اخبار خودرو جهان
در نبود نسخه RS Q5 صورت گرفت

اولین کیت تقویتی ABT برای آئودی Q5 پلاگ این هیبریدی

چهارشنبه - ۷ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
آئودی q5 پلاگ این هیبریدی تیون شده

این پکیج تقویتی برای اسیووی Q5 TFSIe توسعه داده شده و به موجب نصب آن بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه الکتریکی سازی شده این اسیووی پلاگ این هیبریدی نسبت به حالت استاندارد افزایش چشمگیری یافته است.

به گزارش خودرونویس، حدود یک سال پیش کمپانی ABT یک نسخه از آئودی RS6 استیشن را با پیشرانه هیبریدی و قدرتی فراتر از 1000 اسب‌بخار معرفی کرده بود که اوج هنر و دانش این تیونر با تجربه آلمانی را نشان می‌داد؛ حال این کمپانی یک پکیج تقویتی برای یک خودروی الکتریکی سازی شده آئودی معرفی کرده که برخلاف RS6 1018 اسب‌بخاری، هم اکنون قابل سفارش است.

نمای عقب آئودی q5 phev

تغییر قدرت و گشتاور نسبت به نسخه استاندارد

با وجود اینکه آئودی در حال توسعه RS Q5 است، اما بسیاری به دنبال خرید گزینه‌های جایزگین هستند. هم اکنون قدرتمندترین نمونه این اسیووی تریم SQ5 بوده که در اروپا با یک پیشرانه دیزلی و در سایر کشورها با یک پیشرانه بنزینی به فروش می‌رسد.

اما ABT اینبار به سراغ تیونینگ و ارتقا نسخه Q5 55 TFSIe رفته است؛ این خودرو در حالت استاندارد قادر به تولید بیشینه قدرت 362 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 500 نیوتن‌متر است، اما به لطف تغییراتی که این تیونر در آن اعمال کرده، بیشینه قدرت آن حال به 420 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به 550 نیوتن‌متر رسیده است.

موتور هیبریدی آئودی q5 تیون شده

این افزایش قدرت به دلیل ارتقا و تقویت بخش درونسوز این پیشرانه هیبریدی یعنی نیروگاه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر این Q5 پلاگ این هیبریدی حاصل شده است. کمپانی ABT هیچ مطلبی را در خصوص عملکرد نسخه تیون شده Q5 ذکر نکرده، اما یقینا افزایش قدرت و گشتاور این خودرو نسبت به حالت استاندارد، موجب بهبود عملکرد این خودرو در شتابگیری می‌شود.

پشت آمپر آئودی q5 هیبریدی

جهت یادآوری بیان می‌کنیم که Q5 55 TFSIe استاندارد قادر بود طی 5.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. اگر این عملکرد شما را متحیر نمی‌کند لازم است یادآوری کنیم که Q5 پلاگ این هیبریدی خودرویی بسیار سنگین وزن است؛ این خودرو بدون درنظر گرفتن وزن راننده، وزن خالصی معادل 2030 کیلوگرم دارد.

 

انتظار برای عرضه پرچمدار نسخه های Q5

در این لحظه هنوز مشخص نیست که آئودی چه زمانی قدرتمندترین عضو Q5 یعنی نسخه RS آن را معرفی کند، اما سیاست این کمپانی معرفی اسیووی‌های قدرتمند و اسپرت جدید طی ماه‌های پیش رو است. در این زمان که آئودی RS Q5 را معرفی نکرده، کمپانی ABT تمرکز خود را روی تیونینگ و ارتقا انواع نسخه‌های Q5 از جمله مدل‌های هیبریدی و پلاگ این هیبریدی این خودرو گذاشته است.

 

پکیج تقویتی برای نسخه ضعیفتر Q5 پلاگ این هیبریدی

کمپانی ABT یک پکیج تقویتی دیگر برای نسخه پلاگ این هیبریدی پایه Q5 یعنی تریم Q50 TFSIe هم عرضه کرده؛ به موجب نصب این کیت تقویتی بیشینه قدرت تولیدی این خودرو از 295 به 353 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن از 450 به 500 نیوتن‌متر رسیده است. با توجه به اینکه این اسیووی در حالت استاندارد طی 6.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، انتظار می‌رود که نسخه تیون شده آن چند دهم ثانیه‌ای زمان کمتری برای عبور از مرز 100 کیلومتر بر ساعت زمان نیاز داشته باشد.

موتور هیبریدی آئودی q5 abt

عضو تکمیل کننده این پکیج تقویتی، رینگ‌های جدید 20 اینچی هستند که به رنگ مشکی براق یا مات قابل سفارش‌اند. با پرداخت مبلغ اضافه ABT تغییرات دیگری درون کابین از جمله نصب چراغ LED برای ورودی، نصب کلید استارت/استاپ جدید و نصب شیفتر دنده‌ای متفاوت برای گیربکس هفت سرعته دو کلاچه Q5 پلاگ این هیبریدی را اعمال می‌کند.

 

قدرت نمایی ABT با معرفی RS6-E  1018

این تیونر آلمانی در ابتدا پیشرانه بنزینی 4 لیتری هشت سیلندر نسل پیشین RS6 استیشن را دستخوش تغییراتی قرار داده و بیشینه قدرت آن را به مرز 730 اسب‌بخار رسانده است که به خودی خود، یک تغییر اساسی و محسوس محسوب می‌شود. در کنار این پیشرانه بنزینی قدرتمند، یک پیشرانه الکتریکی نیز روی محور عقب این خودرو نصب شده است که قادر است بیشینه قدرت 288 اسب‌بخار را به محور عقب این آئودی RS6 منتقل کند. با یک حساب و کتاب ساده پی می‌بریم که بیشینه قدرت این خودرو به مرز 1018 اسب‌بخار رسیده است.

آئودی rs6-e 1018

اما این میزان قدرت، در تمام زمان در دسترس نیست. شرکت ABT یک کلید جادویی روی فرمان این خودرو تعبیه کرده است که با فشردن آن، پیشرانه الکتریکی این خودرو وارد مدار می‌شود که در واقع عملکردی شبیه NOS دارد.

اما تنها در سرعت‌های بالای 100 کیلومتر بر ساعت قابلیت فعال سازی پیشرانه الکتریکی وجود دارد. این بدان معناست که این خودرو تنها با اتکا به قدرت پیشرانه بنزینی قادر است تا در زمان 3.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. بنابراین در صورتی که از همان ابتدا پیشرانه الکتریکی در مدار باشد، شتابگیری اولیه این خودرو به مراتب بهتر خواهد بود.

این خودرو، تنها یک نسخه پروتوتایپ است و هدف ABT از تولید آن نشان دادن آینده صنعت تیونینگ و نحوه استفاده از قدرت پیشرانه الکتریکی در تیونینگ خودرو است. این شرکت بیان کرده که با استفاده از تکنولوژی هیبریدی، راه جدیدی را برای تیونینگ خودرو پیدا کرده است.

آئودی RS6-E یک خودروی هیبریدی بسیار متفاوت است. چراکه در این خودرو از پیشرانه الکتریکی به منظور تولید قدرت و گشتاور به صورت دائم استفاده نشده است و پیشرانه الکتریکی این خودرو تنها به منظور افزایش آنی قدرت روی این خودرو نصب شده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟