اخبار خودرو جهان
ظاهری اسپرت تر و جوانپسند تر با باطنی یکسان

هیوندای توسان N لاین 2021 معرفی شد

پنجشنبه - ۹ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
هیوندای توسان N لاین

هیوندای مدتی پیش نسل جدید توسان را با یک طراحی رادیکالی و خاص معرفی کرد؛ پس از معرفی نسل جدید، زمان آن رسیده که هیوندای تریم های جذاب تری را برای این خودرو معرفی کند و در این راستا نسخه N لاین توسان معرفی شده است. همین ابتدا باید اظهار کنیم که این مدل نسخه قدرتمندتر N نبوده و صرفا همان توسان معمولی با ظاهری اسپرت تر بوده که پسوند N لاین به دلیل به روزرسانی های ظاهری اعمال شده یدک می کشد.

به روزرسانی سیستم تعلیق

به گزارش خودرونویس، هیوندای سیستم تعلیق توسان N لاین را که به صورت الکترونیکی کنترل می شود، صرفا برای این مدل تنظیم کرده است. مهندسین هیوندای فنربندی و دمپرهای توسان را به روزرسانی کرده اند که به لطف آنها ویبره ها و ضربات وارده به سیستم تعلیق بهتر جذب شده که همین امر موجب فرمان پذیری تیزتر و عملکرد بهتر این مدل N لاین شده است. در نسخه N لاین توسان، واکنش سیستم تعلیق به فرمان های راننده و همچنین حرکات بدنه نسبت به مدل معمولی سریع تر شده است.

نمای جانبی هیوندای توسان N لاین

سیستم تعلیق توسان N لاین هنگامی که در حالت نرمال قرار دارد، سواری راحتی مشابه با نسخه معمولی توسان دارد؛ ولی زمانی که حالت اسپرت برای تعلیق انتخاب شود، شاهد سواری اسپرت تری از نسخه N لاین هستیم. هیوندای ادعا کرده که فرمان پذیری نسخه N لاین توسان کاملا نسبت به مدل استاندارد متمایز بوده که نتیجه تغییرات اعمال شده در سیستم تعلیق بوده و به طور مستقیم به مد رانندگی انتخاب شده بستگی دارد. دمپینگ تعلیق هر چرخ به صورت مجزا کنترل می شود که هدف کاهش بادی رول، پایداری بیشتر و حرکت عمودی کمتر است.

نمای عقب هیوندای توسان N لاین

تغییرات ظاهری و کابین

در کنار تغییرات اعمال شده رد تعلیق توسان N لاین، این مدل ظاهر تهاجمی تری نسبت به مدل استاندارد داشته که این چهره خشن تر به لطف کیت بدنه اسپرت، خروجی اگزوز دوتایی و رینگ های 19 اینچی حاصل شده است. این نسخه اسپرت توسان به رنگ خاکستری Shadow قابل سفارش بوده که به صورت آپشنال امکان سفارش سقف به رنگ مشکی هم وجود دارد. البته برای بدنه رنگ های دیگری همچون نقره ای، دو قرمز مختلف و سفید نیز قابل سفارش هستند.

کابین هیوندای توسان N لاین

هیوندای همچنین تغییراتی را در کابین نسخه N لاین توسان اعمال کرده و عبارت N لاین را روی صندلی های جلو تودوزی کرده؛ ضمن اینکه تکیه گاه های جانبی بهتری برای صندلی های جلو طراحی شده و دوخت قرمزرنگ تودوزی حس و حال خودروهای اسپرت را به سرنشینان منتقل می کند. توسان N لاین دارای تودوزی مشکی رنگ برای سقف بوده و در برخی قسمت های کابین نیز تریم مشکی پیانویی دیده می شود. همچنین پدال های فلزی، تکیه گاه زانو و رکاب های جانبی از جمله دیگر تغییرات کابین توسان N لاین نسبت به مدل معمولی این خودرو هستند.

کنسول وسط هیوندای توسان N لاین

مشخصات فنی هیوندای توسان N لاین

همانطور که گفته شده توسان N لاین صرفا یک نسخه با ظاهر اسپرت تر نسبت به مدل معمولی بوده و هیچ تغییری در زیر کاپوت و پیشرانه این خودرو اعمال نشده است. مشتریان این امکان را دارند که توسان N لاین را با یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با و بدون سیستم هیبریدی ملایم سفارش دهند که قادر به تولید 150 یا 180 اسب بخار قدرت است. همچنین یک پیشرانه 1.6 لیتری دیزلی با سیستم هیبریدی ملایم نیز برای این خودرو قابل نصب بوده که 136 اسب بخار قدرت تولید می کند. همچنین یک پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی هیبریدی نیز برای این خودرو با 230 اسب بخار و یک پیشرانه 1.6 لیتری پلاگین هیبریدی 265 اسب بخاری نیز برای توسان N لاین در دسترس هستند.

 

سخن پایانی

در حالی که شایعه های زیادی در خصوص توسعه نسخه قدرتمندر N توسان شنیده ایم، ولی باید دید که آیا در آینده این اتفاق رخ می دهد یا خیر.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟