اخبار خودرو ایران
در نمایشگاه خودرو تهران صورت گرفت

ویرا دیزل کامیونت و کامیون کشنده های شاکمان Shacman را رونمایی کرد

پنجشنبه - ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
ویرا دیزل کامیونت کامیون کشنده شاکمان Shacman نمایشگاه خودرو تهران

ویرا دیزل یکی از زیربرندهای تجاری ساز جدید گروه صنعتی ماموت بوده که بازوی آسیایی این گروه در زمینه خودروهای تجاری محسوب می شود. شرکت ویرا دیزل بیش از یکسال بود که در حال مذاکره با یکی از بهترین و بزرگترین خودروسازان تجاری چین به نام شرکت شانکشی (شاکمان Shacman) بوده که سومین خودروساز تجاری در چین است. حال این مذاکرات به ثمر رسیده و ویرا دیزل در نمایشگاه خودرو تهران 1401 محصولات شاکمان Shacman اعم از کامیونت 5.5 و 6 تن و دو کامیون کشنده 490 اسب بخاری 44 تن را برای عرضه به بازار ایران رونمایی کرده است.

به گزارش خودرونویس، شرکت شانکشی (شاکمان Shacman) سالانه بیش از 250 هزار دستگاه خودروی تجاری در چین تولید می کند و نزدیک به 16 درصد از بازار خودروهای تجاری در این کشور سهم دارد. این شرکت به 28 کشور دنیا صادرات دارد و حال ویرا دیزل در اولین قدم قصد عرضه چهار محصول تجاری شامل دو کامیونت و دو کامیون کشنده شاکمان Shacman را به بازار ایران در سال 1401 دارد.

ویرا دیزل کامیونت کامیون کشنده شاکمان Shacman نمایشگاه خودرو تهران

کامیونت های شاکمان Shacman ویرا دیزل

ویرا دیزل در زمینه کامیونت، دو محصول کامیونت 5.5 تن شاکمان Shacman و کامیونت 6 تن شاکمان Shacman را برای عرضه به بازار ایران در نظر گرفته است. دلیل انتخاب کامیونت 5.5 تن به بازار ، وجود گپ در این سگمنت در حال حاضر بوده و ویرا دیزل قصد دارد با تمرکز روی عرضه کامیونت شاکمان 5.5 تن، سهم قابل توجهی از بازار ایران را به دست بیاورد.

ویرا دیزل کامیونت کامیون کشنده شاکمان Shacman نمایشگاه خودرو تهران

کامیون کشنده های شاکمان Shacman ویرا دیزل

کامیون کشنده های ویزا دیزل هم دارای مشخصات پریمیوم و بسیار جذابی هستند. این شرکت در حال حاضر دو کامیون کشنده شاکمان Cab Over و همچنین کامیون کشنده دماغه دار شاکمان Shacman کانونشنال Conventional را که هر دو در رنج 500 اسب بخاری ها با ظرفیت ناخالص 44 تن قرار دارند.

ویرا دیزل کامیونت کامیون کشنده شاکمان Shacman نمایشگاه خودرو تهران

بهنام افخم مدیرعامل ویرا دیزل اظهار کرد که با توجه به اینکه ویرا دیزل زیربرند گروه صنعتی ماموت بوده، قرار است محصولات تجاری برند شاکمان Shacman در کارخانه ماموت تولید شوند. ویرا دیزل در سال 1401 برنامه تولید 2000 دستگاه خودروی تجاری شامل دو کامیونت شاکمان Shacman و کامیون کشنده را در ایران دارد. لازم به ذکر است که هنوز مجوزهای لازم برای تولید و عرضه کامیون کشنده دماغه دار شاکمان کانونشنال به بازار ایران از پلیس دریافت نشده. شاکمان کانونشنال Shacman کانونشنال اولین کامیون کشنده دماغه دار صفر کیلومتر تولید شده در ایران پس از سالها بوده و به دلیل طول بیشتر نسبت به کامیون کشنده های معمولی، ویرا دیزل در حال رایزنی در خصوص اخذ مجوز شماره گذاری و تولید این خودرو در بازار ایران است. در صورت دریافت مجوزهای مربوطه، ویرا دیزل در نیمه دوم سال جاری کامیون کشنده شاکمان کانونشنال Shacman Conventional را به عنوان تنها کشنده دماغه دار صفر کیلومتر به ایران عرضه می کند.

ویرا دیزل کامیونت کامیون کشنده شاکمان Shacman نمایشگاه خودرو تهران

محصولات آینده ویرا دیزل

بهنام افخم مدیرعامل  ویرا دیزل اظهار کرد که با توجه به تنوع محصولات شرکت چینی شانکشی (شاکمان)، این شرکت در آینده سبد محصولات خود را تکمیل می کند و به سراغ عرضه کامیونت های دیگر از جمله مدل 8.5 تن با کابین خوابدار و همچنین کامیون می رود. وی همچنین اظهار کرد ویرا دیزل برنامه عرضه کامیون کشنده های 6×4 را هم دارد.

بهنام افخم اظهار کرد در زمینه کامیون کشنده های انتخاب شده، کامیون کشنده شاکمان Cab Over و کانونشنال جزو پریمیوم ترین محصولات بازار ایران هستند که با قیمتی منصفانه، کیفیت بالا و خدماتی مناسب به بازار ایران عرضه خواهند شد.

ویرا دیزل کامیونت کامیون کشنده شاکمان Shacman نمایشگاه خودرو تهران

هرچند محصولات تجاری ویرا دیزل اعم از کامیونت و کامیون کشنده قرار است در کارخانه ماموت تولید شود، ولی شبکه خدمات پس از فروش ویرا دیزل برای جلوگیری از تداخل با شبکه خدمات پس از فروش ماموت خودرو متمایز است. این شرکت تصمیم دارد تا پایان سال در مراکز استان هایی مانند تهران، تبریز، مشهد و … 12 مرکز ارائه خدمات پس از فروش احداث کند. ویرا دیزل قصد دارد در جاده مخصوص تهران-کرج دفتر مرکزی و تعمیرگاه خود را به عنوان بزرگترین واحد خدماتی و وارانتی فروش راه اندازی کند.

ویرا دیزل کامیونت کامیون کشنده شاکمان Shacman نمایشگاه خودرو تهران

کاربری سازی محصولات ویرا دیزل توسط ماموت و دیگر شرکت های معتبر این حوزه

مدیرعامل ویرا دیزل اظهار کرد که عمده مشتریان خودروهای تجاری، محصولات را به صورت کاربری سازی شده خریداری می کنند. با توجه به اینکه کاربری سازی موضوعی تخصصی بوده و گروه صنعتی ماموت تقریبا لیدر کاربری سازی در بازار ایران محسوب می شود، ویرا دیزل محصولات خود را توسط ماموت و دیگر تامین کننده های معتبر با توجه به سفارش مشتری کاربری سازی می کند.

ویرا دیزل کامیونت کامیون کشنده شاکمان Shacman نمایشگاه خودرو تهران

آمادگی ویرا دیزل برای نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده

بهنام افخم با اشاره به فرسوده بودن تعداد زیادی از خودروهای تجاری در ناوگان حمل و نقل ایران، اظهار کرد ویرا دیزل کاملا برای فعالیت در زمینه نوسازی ناوگان تجاری این آمادگی دارد. همچنین وی به برنامه همکاری بلندمدت ویرا دیزل با شاکمان اشاره کرد و اظهار کرد در کامیون کشنده های شاکمان Shacman از نسل جدید پیشرانه های کامینز 490 اسب بخاری و گیربکس اتوماتیک AMT ایتان Eaton که در بازار آمریکای شمالی و کامیون کشنده های معتبر اینترنشنال، کنورث و … هم نمونه آن نصب شده، بهره گرفته اند. کامیون کشنده های شاکمان ویرا دیزل مانند همین مدل Cab Over دارای ریتادر Voith آلمان و ترمز موتور Jacobs هم بهره گرفته اند. ویرا دیزل ضمن فروش نقدی قصد دارد محصولات خود را به صورت لیزینگی و اقساطی نیز به بازار عرضه کند.

 

4 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟