اخبار خودرو ایران

کامیونت های شاکمان ویرا دیزل بازیگران بزرگ حمل و نقل درون شهری

شنبه - ۲۶ آذر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
کامیونت شاکمان 5.5 و 6 تن ویرا دیزل

در گذشته اولین محصولی که پا به بازار مصرف می گذاشت یک مزیت مهم بدست می آورد، مزیتی که تا سالها نشان تجاری آن به همه ی محصولات مشابه اطلاق می شد. قطعا شما هم سالها به هرگونه مایع ظرفشویی ریکا می گفتید یا هنگام خرید شوینده لباس از فروشنده تاید در خواست می کردید. اکنون بسیاری از افراد در زمان دیدن یک کامیونت همچنان از اسم خاور برای آن استفاده می کنند که ناخودآگاه رنگ نارنجی آن نیز به ذهن خطور می کند. حس نوستالژی اسباب کشی با این کامیونت ها قطعا فراموش نشدنی است. این داستان هم برگرفته از تولید انبوه محصولی است که سالها در ایران بار حمل و نقل سبک کشور را به دوش کشیده است. روایت داستان خاور طولانی است و مقاله ای جداگانه می طلبد اما زمان آن رسیده تا از منظر دیگری به این کامیونت های نارنجی پیر نگاه کنیم.

به گزارش خودرونویس، کامیونت ها نقش پررنگی در حمل و نقل درون شهری ایفا می کنند.  با برخورداری از حجم بارگیری بیشتر نسبت به وانت ها و ابعاد کوچک تر از کامیون های باری به راحتی می توانند در پخش مویرگی یا جمع آوری کالاها از سطح شهر، فعالیت کنند. در سالهای اخیر با افزایش جمعیت در کلان شهرها و افزایش مصرف سوخت های فسیلی آلودگی هوا به معضل روزانه شهرنشینان تبدیل شده است. بارها دیده ایم هنگام عبور از کنار این کامیونت های پیر و فرسوده حجم زیادی از دود همراه با بوی نامطبوع سوختن گازوئیل به درون خودرو آمده و موجب آزار سرنشینان شده است.

از نگاه دیگر رانندگی با این کامیونت ها به شدت خسته کننده است، نداشتن تهویه مطبوع، ورود حرارت پیشرانه به کابین و کندی حرکت در سربالایی ها که علاوه بر خود راننده برای دیگر خودروهای عبوری هم آزار دهنده است.

اینجاست که مسئله نوسازی ناوگان فرسوده می تواند بسیاری از این معضلات گفته شده را به راحتی حل کرده و از هر منظر راه حلی اساسی باشد. کامیونت های جدید با بهره گیری از پیشرانه های به روز و با مصرف سوخت بسیار کمتر و بهره گیری از استاندارد یورو 5، آلایندگی بسیار کمتری دارند. همچنین استفاده از مایع ادبلو در کاتالیزور این خودروها کمترین میزان انتشار گازهای سمی از قبیل NOx ها را به ارمغان می آورد.

کامیونت شاکمان 5.5 و 6 تن ویرا دیزل

استفاده از تهویه مطبوع کار در روزهای گرم تابستانی و سرد زمستانی را مطبوع کرده و با کابین به روز از شدت خستگی راننده و سرنشین می کاهند. قدرت بالای پیشرانه های جدید کشش فوق العاده ای به خودرو بخشیده و دیگر شاهد ترافیک سنگین پشت کامیونت ها در سربالایی ها نخواهیم بود.

شرکت ویرا دیزل در حال حاضر با برنامه ریزی برای تولید کامیونت های جدید شاکمان در دو کلاس 5.5 و 6 تن در صدد تزریق خون تازه ای به حمل و نقل سبک است تا بتوانند علاوه بر کاهش آلاینده های محیطی ، آسودگی و راحتی استفاده برای رانندگان را نیز به همراه داشته باشد. در آینده اخبار بیشتری از کامیونت های Y9 ویرا دیزل به گوش خواهد رسید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟