اخبار خودرو جهان
0.2 ثانیه سریع تر از نسخه پیشین

پورشه پانامرا توربو اس E هیبرید 2021 معرفی شد

چهارشنبه - ۳۰ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
پورشه پانامرا توربو اس E هیبرید

پورشه از ماه آگوست اقدام به معرفی نسخه های به روزرسانی شده پانامرا برای مدل 2021 کرد و در ابتدا نسخه جدید توربو اس را رونمایی کرد. این نسخه به یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ قدرتمند مجهز شده بود که قادر به تولید بیشینه قدرت 620 اسب بخار است. اما امروز پورشه یک نسخه قدرتمندتر از مدل توربو اس که در واقع پرچمدار مدل های پانامرا محسوب می شود را رونمایی کرده است. این مدل جدید پانامرا توربو اس E هیبرید نام داشته به لطف بهره بردن از یک پیشرانه 689 اسب بخاری، قدرتمندترین نسخه تولیدی پانامرا محسوب می شود.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، همانطور که از نام این خودرو پیداست، پانامرا توربو اس E هیبرید دارای یک پیشرانه الکتریکی سازی شده است. این سیستم هیبریدی از یک موتور 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ با 536 اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی با 134 اسب بخار قدرت تشکیل شده که نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک PDK به چرخ ها منتقل می شود.

نمای جانبی پورشه پانامرا توربو اس E هیبرید

لازم به یادآوری است که این جعبه دنده الکتریکی سازی شده، در نسخه هیبریدی ضعیف تر پانامرا یعنی مدل پانامرا 4 E هیبرید که از یک پیشرانه شش سیلندر دو توربوشارژ 2.9 لیتری بهره می برد، نصب شده است. این مدل قادر به تولید بیشینه قدرت 455 اسب بخار است که اختلاف زیادی با مدل پرچمدار پانامرا دارد.

هر دو مدل هیبریدی پانامرا به یک پک باتری 17.9 کیلووات ساعتی مشابه نمونه نصب شده در 4S E هیبرید، مجهز شده اند. پورشه پانامرا 4S هم یکی از ضعیف ترین نسخه های 2021 این خودرو بوده که قادر به تولید 443 اسب بخار قدرت است.

نمای عقب پورشه پانامرا توربو اس E هیبرید

استایل بدنه

همانند سایر مدل های پانامرا، پورشه قصد دارد که مدل توربو اس E هیبرید را در استایل های سدان، Executive(نسخه لانگ با فاصله بین دو محور بیشتر) و مدل اسپرت توریسمو(استیشن) عرضه کند. نسخه سدان و اسپرت توریسمو پانامرا توربو اس E هیبرید قادر هستند طی 3 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابند. نسخه Executive پانامرا توربو اس هیبرید هم قادر است طی 3.1 ثانیه به سرعت مشابه دست یابد. لازم به ذکر است که هر سه مدل این خودرو برای سال 2021، 0.2 ثانیه در شتاب اولیه نسبت به نسخه های پیشین سریع تر شده اند. لازم به ذکر است که هر سه مدل پانامرا توربو اس E هیبرید قادرند طی 10.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 200 کیلومتر بر ساعت برسند و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن ها نیز 315 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

کابین پورشه پانامرا توربو اس E هیبرید

طراحی ظاهری

پورشه پانامرا توربو اس E هیبرید مدل 2021 دارای المان های ظاهری مشترک با سایر مدل های به روزرسانی شده پانامرا برای سال 2021 است که بارزترین تغییر صورت گرفته در آن نسبت به مدل پیشین، چراغ های LED سرتاسری نصب شده در پروفیل عقب است. این باعث شده که پانامرا هم از زبان طراحی جدید پورشه در خصوص طراحی چراغ های عقب بهره ببرد.

البته نسخه توربو اس E هیبرید پانامرا تفاوت هایی هم در استایل ظاهری با سایر مدل ها دارد. این نسخه دارای چراغ های LED با دیزاین C شکل دوتایی به همراه ورودی های هوای بزرگترین در پروفیل جلو است. ضمن اینکه سه رنگ جدید 20 و 21 اینچی به همراه دو رنگ جدید برای بدنه این خودرو قابل سفارش است.

صندلی عقب پورشه پانامرا توربو اس E هیبرید

سخن پایانی

پورشه قصد دارد نسخه 2021 پانامرا توربو اس E هیبرید را همزمان با سایر مدل های به روزرسانی شده این خودرو از بهار سال آینده به فروش برساند. پیش فروش این خودرو هم اوایل سال 2021 آغاز می شود و جزییات قیمتی آن با نزدیک شدن به زمان عرضه مشخص می شود. لازم به یادآوری است که نسخه 2020 پورشه پانامرا توربو اس E هیبرید برچسب قیمت پایه ای معادل 190 هزار دلار داشت.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟