اخبار خودرو جهان
780 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور!

جادوی منصوری روی آئودی RS Q8

چهارشنبه - ۲۸ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی RS Q8 منصوری

منصوری مدتی پیش کیت تقویتی و بدنه خود را برای سوپراستیشن آئودی RS6 معرفی کرد که به لطف این کیت قدرت تولیدی پیشرانه این خودرو تا حد زیادی ارتقا یافته بود. حال این تیونر با پروژه تیونینگ یک آئودی دیگر بازگشسته و این بار منصوری کیت بدنه فیبر کربنی و کیت تقویتی پیشرانه خود را روی ابراسیووی فوق سریع آئودی RS Q8 نصب کرده است. منصوری همان فرمولی را که برای RS6 انجام داده بود، برای اسیووی RS Q8 نیز پیش گرفته و استایل ظاهری این خودرو را به روزرسانی و پیشرانه آن را تا حد زیادی تقویت کرده است.

کیت بدنه منصوری برای آئودی RS Q8

به گزارش خودرونویس، کیت بدنه ای که منصوری برای آئودی RS Q8 طراحی کرده، تنها جنبه به روزرسانی ظاهری ندارد. بلکه چهره این اسیووی فوق سریع را به مراتب نسبت به حالت استاندارد خشن تر کرده و آیرودینامیک و نیروی رو به پایین تولیدی در سرعت های بالا را نیز افزایش داده است. قطعات فیبر کربنی جدید نصب شده در این کیت بدنه بدنه شامل دیفیوزر عقب، اسپلیتر جلو و رکاب های جانبی جدید هستند.

نمای عقب آئودی RS Q8 منصوری

بخشی از به روزرسانی های منصوری، رنگ مشکی بدنه با خط کشی و تریم قرمز رنگ روی برخی از نقاط است. این تریم مشکی و قرمز در داخل کابین نیز دیده می شود وشاهد دوختی قرمز رنگ برای تودوزی مشکی این خودرو هستیم. همچنین منصوری در داخل کابین تریم فیبر کربنی در بسیاری از قسمت ها از جمله کنسول میانی طراحی کرده و غربیلک فرمان جدیدی برای این اسیووی لاکچری قدرتمند نصب کرده است.

کابین آئودی RS Q8 منصوری

مشخصات فنی آئودی RS Q8 منصوری

منصوری پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری دو توربوشارژ RS Q8 را بدون تغییر رها نکرده و برای آن یک ECU به روزرسانی شده و سیستم اگزوز عملکردی نصب کرده است. به لطف همین دو تغییر ساده، بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه آئودی RS Q8 به مرز باورنکردنی 780 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به 1000 نیوتن متر رسیده است. این یک افزایش قدرت چشمگیر نسبت به مدل استاندارد این خودرو محسوب می شود؛ چراکه پیشرانه آئودی RS Q8 در حالت استاندارد 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

پیشرانه آئودی RS Q8 منصوری

نسخه استاندارد آئودی RS Q8 قادر است طی 3.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. ولی این نسخه تیون شده توسط منصوری طی 3.3 ثانیه از مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت عبور کرده و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز به 320 کیلومتر بر ساعت ارتقا یافته است.

نمای جلو آئودی RS Q8 منصوری

سخن پایانی

شاید این آئودی RS Q8 تیون شده توسط منصوری مانند سایر پروژه های تیونینگ منصوری استایلی خشن و تغییر شکل یافته نداشته باشد؛ ولی همین رنگ مشکی جدید بدنه و تریم قرمز رنگ و خط کشی های انجام شده این نسخه تیون شده را نسبت به مدل استاندارد به خوبی متمایز کرده است.

سیستم اگزوز جدید این خودرو در ترکیب با پیشرانه ارتقا یافته RS Q8 باعث شده صدای تولیدی بسیار جذاب و گوش نوازی داشته باشد. به طور کلی باید اظهار کرد که این RS Q8 تیون شده توسط منصوری هیچ نقطه ضعفی نداشته و منصوری کار خود را به درستی روی این ابراسیووی سریع لوکس انجام داده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟