اخبار خودرو ایران
در نمایشگاه خودرو تهران شهر آفتاب صورت گرفت

ماشین سدان رسپکت (ریسپکت) بهمن موتور رونمایی شد

عکاس: حسین شیرآقایی
سه شنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
سدان رسپکت بهمن موتور نمایشگاه خودرو تهران

سدان رسپکت بهمن موتور که از چند ماه پیش خبر رونمایی آن را داده بدیم، سرانجام در چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران 1401 در شهر آفتاب معرفی شد. مدت ها بود که پس از مزدا 3 و بسترن B30 و B50، جای خالی یک سدان در سبد محصولات بهمن موتور حس می شد. سرانجام بهمن موتور یک سدان سگمنت C به نام رسپکت را برای عرضه به بازار ایران معرفی کرد که رقیب اصلی آریزو 6 و آریزو 6 پرو مدیران خودرو در بازار محسوب می شود.

مشخصات فنی سدان رسپکت بهمن موتور

به گزارش خودرونویس، ماشین رسپکت بهمن موتور یک سدان سگمنت C به نسبت لوکس بوده که در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شده و به زودی قیمت آن اعلام می شود. این خودرو دارای یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ساخت شرکت AVL اتریش بوده که با موتور نصب شده روی چری آریزو 6 و آریزو 5 مشترک است. این موتور در سدان بهمن رسپکت قادر به تولید 145 اسب بخار قدرت در 5500 دور بر دقیقه و 230 نیوتن متر گشتاور است.

سدان رسپکت بهمن موتور نمایشگاه خودرو تهران

 

ویدیو معرفی سدان ریسپکت بهمن موتور

 

سدان بهمن رسپکت به یک گیربکس اتوماتیک CVT 9 سرعته با قابلیت تعویض دنده ها به صورت دستی مجهز شده که نیروی تولیدی پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می کند.

سدان رسپکت بهمن موتور نمایشگاه خودرو تهران

امکانات سدان بهمن رسپکت

ماشین ریسپکت بهمن موتور یک سدان چینی به نسبت لوکس بوده و دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی سطح بالا و کاملیست. رسپکت در زمینه تجهیزات ایمنی دارای سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم ترمز کمکی، کمکی حرکت خودرو در سربالایی، اتوهلد، سیستم کنترل الکترونیکی خودرو، کنترل لغزش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، دوربین دید 360 درجه، دوربین دنده عقب، تشخیص موانع در عقب، 6 کیسه ایمنی هوا، ترمز پارک برقی و کروز کنترل است.

سدان رسپکت بهمن موتور نمایشگاه خودرو تهران

ماشین بهمن رسپکت در زمینه تجهیزات رفاهی نیز دست پر بوده و دارای نمایشگر مالتی مدیا لمسی 10.25 اینچی در میان داشبورد، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 6 جهت، صندلی برقی سرنشین جلو قابل تنظیم در 4 جهت، گرمکن صندلی های جلو، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، شارژر بدون سیم تلفن همراه، چراغ های روشنایی در روز LED، چراغ مشایعت، آینه های جانبی تاشو برقی گرمکن دار، تودوزی چرمی و سیستم صوتی با 6 بلندگو و درگاه USB است.

سدان رسپکت بهمن موتور نمایشگاه خودرو تهران

ظاهر ماشین رسپکت بهمن موتور

اولین چیزی که در برخورد اول با سدان رسپکت بهمن موتور جلب توجه می کند، لوگوی جدید گروه بهمن بوده که روی این خودرو نصب شده است. سبک طراحی بومرنگ مانند چراغ های روشنایی در روز در کنار خطوط روی سپر، طراحی خشن و تهاجمی به نمای جلوی سدان رسپکت بهمن موتور بخشیده، ضمن اینکه این سبک طراحی چراغ های LED دیلایت جلو با گرافیک چراغ های عقب کاملا هماهنگی دارد. خطوط برجسته کاپوت که از دو ستون جلویی شروع شده به زیبایی به جلوپنجره رسیده اند و چهره ای بدون نقص را برای نمای جلویی این خودرو به ارمغان آورده اند.

سدان رسپکت بهمن موتور نمایشگاه خودرو تهران

در نمای عقب خبری از نوار LED سرتاسری متصل کننده دو چراغ نیست. ولی چراغ های عقب تا اواسط صندوق امتداد یافته اند و فاصله کمی میان آنها وجود دارد.

سدان رسپکت بهمن موتور نمایشگاه خودرو تهران

رقبای سدان رسپکت بهمن موتور

بهمن موتور در حال حاضر قیمت سدان رسپکت را اعلام نکرده، ولی سیاست این شرکت در قیمت گذاری همواره برای رقبا دردسر ساز شده است. از جمله رقبای سدان رسپکت بهمن موتور در بازار ایران می توان به آریزو 6، آریزو 6 پرو و آریزو 5 مدیران خودرو اشاره کرد.

سدان رسپکت بهمن موتور نمایشگاه خودرو تهران

عکس ماشین رسپکت بهمن موتور

5 از 8 رای

دیدگاه شما چیست؟