تیونینگ
700 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور

تیونینگ آئودی S8 توسط ABT

جمعه - ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی S8 تیونینگ شده

کمپانی آئودی اسپرت به خوبی می داند که امروزه بازار فروش خودروهای کراس اوور و اسیووی بسیار داغ است؛ از این رو آئودی و بخش عملکردی آن طی چند سال گذشته با عرضه محصولاتی مانند RS Q3، RS Q3 اسپرت بک، SQ7، SQ8 و RS Q8 و چندین محصول دیگر، تنوع محصولات اسیووی و کراس اوور عملکردی و قدرتمند خود را افزایش داده است.

به گزارش خودرونویس، همزمان با افزایش محبوبیت اسیووی ها و کراس اوورها در بین مخاطبان، آئودی از اهمیت محصولات سدان و استیشن نزد مشتریان به خوبی خبردار است. به همین دلیل همانطور که به اسیووی ها توجه می کند، به عرضه سدان هایی سوپر لاکچری و قدرتمند نیز توجه خاصی دارد.

 

قدرتمندترین سدان حال حاضر آئودی

در این لحظه با توجه به غیبت آئودی RS8، قدرتمندترین سدان آئودی را باید S8 به شمار آورد. این خودرو تلفیقی از تجهیزات رفاهی و ایمنی بسیار لوکس و همچنین یک پیشرانه قدرتمند است که به لطف قرار گرفتن دو عنصر لوکس بودن و قدرت در یک خودرو، S8 را باید یکی از کامل ترین سدان های حال حاضر در بازار دنیا به شمار آورد.

نمای عقب آئودی S8

مشخصات فنی S8 و نمونه تیونینگ شده

این خودرو در حالت استاندارد به یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 572 اسب بخار و بیشینه گشتاور 800 نیوتن متر است. اما از آنجایی که عطش انسان برای سواری بر خودرویی قدرتمندتر پایانی ندارد، کمپانی ABT به سراغ تیونینگ این سدان قدرتمند لاکچری رفته تا توان تولیدی پیشرانه آن را نسبت به حالت استاندارد ارتقا دهد.

سیستم اگزوز آئودی S8

به لطف تغییراتی که ABT روی پیشرانه S8 اعمال کرده، حال بیشینه قدرت نسخه تیون شده این خودرو به 700 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به 880 نیوتن متر رسیده است. نسخه تیون شده S8 حال قادر است طی 3.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت قابل پیمایش این S8 تیون شده هم درست مانند نسخه استاندارد روی 270 کیلومتر بر ساعت به صورت الکترونیکی محدود شده است. لازم به ذکر است که برای متوقف کردن این سدان قدرتمند و لاکچری، سیستم ترمز کربن سرامیکی به صورت آپشنال توسط ABT قابل نصب است.

لازم است یادآوری کنیم که این S8 تیون شده، از بسیاری از سوپر اسپرت های امروزی عملکردی بهتر دارد؛ ولی اگر همچنان عملکرد این خودرو شما را شگفت زده نکرده، لازم است یادآوری کنیم که این خودرو در حالت استاندارد طولی معادل 5179 میلی متر داشته و وزن آن معادل 2230 کیلوگرم است!

 

تغییرات ظاهری S8 تیون شده نسبت به مدل استاندارد

کمپانی ABT تیونری حرفه ای است و پروژه های تیونینگ این کمپانی هیچ گاه یک بعدی نبوده و همواره مشخصات فنی و استایل ظاهری خودرو توسط این کمپانی نسبت به حالت استاندارد تغییر می کند. از این رو، این تیونر آلمانی علاوه بر ارتقا توان تولیدی پیشرانه هشت سیلندر S8، رینگ های 21 اینچی آلیاژی جدیدی را برای S8 نصب کرده. همچنین یک اسپویلر از جنس فیبرکربن در لبه صندوق عقب این خودرو دیده می شود.

اسپویلر آئودی S8

هرچند این تغییرات ظاهری بسیار جزیی بوده، ولی همین دو تغییر هم موجب تشخیص این نسخه تیون شده S8 از نسخه استاندارد می شوند. در این لحظه ABT تصاویر درون کابین این نسخه تیون شده S8 را منتشر نکرده، اما این را می دانیم که یک کلید استارت/استاپ جدید با لوگوی ABT و همچنین کاوری جدید برای شیفتر دنده این خودرو، حداقل تغییراتی است که درون کابین S8 اعمال شده است.

رینگ آئودی S8

در حال حاضر آئودی هیچ صحبتی در خصوص عرضه نسخه ای قدرتمندتر برای S8 با نام احتمالی S8 پلاس یا RS8 نکرده. اما تا زمان عرضه این نسخه، فعلا ABT یک نسخه جایزگزین ارائه کرده است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟