به گزارش خودرونویس، پورشه در این راستا یک ویدیو کامل از عملکرد و تایمگیری این نسخه پانامرا در نوربرگ رینگ و لحظه ثبت رکورد 7 دقیقه و 29.81 ثانیه در اینترنت منتشر کرده است. البته هفته گذشته پورشه یک ویدیو سه دقیقه ای در این خصوص منتشر کرده بوده که بخش هایی از این تایمگیری را نشان می داد.

اگر به رکوردهای پیست نوربرگ رینگ آلمان یا همان به جهنم سبز آشنا نیستید، بهتر است بدانید که پورشه علاقه زیادی به ثبت رکوردهای حیرت انگیز در این پیست دارد. این خودروساز پریمیوم آلمانی معتقد است که ثبت رکوردهای خوب در پیست نوربرگ رینگ نشان دهنده سطح دقیق عملکرد خودرو و معیاری برای سنجش توانایی های آن است.

تایمگیری پورشه پانامرا توربو اس
کادر زرد رنگ؛ بیشینه قدرت پورشه پانامرا توربو اس

حتما به یاد دارید که پورشه در سال 2013 با 918 اسپایدر موفق به ثبت زمان 6 دقیقه و 57 ثانیه در نوربرگ رینگ شد. در سال 2017 هم پورشه با 911 GT2 RS موفق به ثبت زمان 6 دقیقه و 47 ثانیه در این پیست شد. البته که باید یادآور شویم پورشه با ابرخودروی 919 هیبرید Evo در سال 2018 رکورد کلی پیست نوربرگ رینگ را شکست و موفق شده تا امروز با ثبت تایم 5 دقیقه و 19 ثانیه رکورد دار این پیست پر چالش آلمان باشد.

 

این پانامرای سریع چیست؟

در حالی که پورشه در این لحظه از بیان جزییات زیاد در خصوص این نسخه پانامرا موجود در ویدیو که اقدام به تایمگیری در نوربرگ رینگ کرده، خودداری کرده است، ما این را می دانیم که این خودرو یکی از زیرشاخه های نسخه توربو پانامرا بوده که به زودی امکان خرید آن برای همه وجود دارد. البته لازم به ذکر است که آهن کشی های داخل کابین و صندلی های مسابقه ای بعید است که در نسخه تولیدی این خودرو نیز نصب شوند. ولی پورشه اظهار کرده که این خودرو چندین به روزرسانی نسبت به مدل استاندارد پانامرا توربو به خود دیده است.

پورشه پانامرا توربو معمولی قادر به تولید بیشینه قدرت 542 اسب بخار و بیشینه گشتاور 770 نیوتن متر است. این نسخه جدید و قدرتمندتر که به احتمال زیاد توربو اس نام دارد، یک پله نسبت به توربو جایگاه بالاتر و یک پله نسبت به مدل توربو اس هیبرید جایگاه پایین تری دارد.  در حالی که در خصوص قدرت و گشتاور این پیشرانه توربوشارژ 4 لیتری هشت سیلندر مطبی ذکر نشده، اما از ویدیو منتشر شده توسط پورشه که در حال تایمگیری در نوربرگ رینگ با این خودرو بوده، می توان به سرنخ هایی دست یافت.

تایمگیری پورشه پانامرا توربو اس
کادر آبی رنگ؛ بیشینه گشتاور پورشه پانامرا توربو اس

در اسکرین شات هایی که از این ویدیو گرفته شده، بیشینه قدرت 634 اسب بخار و همچنین بیشینه گشتاور 832 نیوتن متر به چشم می خورد که در دستگاه های کنترلی پیشرانه نمایش داده می شوند. اگر نسخه توربو اس پانامرا این قدرت را داشته باشد، شاهد ارتقا چشمگیر عملکرد آن نسبت به مدل توربو معمولی خواهیم بود.

 

زمان رونمایی

پورشه در این راستا تیزر از پانامرا 2021 را منتشر کرد و اظهار داشت که قصد دارد این خودرو را در تاریخ 26 آگوست رونمایی کند. مراسم رونمایی این خودرو به صورت آنلاین برگزار می شود.

5 از 1 رای