تیونینگ
با هدف پرکردن جای خالی RSQ7 صورت گرفت

تیونینگ حرفه ای آئودی SQ7

چهارشنبه - ۱۷ آذر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
آئودی SQ7

زمانی که آئودی SQ7 در سال 2016 رونمایی شد، لقب قدرتمندترین اسیووی دیزل دنیا را به خود اختصاص داد. حتی آئودی در نسخه فیس لیفت میان دوره ای SQ7 که در جولای 2019 معرفی شده بود نیز این پیشرانه توربودیزل قدرتمند را حفظ کرد. ولی مدتی پیش آئودی در بازار اروپا نیز پیشرانه توربودیزل را از روی این خودرو حذف کرد و از همان پیشرانه هشت سیلندر توربوشارژ نصب شده روی نسخه آمریکایی و آسیایی SQ7 استفاده می کند که برخی از طرفداران آئودی از این اتفاق خوشحال و برخی دیگر ناراحت هستند.

به گزارش خودرونویس، بسیاری معتقدند که پیشرانه دیزلی به لطف تولید گشتاور زیاد در دور پایین و مصرف سوخت به صرفه تر برای اسیووی بزرگ و سنگین وزنی مانند آئودی SQ7 مناسب تر است؛ ولی بسیاری هم معتقدند که یک اسیووی عملکردی نباید به پیشرانه دیزلی مجهز شده باشد. بسیاری از طرفداران آئودی از سیاست های این شرکت در خصوص عدم توسعه نسخه پرچمدار RSQ7 گله کرده اند و افرادی که به دنبال خرید نسخه قدرتمندتر SQ7 باید به سراغ همزاد این خودرو یعنی RSQ8 بروند.

نمای عقب آئودی SQ7

البته به لطف وجود تیونرهای با سابقه و حرفه ای جای چندان نگرانی نیست و به تازگی یک تیونر در لهستان اقدام به تیونینگ آئودی SQ7 مجهز به پیشرانه بنزینی کرده و موفق شده جای خالی RSQ7 را برای طرفداران این خودرو پر کند.

آئودی SQ7

این آئودی SQ7 مزین به رنگی آبی Sepang که در تصویر مشاهده می کنید، یک نسخه معمولی نیست و پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری دو توربوشارژ این خودرو دستخوش تغییراتی شده تا توان و گشتاور خروجی آن ارتقا یابد. این پیشرانه 4 لیتری حال قادر به تولید 800 نیوتن متر گشتاور بوده که دقیقا با اسیووی پرچمدار آئودی RSQ8 برابری می کند؛ ولی هنوز 100 نیوتن متر نسبت به SQ7 مجهز به پیشرانه توربودیزل ضعیف تر است.

بیشینه قدرت تولیدی این پیشرانه بنزینی نیز به لطف این تیونر 10 درصد افزایش یافته و به 550 اسب بخار رسیده؛ البته هنوز 42 اسب بخار نسبت به RSQ8 ضعیف تر است. این آئودی SQ7 تیونینگ شده قادر است طی 3.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که عملکرد بسیار خیره کننده ای برای خودرویی با این ابعاد و وزن محسوب می شود. شاید این خودرو RSQ7 مد نظر بسیاری از طرفداران نباشد، ولی حداقل صدای بسیار جذاب اگزوز آن دقیقا همان چیزیست که همه انتظار دارند.

نمای عقب آئودی SQ7

این اسیووی قدرتمند و لوکس وزنی معادل 2400 کیلوگرم دارد و شاید هندلینگ و پویایی آن مشابه یک خودروی اسپرت نباشد، ولی شتابگیری اولیه و ثانویه آن از بسیاری از خودروهای اسپرت امروزی بهتر است. هرچه RSQ8 استایل اسپرت تر و پویاتری دارد، آئودی Q7 دارای استایلی عضلانی تر و باوقارتر است.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟