رود که در نیمه دوم سال 2023 به بازار عرضه شود و برای آن قیمتی بین 21 هزار و 500 تا 28 هزار و 700 دلار را متصور هستیم.

طراحی ظاهری چری eQ7 برقی

به گزارش خودرونویس، چری eQ7 دارای چراغ های اصلی دوتایی، عبارت انگلیسی Chery در پروفیل جلو و یک صفحه رادار در داخل سپر است. این خودرو یک کراس اوور برقی بوده و نیازی به جلوپنجره ندارد. چری eQ7 در نمای عقب دارای سبک طراحی جدیدی برای چراغ هاست و شاهد چراغ های به هم پیوسته در این قسمت هستیم.

چری eQ7 برقی chery (1)

چری eQ7 دارای روف راک های رنگ شده و همچنین یک نوار کرومی هم راستای قسمت بالایی شیشه های جانبی بوده که تا ستون D امتداد پیدا کرده است. این خودرو همچنین دارای سانروف پانورامیک بوده و به رینگ های آلومینیومی 19 اینچی مجهز شده است.

چری eQ7 برقی chery (1)

طراحی کابین چری eQ7

با استناد به تیزرهای پیشین چری eQ7، داخل کابین متشکل از دو نمایشگر دیجیتالی یک برای نشانگرهای پشت فرمان و دیگری برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی میان داشبورد بوده که ظاهرا هر دو داخل یک قاب قرار گرفته اند. در زیر نمایشگر میان داشبورد دریچه های سیستم تهویه قرار دارد. هیچ شیفتر دنده ای در کنسول میانی مشاهده نمی کنیم و ممکن است مشابه چری تیگو 9، شیفتر دنده در پشت فرمان تعبیه شده باشد.

چری eQ7 برقی chery (1)

چری eQ7 دارای غربیلک فرمان سه شاخه D شکل بوده که در دو طرف آن کلیدهای قابل چرخشی تعبیه شده تا راننده راحت تر بتواند با آنها کار کند. در کنسول میانی دو جالیوانی درست در جلوی تکیه گاه آرنج تعبیه شده و یک پد شارژ تلفن همراه هم در همین بخش دیده می شود که فضای کافی برای قرار دادن دو موبایل دارد. کنسول وسط به صورت شناور طراحی شده و در زیر آن فضای مناسبی برای قرار دادن وسایل در دسترس است.

چری eQ7 برقی chery (1)

مشخصات فنی چری eQ7

چری eQ7 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4675، 1910 و 1660 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2830 میلی متر اعلام شده است. چری eQ7 دارای یک موتور برقی بوده که قادر به تولید 208 اسب بخار قدرت است. یک باتری لیتیوم آهن فسفات هم برای چری eQ7 نصب شده که هنوز ظرفیت دقیق آن مشخص نیست. طبق مشخصات لو رفته ظاهرا این کراس اوور برقی قادر به حرکت با نهایت سرعت 180 کیلومتر بر ساعت است.

لازم به ذکر است که مدتی پیش برادر کوچکتر این خودرو یعنی چری eQ5 را در حال تست در تهران مشاهده کردیم. چری eQ5 هم یک کراس اوور برقی کامپکت بوده که نسخه مشاهده شده در تهران با در جلو و عقب برند Fidelity داشت. این بدان معناست که بهمن موتور در حال تست چری eQ5 برای عرضه به بازار ایران است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟