اخبار خودرو جهان
لوکس، مجلل و بهینه

بنتلی بنتایگا هیبرید فیس لیفت معرفی شد

سه شنبه - ۱۶ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
بنتلی بنتایگا هیبرید 2021

کمپانی بنتلی قصد دارد که تا سال 2023 تمام محصولات خود را با پیشرانه الکتریکی سازی شده راهی بازار کند؛ ضمن اینکه اولین محصول تمام الکتریکی این برند لاکچری انگلیسی سال 2025 از راه می رسد. از آنجایی که بنتایگا نقش بسیار مهمی را در بین محصولات این برند ایفا می کند، بنتلی تصمیم گرفت که نسخه فیس لیفت مدل هیبریدی این اسیویو فوق لوکس را همزمان با آغاز سال 2021 معرفی کند.

مشخصات فنی بنتلی بنتایگا هیبرید

به گزارش خودرونویس، بنتایگا هیبریدی فیس لیفت در کنار دو مدل پیشتر رونمایی شده بنتایگا معمولی و بنتایگا اسپید در سبد محصولات بنتلی قرار دارد. بنتایگا هیبریدی از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر بنزینی و یک موتور الکتریکی بهره گرفته که روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت 443 اسب بخار و بیشینه گشتاور 700 نیوتن متر است. بنتلی بنتایگا پلاگین هیبریدی قادر است در حالت شارژ کامل باتری ها بیشینه مسافت 50 کیلومتر را به صورت تمام الکتریکی طی کند که البته این مسافت اعلام شده با سیکل NEDC اروپا محاسبه شده است. همچنین بنتایگا هیبریدی در حالت ترکیبی نیز با یک مخزن پر بنزین و شارژ کامل باتری ها می تواند بیشینه مسافت 863 کیلومتر را طی کند.

نمای عقب بنتلی بنتایگا هیبرید 2021

با توجه به اطلاعات جمع آوری شده توسط بنتلی، 100 درصد مالکان بنتایگا هیبریدی پیش از فیس لیفت، هر روز از مد رانندگی تمام الکتریکی خودروی خود استفاده می کنند و بیش از نیمی از آنها روزانه مسافت هایی کمتر از 50 کیلومتر را با این اسیووی لوکس الکتریکی سازی شده طی می کنند که دیگر نیازی به استفاده از پیشرانه بنزینی خودرو نیست.

لوگو بنتلی بنتایگا هیبرید 2021

مشخصات پک باتری

بنتلی وعده داده که پک باتری 17.3 کیلووات ساعتی لیتیونی نصب شده روی بنتایگا که از 168 سلول مختلف تشکیل شده، عمر مفیدی معادل 160 هزار کیلومتر یا هشت سال دارد. این بدان معنا نیست که پس از هشت سال استفاده عمر این باتری دیگر تمام می شود؛ بلکه ممکن است عملکرد آن نسبت به روزهای اول پله پله با افت مواجه شود. برای شارژ کامل این پک باتری با شارژر معمولی حدود دو ساعت و 30 دقیقه زمان لازم است. نیروی این باتری انرژی لازم برای فعالیت موتور الکتریکی که میان گیربکس و پیشرانه درونسوز نصب شده را تامین می کند تا راننده از گشتاور آنی این موتور الکتریکی نهایت استفاده را ببرد.

بنتلی بنتایگا هیبرید 2021

بنتلی بنتایگا هیبریدی ضمن دارابودن مدهای رانندگی مختلف، دارای سیستمی به نام بنتلی هیبرید Efficiency نویگیشن بوده که به راننده کمک می کند سواری بهینه تری را با فیدبک دریافت شده از پدال گاز داشته باشد. این سیستم به هنگام رانندگی در مد الکتریکی، یک مرز برای پدال شتاب دهنده تعریف کرده که این مرز در واقع بین ماندن در حالت تمام الکتریکی و استفاده از نیروی هیبریدی(موتور درونسوز و الکتریکی) است. در واقع با طراحی این سیستم راننده به ماندن در حالت رانندگی تمام الکتریکی تشویق می شود.

کابین بنتلی بنتایگا هیبرید 2021

به روزرسانی های بنتلی بنتایگا هیبرید فیس لیفت

از جمله به روزرسانی های اعمال شده در بنتایگا هیبریدی جدید می توان به نصب اپل کار پلی و اندروید اتو به صورت استاندارد، و همچنین نمایشگر تمام دیجیتالی پشت فرمان مشابه نمونه نصب شده در سایر مدل های بنتایگا فیس لیفت اشاره کرد. همچنین برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی این خودرو هم یک نمایشگر 10.9 اینچی با پوشش ضد انعکاس و ضد تابش خیره کننده نور در نظر گرفته شده که قابلیت های لمسی آن نیز بهبود چشمگیری نسبت به نمونه های قبلی داشته است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟