اخبار خودرو جهان
تبریک سال نو میلادی به سبک کونیگزگ

کونیگزگ تیزر ابرخودرو جدیدی را منتشر کرد

دوشنبه - ۱۳ دی ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تیزر ابرخودرو جدید کونیگزگ

راه های مختلفی وجود دارد که مردم و کمپانی شروع سال جدید (سال جدید میلادی) را جشن بگیرند. البته عمدتا به روش برگزاری فستیوال و آتش بازی تبریک و جشن سال نو میلادی صورت میگیرد. ولی شرکت هایی هستند که با وعده های جذاب و قول هایی به مشتریان و طرفداران خود سال نو را تبریک گفته و ذهن آنها را نسبت به آینده کنجکاو می کنند.

به گزارش خودرونویس، شرکت ابرخودروسازی سوئدی کونیگزگ تصمیم گرفت سال نو را پر سر و صدا و با انتشار تیزر یک ابرخودرو احتمالا جدید جشن بگیرد. به تازگی کونیگزگ در اکانت های شبکه های اجتماعی خود یک تصویر تیزر مانند از یک ابرخودرو را منتشر کرده و در کپشن آن نوشته سال 2022 عزیز، این تصمیم سال جدید ماست؛ عملکرد خیره کننده بالاتر که به وسیله مهندسی بسیار پیشرفته و طراحی هوشمندانه حاصل شده است. ما این چنین کار می کنیم!

در این تیزر تیره و تاریک یک ابرخودرو کونیگزگ از نمای جانبی مشخص است. ما سعی کردیم که با استفاده از نرم افزار فتوشاپ مقداری نور تصویر را بیشتر کنیم تا بلکه جزییات بیشتری از این ابرخودرو مشخص شود؛ ولی تلاشمان بی فایده بود!

اما با چیزی که در این تیزر مشخص است، حال زاویه دار و تیز چراغ های عقب این ابرخودرو از نمای جانبی ما را یاد کونیگزگ CCX طراحی شده در سال 2006 می اندازد؛ این اولین ابرخودروی کونیگزگ بود که از پیشرانه طراحی شده توسط دپارتمان مهندسی این شرکت سوئدی بهره برده بود. دیفیوزر ساده و کوچک عقب آن عقب تا حدودی شبیه به کونیگزگ آگرا طراحی شده است. اسپلیتر طراحی شده در پروفیل جلو زیر سپر نیز طراحی مشابهی با CCR مدل 2004 دارد. البته سبک طراحی کلی این ابرخودرو دقیقا مشابه تم کلی محصولات کونیگزگ بوده و حالت قطره اشک مانند کابین، شیشه جلوی منحنی شکل که اطراف کابین را دربر گرفته و خطوط داینامیک و منحنی شکل دقیقا سبک طراحی همیشگی محصولات این برند سوئدی هستند.

با همه این تفاسیر و صحبت ها، این ابرخودرو جدید کونیگزگ چه چیزی می تواند باشد؟ ما هم مثل شما چیز دقیقی به ذهنمان نمی رسد؛ ولی باید یادآوری کنیم که سال 2022، بیستمین سالگرد اولین سری تحویل و عرضه CC8S بوده که اولین ابرخودرو تولیدی کونیگزگ محسوب می شود. این ابرخودرو جدید هم هرچه که باشد به احتمال زیاد به منظور ادای دین به کونیگزگ CC8S تولید شده است.

طی ماه های آتی قطعا جزییات بیشتری از این ابرخودرو جدید کونیگزگ منتشر خواهد شد و امیدواریم که کونیگزگ در این ابرخودرو به سمت استفاده از موتورهای الکتریکی نرفته باشد و همچنان از پیشرانه های قدرتمند و خوش صدای درونسوز خود روی این مدل هم استفاده کرده باشد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟