اخبار خودرو جهان
کوچولوی ماجراجو!

ماشین سیتروئن My Ami باگی

دوشنبه - ۲۹ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
سیتروئن My Ami باگی

سیتروئن My Ami Buggy کانسپت جدیدترین نسخه از خودروی الکتریکی سوپرمینی جذاب این برند فرانسوی بوده که به تازگی معرفی شده است. سیتروئن Ami باگی با هدف پیمودن مسیرهای بیراهه و سفر و امکان حمل چمدان و بار در یک خودروی الکتریکی فوق کوچک توسعه یافته است.

ظاهر سیتروئن My Ami باگی

به گزارش خودرونویس، این باگی در مقایسه با سایر مدل های سیتروئن Ami مقداری ظاهر خشن تری دارد یا حداقل سعی کرده که مقداری توانمندتر جلوه کند که برای خودرویی با این قد و قامت مقداری عجیب است! یک گارد بسیار کوچک در قسمت پایینی پروفیل جلو نصب شده و یک قاب فلزی روی چراغ های جلو تعبیه شده است. روی سقف یک روف راک و لایت بار LED به همراه تایر زاپاس نصب شده است. همچنین فندرهای پلاستیکی مشکی رنگی برای بزرگتر و خشنتر جلوه دادن در اطراف آرک چرخ های این خودرو نصب شده اند. تریم طلایی مات رینگ های این خودرو نیز زیبایی سیتروئن My Ami باگی را بیشتر کرده اند.

سیتروئن My Ami باگی

در نگاه اول اینگونه به نظر می رسد که سیتروئن My Ami باگی درب ندارد؛ ولی اینگوه نیست. قسمت زرد رنگی که در پروفیل جانبی دیده می شوند در امتداد لبه پایینی باز می شوند تا دسترسی به کابین و ورود و خروج از این خودرو ساده تر باشد. متاسفانه تصویری از این قطعه منتشر نشده، ولی پرده های شفافی برای این خودرو تعبیه شده که قابلیت نصب و برداشتن داشته و در صورت بد شدن هوا سرنشینان می توانند آنها را مابین این درب های زرد رنگ و سقف خودرو نصب کنند تا گرم بمانند.

سیتروئن My Ami باگی

داخل سیتروئن My Ami باگی

سیتروئن چمدان و کیف مخصوصی را برای این خودرو طراحی کرده که امکان قرار دادن در گوشه و کنار کابین محدود این خودروی کوچک را داشته باشند. این ست چمدان شامل یک کیف بوده که در قسمت فرو رفته غربیلک فرمان سوار می شود. پک دیگر در زیر داشبورد قرار می گیرد. ساک های دیگری به صورت یکپارچه با درب خودرو تعبیه شده اند. یک چمدان هم در فضای بار عقب که در پشت صندلی ها تعبیه شده قرار می گیرد.

زمانی که نیاز باشد این آفرودر الکتریکی کوچولو را شارژ کنید، باید کابل شارژ را که در هولدر تعبیه شده روی فریم درب سمت سرنشین مخفی شده را پیدا کنید! سیتروئن اظهار کرده که My Ami باگی یک خودروی تفریحی مناسب برای گشت های آخر هفته، تعطیلات، طی کردن ساحل و سفرهای کوتاه است. یقینا سواری با چنین خودروی کوچکی با این قابلیت هایی که سیتروئن برای آن تعبیه کرده بسیار جالب خواهد بود.

سیتروئن My Ami باگی

در این لحظه این سیتروئن Ami باگی یک خودروی مفهومی محسوب شده و مشخص نیست که آیا روزی به مدل تولیدی تبدیل می شود یا صرفا یک ایده جذاب و دلرباست؟ نسخه استاندارد سیتروئن Ami از یک باتری 5.5 کیلووات ساعتی بهره می برد و موتور الکتریکی آن قادر است تنها 8 اسب بخار قدرت تولید کند که یک اسب بخار نسبت به ژیان هم ضعیف تر است! البته سیتروئن مشخصات فنی این نسخه باگی را اعلام نکرده؛ ولی بعید می دانیم که تفاوتی با مدل استاندارد My Ami داشته باشد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟