اخبار خودرو ایران
چشم و هم چشمی روس ها با ایرانی ها

تارا سبب تغییر در لادا وستا شد

دوشنبه - ۱۵ آذر ۱۴۰۰
خواندن 2 دقیقه
تارا اتوماتیک

با حضور یک دستگاه تارا اتوماتیک در یکی از نمایشگاه های مسکو با امکاناتی همچون نمایشگر لمسی مالتی مدیا، کیسه های هوای جانبی، سیستم استارت و ورود بدون کلید و…، طی مصاحبه ای که با روس ها در خصوص مقایسه این خودروی ایرانی با لادای روسیه ای می شد، اکثرا اظهار داشتند که لادا وستا در مقایسه با تارا که دقیقا در یک سگمنت هستند، با کمبود امکاناتی نظیر سیستم استارت دکمه ای و ورود بدون کلید و ایربگ های جانبی مواجه است و همچنین مانیتور این خودرو نیز مانند تارا کوچک است.

به گزارش خودرونویس، حال در تصاویر جاسوسی جدید مشخص شده است که کمپانی لادا دست به کار شده و در اولین گام در تیپ FL وستا اقدام به بازطراحی داشبورد کرده است. بر اساس این تصاویر، نمایشگر مالتی مدیا لمسی عمودی ۱۰ اینچی به لادا وستا افزوده شده و نشانگرهای پشت فرمان آن نیز تمام دیجیتالی شده است.

کابین لادا وستا فیس لیفت (1)

گفتنی است در این نسخه احتمالا شاهد تغییراتی نیز در بخش چراغ ها و سپر های جلو و عقب نیز باشیم. آنچه در این بین حائز اهمیت است و باید ذکر شود، توجه بیش از پیش خودروسازان داخلی ما به مواردی اینچنینی است؛ افزودن آپشن هایی همچون ترمز پارک برقی، مانیتور های بزرگتر با کاربری بالاتر، کلاسترهای دیجیتال و گرمکن های صندلی به خودروهایی مانند تارا، شاهین، آریا و به زودی کراس اوور K125 می‌تواند اندک امید های صادراتی ایران در حوزه خودرو را زنده نگه دارد و از طرفی با توجه به قیمت ارز در کشور، سود آوری بسیار بالایی نیز برای خودروسازان به ارمغان بیاورد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟