به گزارش خودرونویس، آئودی RS4 استیشن به خودی خود محصولی بسیار قدرتمند و سریع محسوب می شود. ولی کمپانی ABT پی برد که با اعمال چند به روزرسانی ساده در این خودرو می تواند تغییرات شگرفی در این استیشن لوکس و پریمیوم ایجاد کند.

 

عرضه محدود آئودی RS4 به بازار اروپا و آسیا

سیاست عرضه محصول آئودی بدین صورت بوده که این شرکت در آمریکا تنها برادر بزرگتر RS4 یعنی RS6 استیشن را عرضه می کند. ولی اضافه شدن RS4 به سبد محصولات این شرکت در آمریکا می تواند روی رشد فروش محصولات آئودی در این کشور تاثیر چشمگیری داشته باشد. ولی در اروپا و آسیا مشتریان ضمن اینکه قادر به خرید نسخه استاندارد آئودی RS4 استیشن هستندف می توانند این خودرو را برای ارتقا عملکرد و سطح قدرت و گشتاور به دست تیونری حرفه ای مانند ABT بسپارند.

نمای عقب آئودی RS4-S ABT

مشخصات فنی نسخه استاندارد

آئودی RS4 از یک پیشرانه 2.9 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید 443 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور در حالت استاندارد کارخانه است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت پیشرفته کواترو به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می شود. آئودی ادعا کرده که RS4 استیشن قادر است طی 4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. البته اگر پکیج آپشنال RS داینامیک را روی این خودرو نصب کنید، بیشینه سرعت قابل پیمایش RS4 به 280 کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد.

صندلی آئودی RS4-S ABT

تغییرات اعمال شده توسط ABT

کمپانی ABT موفق شده که تغییرات چشمگیری را در مشخص فنی آئودی RS4 استیشن اعمال کند. به لطف تیون ای سی یو، سیستم ورودی هوا و سیستم اگزوز، آئودی RS4 تیون شده توسط ABT حال قادر به تولید بیشینه قدرت 510 اسب بخار و بیشینه گشتاور 660 نیوتن متر شده که 60 اسب بخار قدرت و 60 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسخه استاندارد تولید می کند. اگر این سطح قدرت برای شما رضایت بخش نیست، می توانید پکیج ABT پاور S را سفارش دهید که به لطف نصب آن بیشینه قدرت و گشتاور RS4 به 530 اسب بخار و 680 نیوتن متر ارتقا پیدا می کند.

کابین آئودی RS4-S ABT

خوشبختانه ABT در ارتقا RS4 تنها به پیشرانه این خودرو توجه نکرده و برای آن یک پکیج آیرودینامیکی بدنه و سیستم تعلیقی به روزرسانی شده نصب کرده است. نصب این کیت بدنه و سیستم تعلیق جدید در کنار افزایش قدرت پیشرانه، به بهبود عملکرد RS4 استیشن کمک شایانی کرده؛ ضمن اینکه هر بیننده ای با دیدن این خودرو متوجه می شود که با یک آئودی RS4 استاندارد طرف نیست!

 

منبع motor1
5 از 1 رای