اخبار خودرو جهان
سریع ترین M3 تاریخ در مقابل رقبای سالخورده

درگ ب ام و M3 با مرسدس C63 بلک سریز و آئودی RS5

چهارشنبه - ۲۸ مهر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ ب ام و M3 با مرسدس C63 بلک سریز و آئودی RS5

با تغییر نسل هر خودرویی در بازار جهانی، می توان گفت که در آن خودرو با بهبود عملکرد و همچنین افزایش چند اسب بخاری قدرت پیشرانه رو به رو هستیم. به عنوان مثال نسل پیشین ب ام و M3 در مدل کامپتیشن پکیج قادر به تولید 444 اسب بخار قدرت بوده و حال جانشین آن یعنی M3 2021 به پیشرانه 510 اسب بخاری مجهز شده است. این اختلاف شاید چندان زیاد نباشد، ولی به نسل جدید M3 کمک کرده که در درگ ریس های مختلف به سادگی از پس رقبای خود بر بیاید.

به گزارش خودرونویس، مصداق این صحبت ما جدیدترین ویدیو درگ ریس گروه Carwow بوده که در آن نسل جدید M3 را در مقابل نسخه بلک سریز مرسدس AMG C63 مدل 2011 قرار داده اند. همچنین یک دستگاه آئودی RS5 اسپرتبک نیز در این رقابت حضور دارد تا تمام پتانسیل پیشرانه شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ خود را به رخ رقبا بکشد. قبل از اینکه به مسابقه بپردازیم، ابتدا اعداد و ارقام را اعلام می کنیم.

 

مشخصات فنی

ب ام و M3 کامپتیشن پکیج به یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی در زیر کاپوت مجهز بوده که قادر به تولید 510 اسب بخار قدرت است. این نیرو در این مدل به چرخ های عقب منتقل می شود، ولی لازم به ذکر است که مدل تمام چرخ محرک M3 نیز وجود دارد. این ب ام و M3 کامپتیشن پکیج به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با مبدل گشتاور و لانچ کنترل مجهز شده است.

 

 

در طرف مقابل آئودی RS5 قرار دارد که به یک پیشرانه 2.9 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید 450 اسب بخار قدرت بوده که با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته کوپل شده و نیروی تولیدی را به لطف سیستم فوق العاده هوشمند کواترو به هر چهار چرخ منتقل می کند.

سرانجام به مرسدس C63 بلک سریز می رسیم که از یک پیشرانه قدیمی 6.2 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی بهره گرفته که قادر به تولید 517 اسب بخار قدرت بوده و این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه به چرخ های عقب منتقل می شود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟