اخبار خودرو جهان
تغییراتی اساسی در نسخه های قابل عرضه و مشخصات فنی

پورشه پانامرا فیس لیفت 2021 معرفی شد

چهارشنبه - ۵ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 7 دقیقه
پورشه پانامرا 2021

پورشه پس از راه اندازی یک کمپین تیزری و همچنین ثبت رکوردی خیره کننده در پیست نوربرگ رینگ آلمان، سرانجام نسخه فیس لیفت 2021 پانامرا را معرفی کرده است. مهم ترین تغییر در سبد محصولات پانامرا 2021، اضافه شده مدل توربو اس به نسخه های قابل عرضه این خودرو است.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، پورشه پانامرا توربو اس در واقع جانشین نسخه توربو فعلی پانامرا شده که قدرت و گشتاور به مراتب بیشتری نسبت به مدل فعلی تولید می کند. پورشه پانامرا توربو اس از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید 620 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور است. بدین ترتیب پانامرا توربو اس 70 اسب بخار قدرت و 50 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به مدل توربو معمولی تولید می کند.

نمای جلو پورشه پانامرا توربو اس2021

به لطف این افزایش قدرت پیشرانه، پورشه پانامرا توربو اس 2021 قادر است طی 2.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد که 0.5 ثانیه نسبت به مدل توربو قدیمی پانامرا سریع تر شده است. البته نسخه Executive پانامرا به دلیل وزن بیشتر و فاصله بین دو محور بیشتر نسبت به مدل توربو اس معمولی، کمی کندتر بوده و برای عبور از 96 کیلومتر بر ساعت 3 ثانیه زمان لازم دارد. ولی بیشینه سرعت تمامی نسخه های پانامرا توربو اس اعم از لیفت بک، مدل استیشن اسپرت توریسمو یا حتی نسخه فاصله محور زیاد LWB بیشینه سرعتی معادل 315 کیلومتر بر ساعت دارند.

نمای عقب پورشه پانامرا توربو اس2021

پانامرا 4S E-Hybrid

معرفی مدل توربو اس، تنها تغییر صورت گرفته در سبد محصولات 2021 پانامرا نبوده؛ بلکه پورشه اقدام به معرفی نسخه 4S E هیبرید برای پانامرا کرده است. این نسخه پلاگین هیبریدی از یک پیشرانه 2.9 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ و یک موتور الکتریکی بهره گرفته که روی هم رفته قادر به تولید 552 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور است. در صورت روشن بودن لانچ کنترل، این خودرو قادر است طی 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت آن هم 298 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. بدین ترتیب این مدل عملکردی مشابه نسخه توربو از خط تولید خارج شده پانامرا دارد.

پورشه پانامرا 4s e-hybrid 2021

یکی از تغییرات پورشه پانامرا 4S E هیبرید، استفاده از پک باتری بزرگتر 17.9 کیلووات ساعتی به جای 14.1 کیلووات ساعتی است که به موجب آن این خودروی پلاگین هیبریدی قادر شده مسافت 54 کیلومتررا در حالت تمام الکتریکی با در نظر گرفتن سیکل WLTP طی کند.

 

مشخصات فنی نسخه پایه

پورشه نسخه پایه پانامرا را دیگر با پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر تک توربوشارژ به بازار عرضه نمی کند. بلکه این مدل از این پس به یک پیشرانه 2.9 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ با 325 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است.

 

تغییرات ظاهری

به جز تغییرات اعمال شده در زیر کاپوت، پورشه پانامرا 2021 تغییرات جزیی ظاهری هم به خود دیده است. بارزترین تغییر اعمال شده در نمای عقب بوده که حال شاهد نصب نوار سراسری LED مشابه نمونه نصب شده در سایر محصولات امروزی پورشه هستیم. در خصوص نمای جلویی، تمامی مدل های پانامرا با پکیج اسپرت دیزاین راهی بازار می شوند که پیش از این به صورت آپشنال روی این خودرو نصب می شد. پکیج ظاهری اسپرت دیزاین با و بدون قطعات فیبر کربنی قابل نصب است. ولی در صورت سفارش تم فیبر کربنی، باید مبلغ اضافی پرداخت کرد.

پورشه پانامرا GTS 2021 استیشن

پورشه همچنین رینگ های 20 و 21 اینچی جدیدی را برای پانامرا 2021 تدارک دیده و برای مدل 2021 ورودی های هوایی بزرگتر طراحی کرده است. پانامرا توربو اس دارای طراحی ویژه در بخش چراغ های جلو است و پورشه برای آن سیستم اگزوز اسپرت جدیدی نصب کرده که وعده داده صدای خیره کننده ای از این پیشرانه هشت سیلندر تولید می کند. این سیستم اگزوز جدید به صورت استاندارد روی نسخه GTS نیز نصب می شود. مدل GTS پانامرا دارای تم مشکی در برخی از قسمت ها و همچنین چراغ های عقب دودی و رینگ های 20 اینچی به خصوص است.

آخرین به روزرسانی بیرونی اعمال شده در پانامرا 2021، اضافه شدن دو رنگ قهوه ای Truffle و قرمز Cherry به لیست رنگ های قابل سفارش برای این خودرو است.

 

کابین

پورشه درون کابین پانامرا 2021 غربیلک فرمان جدید به همراه پدال های تعویض دنده از پشت فرمان نصب کرده است. نسخه توربو اس هم به غربیلک فرمان GT مجهز می شود. البته این غربیلک فرمان GT برای مدل هایی پایینتر پانامرا نیز به صورت آپشنال قابل سفارش بوده و پدال های تعویض دنده آن با چرم کاور شده اند.

کابین پورشه پانامرا 2021

بسته به مدل، صندلی های جلو پانامرا قابلیت تنظیم به صورت الکترونیکی در 8، 14 و 18 جهت را دارند. در نسخه توربو اس، یک سیستم صوتی از برند Bang & Olufsen با 21 بلندگو و 1455 وات قدرت و یک ساب ووفر 400 واتی، جایگزین سیستم صوتی 14 بلندگویی 710 واتی Bose نسخه های استاندارد این خودرو شده است.

داشبورد پورشه پانامرا 2021

تغییرات زیر پوستی

پورشه تغییراتی را هم در کالبد پانامرا 2021 اعمال کرده که با چشم قابل دیدن نیست. به عنوان مثال حال تمامی مدل های پانامرا از سیستم تعلیق با دمپرهای تطبیقی جدیدی بهره می برند که کیفیت سواری این خودرو را ارتقا داده است. مهندسین پورشه همچنین فرمان پذیری این خودرو را ارتقا داده اند و تایرهایی جدید با چسبندگی بیشتر برای پانامرا نصب کرده اند. برای مدل توربو اس هم تایرهایی عملکردی با دیسک های ترمز کامپوزیتی و کالیپرهایی به رنگ مشکی یا زرد نصب شده اند.

 

پورشه پانامرا 2021 به صورت استاندارد با تجهیزاتی اعم از کمکی تثبیت خطوط و تابلو خوان راهی بازار می شود. با پرداخت مبلغ اضافی، امکان تجهیز این خوردو به سیستم های کمکی راننده مختلفی اعم از هد آپ دیسپلی، نایت ویژن، کروز کنترل تطبیقی و کمکی تغییر خطوط مجهز می شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟