نگهداری خودرو

روکش فرمان چرمی بخریم یا سیلیکونی ؟

چهارشنبه - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
روکش فرمان

تجربه رانندگی می تواند لذت بخش باشد به شرطی که شما ابزار و وسایل مناسب برای این کار را داشته باشید یکی از ابزارهای مهم برای این کار روکش مناسب برای فرمان خودرو است.

به گزارش خودرونویس، تجربه رانندگی می تواند لذت بخش باشد به شرطی که شما ابزار و وسایل مناسب برای این کار را داشته باشید یکی از ابزارهای مهم برای این کار روکش مناسب برای فرمان خودرو است.

روکش فرمان کمک می کند تا هم فرمان شما به دلیل برخورد مداوم دست سالم بماند و هم اینکه دست های شما به دلیل رانندگی طولانی خسته نشود.

بسیاری از دارندگان خودرو علاقه زیادی به زیباسازی فضای داخلی خودرو دارند، بنابراین برای این منظور اولین قدم تعویض روکش فرمان است.

روکش-فرمان

انواع دور فرمان ها

مدل دوختنی : مدل های دوختنی که مناسب ترین گزینه برای اتصال به روی فرمان خودرو هستند . در بازار دارای جنس های مختلفی هستند و همراه خرید عموما سوزنی نیز داده می شود تا آنرا به دور غربیلک فرمان بدوزید. پس از دوخته شدن ، دیگر نمی توان به هیچ وجه آن ها را بر روی فرمان چرخاند و حرکت داد . سایزشان نیز در گذر زمان و در برابر شرایط محیطی تغیر نمی کند.

مزایا و معایب روکش فرمان دوختی

بزرگ‌ترین مزیت این نوع روکش فرمان ظاهر فابریک مانند آن است که توجه همه رانندگان را جلب خود می‌کند. طول عمر این روکش فرمان حدود دو سال بوده و امکان جداسازی از فرمان جهت شست‌وشو وجود ندارد.

مدل حلقه ای :  مدل های آماده (حلقه ای) که برای افراد کم حوصله مناسب هستند. جنس های مختلفی دارند . در تمامی مدل ها ، یک لایه لاستیکی در درون دارند. برخلاف مدل اول ، در گذر زمان سایز آنها بزرگ شده و روی فرمان سر می خورند.

مزایا و معایب روکش فرمان حلقه ای

نصب این نوع روکش فرمان آسان بوده و قیمت آن نیز نسبت به نوع دوختی به‌صرفه است. طول عمر این نوع روکش فرمان نیز حدوداً دو سال بوده و قابل شستشو نیز هستند. تنها عیب این نوع روکش فرمان بزرگ جلوه دادن اندازه فرمان است.

روکش-فرمان

مزایای نصب روکش دور فرمان خودرو

محافظت از فرمان خودرو

فرمان خودرو به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید ، عرق کف دست ، گرد و خاک و سرما و گرما در معرض آسیب دیدگی ، ترک خوردن و خشک شدن قرار دارد که یک دور فرمان مناسب می تواند آن را از این آسیب ها محافظت کند.

خنک ماندن فرمان

نگه داشتن یک فرمان پس از داغ شدن در آفتاب که گاهی دمای فرمان به 90 درجه نیز می رسد بسیار دردناک است، نصب یک دورفرمان پارچه ای یا چرم با رنگ روشن می تواند تا حدود زیادی این مشکل را حل نماید.

سر نخوردن دست

دست راننده ممکن است روی فرمان های با جنس خشک در پیچ ها که نیاز به واکنش سریع راننده دارد سر بخورد، استفاده از یک دور فرمان استاندارد چسبندگی لازم را بین دست و فرمان ایجاد می کند.

کاهش خستگی دست

درست مانند یک بالش که از گردن شما محافظت می کند ، یک فرمان استاندارد و نرم می تواند از خستگی دست در استفاده طولانی جلوگیری کند. بسیاری از روکش فرمان ها دارای سطحی نرم هستند که دست شما در حالی که ساعت ها فرمان را میگیریدبهترین احساس را داشته باشد و خستگی را کاهش می دهد.

روکش-فرمان

جنس روکش فرمان

از دیرباز تولیدی‌های روکش فرمان عموماً از چرم مصنوعی یا چرم طبیعی در این محصول استفاده می کردند اما امروزه با توجه به پیشرفت صنعت و ورود رقبای خارجی، روکش فرمان پارچه‌ای و روکش فرمان خز یا مخملی نیز در بازار یافت می‌شود.

روکش فرمان چرمی

در این روکش ها از چرم مصنوعی و طبیعی استفاده می شود. با توجه به تنوع مواد اولیه این مدل با نام هایی همانند: روکش فرمان چرم سوزنی، روکش فرمان چرم ویکتور، روکش فرمان ورنی، روکش فرمان چرم طبیعی یا گاوی، روکش فرمان پوست ماری و… شناخته می شوند.

مزایا و معایب روکش فرمان چرمی

روکش فرمان چرمی طول عمر بالایی دارد و با توجه به انواع مدل‌های موجود در بازار ازلحاظ زیبایی ظاهری نیز می‌تواند با هر نوع سلیقه‌ای سازگار باشد. این نوع روکش فرمان را می‌توان با ساده‌ترین روش‌های خانگی تمیز کرد. از معایب روکش فرمان چرمی می‌توان به پوسته‌پوسته شدن پس از یک و نیم سال اشاره کرد.

روکش فرمان پارچه‌ای

در این نوع روکش فرمان از پارچه‌های صنعتی سنگین استفاده می‌شود که در حالت کلی طرفداران زیادی ندارد.

مزایا و معایب روکش فرمان پارچه‌ای

این محصول با توجه به پارچه‌ای بودن عرق و چرک کف دست را به خود جذب می‌کند و شست و شوی آن نیز بسیار دشوار و زمان‌بر است.

روکش-فرمان

روکش فرمان مخمل یا خز

این مدل از روکش فرمان برای اولین بار حدوداً 7 سال پیش از کشور دوست و برادر چین وارد کشور شد و با توجه به‌ظاهر جذاب آن طرفداران زیادی ازجمله بانوان پیدا کرد.

مزایا و معایب روکش فرمان مخمل یا خز

روکش فرمان خز ازلحاظ ظاهری جلوه‌ی بسیار زیبایی به‌فرمان خودرو می‌بخشد اما طول عمر این محصول کوتاه بوده و حداکثر می‌توان یک الی یک و نیم سال از آن استفاده کرد. شست و شوی این روکش فرمان نیز همانند نمونه‌ی پارچه‌ای زمان‌بر و سخت است.

روکش دور فرمان سیلیکونی و ژله ای

روکش دور فرمان سیلیکونی و ژله ای ( Silicone steering wheel ) به راحتی قابل نصب است.رنگ بندی های زیبای این روکش فرمان جذابیت خاصی به خودرو شما می دهد.

روکش فرمان به انگلیسی

اگر علاقه مند هستید بدانید معنی روکش فرمان به انگلیسی چیست باید بدانید کلمات steering wheel cover بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت روکش فرمان

قیمت روکش فرمان با توجه به جنس استفاده‌شده در آن متغیر می‌باشد به‌طور کلی گران‌ترین روکش فرمان‌های خودرو از چرم طبیعی ساخته می‌شوند که عمر طولانی نیز دارند.

نوع محصول

قیمت(تومان)

دور فرمان چرم طبیعی

۷۰٫۰۰۰

روکش فرمان چرم مصنوعی

از ۲۸٫۰۰۰ تومان تا ۷۲٫۰۰۰ تومان

روکش دور فرمان چرم دوختنی کامل مناسب ساینا و کوییک

۹۵٫۰۰۰

روکش فرمان مشکی قرمز { حلقه ای }

۲۰٫۰۰۰

وکش فرمان تمام مشکی دوخت قرمز { دوختی }

۱۸٫۰۰۰

روکش فرمان چرم درجه یک طرح چوب

۸۰٫۰۰۰

روکش فرمان پژو 207 و رانا دوختی

۱۲۵٫۰۰۰

 

نکات مهم هنگام خرید روکش فرمان

انتخاب نوع: نخستین نکته در خصوص خرید روکش فرمان توجه به نوع آن است که برای این منظور باید بدانید شما در بازار با دو گزینه روکش های دوختنی و روکش های حلقه ای و آماده روبرو هستید که برای کسب آگاهی از مزایا و معایب هر یک از آن ها می توانید به مطالعه بخش قبلی از همین مطلب بپردازید.

جنس محصول: نکته دوم در هنگام انتخاب روکش فرمان توجه به جنس آن است که با توجه به محصولات موجود در بازار کشورمان می توان این نوع از روکش های مخصوص خودرو را به دسته های: چرم طبیعی، مصنوعی، پارچه ای، پلاستیکی و غیره تقسیم نماییم.

ضد آفتاب سوختگی: پیشنهاد می کنیم به دنبال خرید دور فرمانی برای غربیلک اتومبیل خود باشید که از مقاومت بالایی در برابر اشعه خورشید برخوردار باشد تا در گذر زمان، ظاهر آن دستخوش تغییر نشده و سایز آن نیز تغییر نکند.

رنگ و طراحی: از دیگر فاکتورهای مهم در خصوص خرید و انتخاب روکش فرمان توجه به رنگ و طراحی آن است. برای این منظور توصیه می کنیم حتما با توجه به رنگ داشبورد، روکش صندلی های خودرو، سر دنده و مواردی از این دست که ظاهر خودروی شما را تشکیل می دهند، اقدام نمایید.

تناسب با مدل خودرو: با اینکه اغلب روکش های موجود در بازار با توجه به سایز استاندارد فرمان ها طراحی و تولید شده اند و می توان از آن ها برای طیف گسترده ای از فرمان ماشین ها استفاده نمود، اما بهتر است به هنگام خرید خود حتما مدل ماشینی که در اختیار دارید را نیز لحاظ نمایید.

قیمت روکش فرمان: قیمت روکش فرمان با توجه به تمام نکات گفته شده در این مطلب تعیین می شود و نهایتا این شما هستید که باید به فکر انتخاب یک محصول ایده آل و متناسب با میزان بودجه خود برای پوشش فرمان اتومبیل شخصی تان باشید.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟