اخبار خودرو جهان
دارای کابین بروزرسانی شده و تعلیق مقاوم تر

لادا نیوا Bronto جان سخت دوباره بازگشت

دوشنبه - ۴ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
لادا نیوا Bronto

در اواخر سال گذشته لادا اعلام کرد که تولید نسخه جان سخت نیوا Bronto را متوقف کرده است. ولی درخواست مشتریان برای خرید این مدل آفرودی اسیووی نیوا به قدری زیاد بود که این خودروساز روسیه ای بار دیگر تصمیم گرفت این خودرو را در تابستان سال 2021 تولید کند. لادا هم امروز نسخه بروزرسانی شده نیوا Bronto را با کابین ارتقا یافته رونمایی کرده است.

استایل ظاهری و کابین لادا نیوا Bronto

به گزارش خودرونویس، این خودرو بر پایه لادا نیوا Legend توسعه یافته و در دو نسخه لوکس و پرستیج به فروش می رسد. نسخه لوکس دارای استایل ظاهری خشکتر با سپرهای فلزی و رینگ های 15 اینچی است. ولی مدل پرستیج دارای سپرهای پلاستیکی حجم پردازی شده، محافظ رکاب های جانبی، فندرهای پلاستیکی، مه شکن و جلوپنجره به خصوص است. هر دو نسخه لادا نیوا Bronto به LED لایت بار روی سقف و رنگ ویژه بدنه مجهز شده است.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، بیشتری بروزرسانی و تغییر در کابین این نسخه جدید لادا نیوا اعمال شده است. این تغییرات شامل پشت آمپر جدید، کنسول وسط تغییر شکل یافته با کلیدهای جدید برای کنترل سیستم تهویه، صندلی های راحت تر و جدید با گرمکن و ایزوله سازی بهتر کابین برای جلوگیری از نفوذ صدا و لرزش و … هستند.

 

مشخصات فنی لادا نیوا Bronto

قلب تپنده این نسخه آفرودی لادا نیوا پیشرانه جان سخت 1.7 لیتری تنفس طبیعی بنزینی لادا بوده که قادر به تولید 83 اسب بخار قدرت است. این نیروگاه چهار سیلندر برای انتقال قدرت با یک گیربکس پنج سرعته دستی کوپل شده که نیروی تولیدی پیشرانه را به هر چهار چرخ منتقل می کند. لازم به ذکر هست که هر دو دیفرانسیل لادا نیوا Bronto در جلو و عقب دارای قفل دیفرانسیل هستند. همچنین این مدل دارای سیستم تعلیق بروزرسانی شده و مقاوم تری نسبت به سایر مدل هاست.

لادا از هم اکنون برای فروش نیوا Bronto سفارش دریافت می کند. نیازی به گفتن نیست که لادا قصد ندارد این اسیووی آفرودی مقرون به صرفه و جان سخت را به بازارهای جهانی خارج از روسیه صادر کند.

 

سخن پایانی

نسل جدید لادا نیوا در دست توسعه بوده که قرار است در سال2024 رونمایی شود. در اوایل سال جاری بود که لادا تیزر نیوا 2024 را منتشر کرد و در آن زمان شایعه شده بود که امکان نصب پیشرانه 1.3 لیتری توربوشارژ رنو روی این خودرو وجود دارد. اگر چنین خبری صحت داشته باشد، این اولین باری در تاریخ خواهد بود که لادا نیوا به یک پیشرانه توربوشارژ مجهز می شود.

دیگر موارد پیشنهادی:
4 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟