اخبار خودرو جهان
هر دو هشت سیلندر یکی توربوشارژ و دیگری تنفس طبیعی

درگ ریس لکسوس RC F با مرسدس AMG C63

دوشنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
لکسوس RC F و مرسدس C63

در دنیای خودروهای هشت سیلندر اسپرت کوپه، به نظر می رسد که لکسوس RC F جایگاه پایین تری نسبت به مرسدس AMG C63 S داشته باشد. پایین دست بودن لکسوس زمانی آشکار می شود که مشخصات فنی این دو خودرو را بررسی می کنید و متوجه برتری رقیب آلمانی از نظر قدرت تولیدی پیشرانه هشت سیلندر دو توربوشارژ و همچنین گشتاور تولیدی آن می شوید.

به گزارش خودرونویس، اما در درگ ریس همه چیز در قدرت خلاصه نمی شود. کنترل کشش و عدم هرزگردی در شروع حرکت موضوع بسیار مهمی بوده و در این درگ ریس که سطح پیست خیس بوده و هوا هم سرد است، کشش و عدم هرزگردی اهمیت بیشتری پیدا می کند. سوال اصلی اینجاست که آیا لکسوس RC F آیا توان رقابت با رقیب قدرتمندتری مانند مرسدس AMG C63 S را در خط مستقیم دارد؟

 

مشخصات فنی لکسوس RC F و AMG C63 S

در ابتدا به اعداد و ارقام اعلامی می پردازیم. لکسوس RC F با وجود ضعیف تر بودن به نسبت AMG C63 ولی کسل کننده نیست. این خودرو از یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد که قادر به تولید 472 اسب بخار قدرت و 535 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو تماما به چرخ های عقب منتقل می شود.

 

 

در طرف مقابل مرسدس AMG C63 S قرار دارد که از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره گرفته که قادر به تولید 503 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است. این کوپه آلمانی هم دارای سیستم انتقال قدرت عقب محرک بوده و مقداری جزیی نسبت به لکسوس RC F سنگین تر است.

روی کاغذ لکسوس RC F مقداری نسبت به AMG C63 S کندتر است. این خودرو طی 4.5 ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این در حالی بوده که مرسدس AMG C63 S برای عبور از 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 3.9 ثانیه زمان نیاز دارد. البته بهتر می دانید که این آمار و ارقام در ایده آل ترین شرایط استخراج شده اند و ممکن است در میدان عمل داستان تفاوت کند.

با توجه به سرد و مرطوب بودن پیست درگ و اینکه هر دو خودرو تایرهای متفاوتی دارند، آیا می تواند بر اساس این اعداد و ارقام برنده را از قبل پیشبینی کرد؟ به نظر شما کدام خودرو پیروز این درگ ریس است؟

4.5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟