اخبار خودرو ایران

تولید خودرو از ۱.۵ میلیون دستگاه عبور می‌کند

شنبه - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه
تولید خودرو

کارشناس حوزه خودرو گفت: تولید خودرو در شرایط تحریمی با سیاست‌های دولت سیزدهم رشد قابل توجهی داشته است و پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز تولید از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه عبور می‌کند. ‌

به گزارش خودرونویس،حسین رحیمی‌نژاد در خصوص تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی از دولت سیزدهم، اظهار داشت: از سال ١۴٠١ تا کنون شاهد تغییر در رشد تولید خودرو هستیم، ضمن اینکه کیفیت محصولات نیز رو به رشد است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این بر افزایش تولید و کیفیت خودروها تاکید کرده بودند که این امر در دولت سیزدهم محقق شد و تغییر محسوسی در این زمینه را شاهد هستیم که باید منصفانه دیده شود.

کارشناس حوزه خودرو با بیان اینکه عرضه محصولات با کیفیت رونق گرفته است، گفت: خودروسازان محصولات جدید را با رفع ایرادهای قبلی عرضه کرده‌اند.

رحیمی‌نژاد ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان و کیفی سازی محصولات مهم‌ترین دستاوردهای صنعت خودرو در این ٢ سال گذشته است که تاثیر آن را در بازار می‌بینیم.

کارشناس حوزه خودرو حذف مافیاهای خودرو را بهترین خبر بازار خودرو عنوان کرد و گفت: ١٠ سالی بود که افراد یا جریانات مافیاگونه در صنعت خودرو حضور داشتند که دیدیم افرادی که منتصب به این جریانات بودند کنار گذاشته شدند. این موضوع نوید خوبی برای بازار خودرو است که به رشد صنعت خودرو می‌انجامد.

وی به عرضه خودرو در طرح یکپارچه سازی عرضه اشاره و بیان کرد: این طرح به شفافیت در بازار خودرو کمک کرد و منجر به حذف دلالی و رسیدن خودرو به دست مصرف‌کنندگان واقعی شد.

واردات خودرو به تعادل در عرضه و تقاضا کمک می‌کند

رحیمی‌نژاد ادامه داد: این طرح اتفاق ارزشمندی است که نیاز است با تولید بیشتر زمان رسیدن به خودرو توسط متقاضیان کمتر شود ضمن اینکه عرضه خودرو در بورس اتفاق خوبی بود که البته کوتاه‌مدت بود و متوقف شد.

کارشناس حوزه خودرو با بیان اینکه واردات خودرو به تعادل در عرضه و تقاضا کمک می‌کند، گفت: کلید واردات خودروهای نو و کارکرده در دولت سیزدهم رقم خورد که این اقدام ارزنده‌ای است؛ چراکه واردات خودرو ها بر اساس اصول و برنامه و با کیفیت و استاندارد به تنظیم بازار منجر می‌شود.

وی ابراز داشت: بعضی‌ها نگرانی دارند که واردات به صنعت خودرو آسیب نزد، اما این‌گونه نیست نیاز است ٣٠٠ تا ۵٠٠ هزار خودرو در سال وارد شود تا نیاز بازار را تامین کند ولی واردات خودرو در عمل هنوز به صورت گسترده اتفاق نیفتاده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟