اخبار خودرو ایران
در بین تصاویر منتشر شده رویت شد

طرح K125 کراس اوور جدید ایران خودرو لو رفت

چهارشنبه - ۵ آبان ۱۴۰۰
خواندن 2 دقیقه
کراس اوور K125 ایران خودرو

شرکت ایران خودرو تولید کراس اووری کامپکت را با کد محصول K125 در دست اقدام دارد که تا امروز فقط برخی تصاویر ذهنی از آن دیده بودیم. در روز افتتاح خط تولید تارا اتوماتیک، تصاویری از طراحی ظاهری کراس اوور K125 برای وزیر صمت و همراهان ایشان نمایش داده شد که در ادامه به بررسی این تصاویر می‌پردازیم.

به گزارش خودرونویس، ایران خودرویی ها پس از عرضه اولین محصول با پلتفرم جدیدشان که برگرفته از پلتفرم شاخص و خوشنام PF1 گروه پژو-سیتروئن بود، حالا در تدارک عرضه دومین محصول از این پلتفرم و در واقع اولین کراس اوور با برند ایکو یا همان برند ایران خودرو هستند.

 

طراحی ظاهری و مشخصات فنی احتمالی

طبق تصاویر منتشره، در طراحی نمای جلوی K125 شاهد وجه اشتراکات نسبتا زیادی با تارا هستیم و این یعنی شاید تا حدودی برندهای داخلی نیز به فکر ایجاد یک امضای مشترک برای محصولاتشان افتاده ‌اند. البته باید اذعان داشت که به نظر می ‌رسد وجه اشتراکات این خودرو با تارا یعنی چراغ ها و جلوپنجره و… ، به یک بلوغ و پختگی جالب توجهی رسیده ‌اند.

کراس اوور K125 ایران خودرو

در نمای عقب خودرو اما خبری از چراغ های به هم پیوسته نیست (بر خلاف تارا) و طرح کلی چراغ ها و نمای عقب تا حدودی ما را به یاد لکسوس NX و همچنین میتسوبیشی ASX می ‌اندازند.

کراس اوور K125 ایران خودرو

در خصوص قوای فنی نیز شنیده ها حاکی از آن است که کراس اوور ایران خودرو با پیشرانه ۱.۷ لیتری TC7 پلاس با حداکثر قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن به همراه یک جعبه دنده ۶ سرعته اتومات عرضه خواهد شد. ایران خودرو قصد دارد تا در سال 1401 این کراس اوور وطنی را به بازار عرضه کند. در حال حاضر نسخه پروتوتایپ قابل حرکت آن در مرکز تحقیقات ایران خودرو بوده و در حال گذراندن تست های مربوطه برای گذر از مرحله پروتوتایپ به نمونه تولیدیست.

5 از 8 رای

دیدگاه شما چیست؟