اخبار خودرو ایران
دارای 5 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی

قیمت ماشین ریسپکت بهمن موتور اعلام شد +زمان ثبت نام

سه شنبه - ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 6 دقیقه
قیمت ریسپکت بهمن موتور زمان عرضه ثبت نام

قیمت ریسپکت بهمن موتور اعلام شد. ریسپکت سدان سگمنت C جدید این شرکت خودروساز بخش خصوصی بوده که قرار است از ابتدای مهرماه ثبت نام اول آن آغاز شد و تحویل آن به صورت 30 روزه کاری در نظر گرفته شده است. بهمن موتور قیمت سدان ریسپکت پرایم را با در نظر گرفتن تمامی هزینه ها اعم از مالیات بر ارزش افزوده، پلاک و … 737 میلیون تومان اعلام کرده است.

به گزارش خودرونویس، امیر میرمنصف معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن اظهار کرد که طی سال های گذشته به واسطه خصوصی سازی تغییرات جدیدی در گروه بهمن و بهمن موتور اتفاق افتاده است. بعد از 3 سال سخت که به واسطه تحریم ها به گروه بهمن تحمیل شده بود، این شرکت اولین محصول جدید خود یعنی شاسی بلند دیگنیتی پرایم و سپس شاسی بلند فیدلیتی پرایم را عرضه کرد. اما با توجه به سابقه خوب محصولات مزدا اعم از مزدا 323، مزدا 3 و مزدا 3 نیو در بازار، این توقع از بهمن موتور وجود داشت که این شرکت سدان جدیدی را هم به بازار عرضه کند.

قیمت ریسپکت بهمن موتور زمان عرضه ثبت نام

آخرین سدان بهمن موتور خودرو بسترن B30 بی30 بود که به دلیل تحریم ها عرضه این خودرو به بازار متوقف شده بود. بهمن موتور با شناسایی بازار و نیاز مشتریان سدان جدیدی را از برند کووین چین انتخاب کرده که قرار است در ایران با نام ریسپکت پرایم به بازار عرضه شود. میرمنصف اعلام کرد که هدف عرضه ریسپکت پرایم بهمن موتور پرکردن بازه قیمتی گسترده میان خودروهای تولید داخل و خودروهای وارداتی و چینی عرضه شده توسط رقبا بوده است.

قیمت ریسپکت بهمن موتور زمان عرضه ثبت نام

معاون فروش و خدمات پس از فروش بهمن موتور اظهار کرد که این شرکت همواره در کنار عرضه محصولاتی جدید، اقدام به اصلاح ساختار نمایندگی ها، آموزش پرسنل، خرید تجهیزات جدید و ابزار مخصوص و … کرده است. گروه بهمن در ابتدا اقدام به نوسازی و استانداردسازی 14 نمایندگی کرد که این تعداد هم اکنون به بیش از 45 نمایندگی رسیده که همگی دارای استانداردهای روز هستند. بهمن موتور قصد دارد که تا پایان سال جاری تعداد نمایندگی های استاندارد سازی شده خود را به 60 عدد افزایش دهد و تا پایان سال 1402 نیز تمامی نمایندگی های خود در سراسر کشور را استانداردسازی خواهد کرد.

قیمت ریسپکت بهمن موتور زمان عرضه ثبت نام

بهمن موتور به لطف عرضه و تولید محصولاتی جدید در سال های اخیر اعم از دیگنیتی و فیدلیتی، خطوط تولید خود را نیز بروزرسانی کرده و اکنون از نظر تکنولوژی تولید جایگاه بسیار مناسبی را دارد. بهمن موتور اظهار کرده که تا پایان سال 1401 قصد دارد که تیراژ 5 هزار دستگاه از ریسپکت پرایم را به بازار عرضه کند. این شرکت ادعا کرده که در سال آینده نیز برای عرضه 10 تا 12 هزار دستگاه از خودروی ریسپکت پرایم هدف گذاری کرده است.

با توجه به انتقال خط تولید وانت کارا (وانت مزدا) از بهمن موتور به بهمن دیزل در سال گذشته، ظرفیت خالی برای تولید 15 هزار خودروی جدید به صورت سالانه اعم از سدان و شاسی بلند در بهمن موتور ایجاد شده است.

قیمت ریسپکت بهمن موتور زمان عرضه ثبت نام

پارسا نوروزی معاون فنی و مهندسی بهمن موتور گفت: بهمن موتور اکنون امکان تولید 12 دستگاه ریسپکت را در ساعت دارد. خطوط تولید بدنه ریسپکت هم اکنون در حال ترخیص از گمرک هستند و طی 2 ماه آینده نصب خواهند شد. همچنین خط رنگ بدنه ماشین ریسپکت هم اکنون آماده بوده و نزدیک به 60 خودرو تولید شده اند. نوروزی در ادامه بیان کرد که داخلی سازی ریسپکت بهمن موتور در ابتدای عرضه 20 درصد و تا پایان سال 1401 به 25 تا 26 درصد می رسد. هدف بهمن موتور برای داخلی سازی خودرو ریسپکت در سال 1402 ابتدا 30 درصد بوده که این سطح داخلی سازی را تا پایان سال 1402 به 40 درصد افزایش خواهد داد.

قیمت ریسپکت بهمن موتور زمان عرضه ثبت نام

قیمت خودرو ریسپکت پرایم بهمن موتور

امیر میرمنصف معاون فروش و خدمات پس از فروش بهمن موتور اظهار کرد که قیمت ریسپکت پرایم بهمن موتور با در نظر گرفتن تمامی هزینه ها اعم از مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری و … 737 میلیون تومان است. وی در خصوص گارانتی ریسپکت بهمن موتور هم اعلام کرد که این خودرو با 5 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی به بازار عرضه خواهد شد. میرمنصف در خصوص زمان عرضه ریسپکت بهمن موتور گفت: ابتدا این شرکت ریسپکت را در اختیار نمایندگی های رسمی خود می گذارد تا مشتریان از نزدیک با ویژگی های ریسپکت پرایم آشنا شوند. سپس از ابتدای مهرماه یا اواخر شهریور بهمن موتور اولین سری ثبت نام ریسپکت را با قیمت قطعی و موعد تحویل 30 روزه آغاز می کند. بدین ترتیب از اواخر مهر یا اوایل آبان باید شاهد تردد ریسپکت در سطح شهر باشیم. میرمنصرف اظهار کرد که بهمن موتور فعلا در خصوص عرضه ریسپکت در بورس کالا تصمیمی نگرفته است.

قیمت ریسپکت بهمن موتور زمان عرضه ثبت نام

بهمن موتور ظاهرا قصد دارد که نسخه لوکس تر یا متفاوتی از ریسپکت را نیز در سال آینده عرضه کند. نسخه اولیه مدل پرایم بوده که طبق سیاست نام گذاری این شرکت ممکن است نسخه لوکس تر این خودرو که سال آینده معرفی می شود، پسوند پرستیژ را یدک بکشد.

 

مشخصات فنی ماشین ریسپکت پرایم بهمن موتور

ماشین رسپکت بهمن موتور یک سدان سگمنت C به نسبت لوکس بوده که دارای یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ساخت شرکت AVL اتریش بوده که با موتور نصب شده روی چری آریزو 6 و آریزو 5 مشترک است. این موتور در سدان بهمن رسپکت قادر به تولید 145 اسب بخار قدرت در 5500 دور بر دقیقه و 230 نیوتن متر گشتاور است. سدان بهمن رسپکت به یک گیربکس CVT اتوماتیک 9 سرعته با قابلیت تعویض دنده ها به صورت دستی مجهز شده که نیروی تولیدی پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می کند.

قیمت ریسپکت بهمن موتور زمان عرضه ثبت نام

خودروی ریسپکت بهمن موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو6 بوده و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 7.2 لیتر بنزین مصرف می کند.

 

امکانات خودرو ریسپکت پرایم بهمن موتور

ماشین ریسپکت بهمن موتور یک سدان چینی به نسبت لوکس بوده و دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی سطح بالا و کاملیست. رسپکت در زمینه تجهیزات ایمنی دارای سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم ترمز کمکی، کمکی حرکت خودرو در سربالایی، اتوهلد، سیستم کنترل الکترونیکی خودرو، کنترل لغزش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، دوربین دید 360 درجه، دوربین دنده عقب، تشخیص موانع در عقب، 6 کیسه ایمنی هوا، ترمز پارک برقی و کروز کنترل است.

قیمت ریسپکت بهمن موتور زمان عرضه ثبت نام

ماشین بهمن رسپکت در زمینه تجهیزات رفاهی نیز دست پر بوده و دارای نمایشگر مالتی مدیا لمسی 10.25 اینچی در میان داشبورد، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 6 جهت، صندلی برقی سرنشین جلو قابل تنظیم در 4 جهت، گرمکن صندلی های جلو، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، شارژر بدون سیم تلفن همراه، چراغ های روشنایی در روز LED، چراغ مشایعت، آینه های جانبی تاشو برقی گرمکن دار، تودوزی چرمی و سیستم صوتی با 6 بلندگو و درگاه USB است.

 

 

3.9 از 8 رای

دیدگاه شما چیست؟