به گزارش خودرونویس، مرسدس یک درخواست ثبت اختراع غربیلک فرمان را انجام داده و سیستمی را درون فرمان تعبیه کرده که به احتمال زیاد بسیاری طرفدار آن خواهند شد. درخواست ثبت اختراف مرسدس بنز با یک اسکچ طراحی همراه بوده که غربیلک فرمانی را نشان می دهد که می تواند هوای خنک سیستم تهویه را از قسمت مرکزی فرمان به سمت قسمت محیطی غربیلک فرمان بدمد که موجب خنک شدن دست راننده می شود.

سردکن غربیلک فرمان مرسدس بنز

سیستم خنک کننده غربیلک فرمان مرسدس بنز

این بدان معنیست که مرسدس بنز می خواهد هوا را از یک کانال باز در پشت غربیلک فرمان به قسمت میانی منتقل کند. این جریان هوای خنک می تواند از قسمت های کناری برآمدگی وسط فرمان یا حتی از روی همین سطح به صورت راننده بدمد. ساده ترین روش برای توصیف این سیستم این بوده که عملکردی مشابه با سیستم سردکن صندلی خودرو داشته که حال روی غربیلک فرمان تعبیه شده است. لازم به ذکر است که این کانال عبوری هوا در غربیلک فرمان فقط به منظور خنک کردن نبوده و می توانید برای گرمایش هم از آن استفاده کنید تا دست یا صورت خود را گرم کنید.

سردکن غربیلک فرمان مرسدس بنز

مرسدس بنز همچنین تاثیری که سیستم تهویه ممکن است داشته باشد را درنظر گرفته و این غربیلک فرمان را به نوعی طراحی کرده تا جریان هوا را تعدیل کرده باشد که تغییر دما را با دستان خود حس نکنید. یکی دیگر از حدس هایی که در خصوص سیستم تهویه غربیلک فرمان مرسدس وجود دارد این بوده که می توان آن را به صورت دستی مشابه دریچه های سیستم تهویه کنترل کرد. به عبارتی توسط یک اهرم دریچه سیستم تهویه غربیلک فرمان را باز یا بسته کرد تا زمانی که به آن نیاز دارید از آن استفاده کنید.

سردکن غربیلک فرمان مرسدس بنز

مرسدس راه های مختلفی را برای تنظیم جریان هوای سیستم تهویه غربیلک فرمان در نظر گرفته که می توانید به وسیله آن جریان هوا به به محیط کوچک یا محیط بزرگتر هدایت کنید. به عنوان می توان با تنظیم کردن نحوه پرتاب باد دریچه تهویه غربیلک فرمان، جریان باد را به دستان عرق کرده خود روی فرمان هدایت کنید یا می توان این نسیم خنک را به سمت قسمت بالا تنه خود (راننده) هدایت کنید.

 

 

منبع CarBuzz
5 از 2 رای