اخبار خودرو جهان
خشنتر از مدل استاندارد فقط در ظاهر!

هیوندای توسان XRT 2022 معرفی شد

سه شنبه - ۱۶ آذر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
هیوندای توسان XRT 2022

هیوندای مدتیست که عرضه مدل XRT را برای برخی از کراس اوورهای خود آغاز کرده که اصلی ترین تفاوت آن استایل آفرودی تر و خشن تر این مدل نسبت به سایر مدلهاست. هیوندای در اولین قدم نسخه XRT سانتافه 2021 را معرفی کرد و حال همین مدل XRT را برای توسان جدید نیز معرفی کرده که به موجب آن ظاهر برجسته تر و گیراتری به این خودرو بخشیده است. البته بخشی از این خاص بودن ظاهری به دلیل قطعات پلاستیکی و تریم مشکی رنگی بوده که روی بدنه خودرو اعمال شده است!

به گزارش خودرونویس، پاراگراف بالا خلاصه تمام ویژگی های هیوندای توسان XRT بود! به عبارت دیگر هیوندای نسخه پایه توسان را برای توسعه این مدل انتخاب کرده و بسیاری از قسمت های ظاهری مانند قاب آینه ها، تریم اطراف شیشه ها تا ستون D را به رنگ مشکی تغییر داده است. همچنین یک روف راک مشکی رنگ هم روی سقف نصب شده و نکته عجیب اینجاست که هیوندای رینگ ها را به رنگ مشکی تغییر نداده و آنها را به رنگ معمولی خود رها کرده است. البته در مدل XRT هیوندای از رینگ های 19 اینچی با طرح Snowflake استفاده کرده است.

تغییرات در پروفیل جلو و عقب بسیار محدود بوده و عمده تفاوت ها به قسمت های پایینی سپر جلو و عقب محدود می شوند که هیوندای به آن دیتیلینگ خشن می گوید! در پروفیل جانبی توسان XRT شاهد نصب رکاب ویژه این مدل به همراه چراغ خوشامد گویی برای این نسخه هستیم. به محض ورود به کابین تریم تیره رنگ گسترده تری را در قالب تودوزی پارچه ای مشکی صندلی ها و هدلاینر مشکی رنگ مشاهده می کنید.

با اعمال این ترکیب ها هیوندای نسخه XRT توسان را یک مدل خشن تر و توانمندتر از این کراس اوور جذاب توصیف می کند؛ البته یقینا منظور هیوندای فقط جنبه ظاهریست. چراکه هیچ تغییر فنی در مدل XRT نسبت به سایر مدل های هیوندای چه از نظر پیشرانه و چه از نظر سیستم تعلیق اعمال نشده است.

هیوندای توسان XRT 2022

مشخصات فنی هیوندای توسان XRT

نسخه XRT هیوندای توسان بر پایه مدل ابتدای SEL با پکیج Convenience توسعه یافته است. مشتریان می توانند توسان XRT را به صورت جلو محرک یا تمام چرخ محرک سفارش دهند؛ ولی امکان سفارش هیوندای توسان XRT با پیشرانه هیبریدی وجود ندارد. این پکیج تنها برای نسخه استاندارد توسان قابل سفارش بوده و قلب تپنده آن یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید 187 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور است.

برچسب قیمت نسخه جلومحرک هیوندای توسان XRT معادل 32 هزار و 600 دلار و نسخه تمام چرخ محرک این خودرو معادل 34 هزار و 125 دلار است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟