اخبار خودرو ایران

ام وی ام ایکس 22 پرو با قلبی کوچک و توانمند

سه شنبه - ۴ آبان ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
ام وی ام ایکس 22 پرو

وقتی در مورد توان، طراحی و امکانات سخن گفته می شود باید در حد قیمت و سگمنت  آن خودرو  یکی از خودرانتظار داشت. یکی از خودروهای پرطرفدار در بازار ایران ام وی ام ایکس 22 بوده که در طول 4 سال گذشته بیش از 50 هزار دستگاه از آن تولید و به فروش رفته است. ایکس 22 یک مینی کراس زیبا و اقتصادی بوده که همواره در بازار جایگاه ویژه خود را داشته است. ایکس 22 نسل قبل از یک قلب تپنده 1.5 لیتری برخوردار بود، حال مدیران خودرو سنت شکنی کرده و به مانند سازندگان بزرگ و مطرح امروزی از یک پیشرانه توربوشارژ 1.0 لیتری سه سیلندر استفاده کرده است.

به گزارش خودرونویس، مدیران خودرو تغییرات ظاهری در جلو به همراه تغییر کلی کابین را نیز برای ایکس 22 جدید انجام داده و تجهیزات جدیدی همچون اتوهلد، ترمز پارک برقی، فرمان برقی و نمایشگر لمسی 9 اینچی را به این خودرو اضافه کرده است.

چرا خودروسازان بزرگ و مطرح به دنبال موتورهای کوچک و کم مصرف رفته اند؟

این روزها ا شرکت هایی چون ب ام و، تویوتا، رنو، فولکس واگن، سیتروئن و بسیاری از خودروسازان با تکنولوزی بالا از موتورهای کم حجم استفاده می کنند و به نوعی ترند روز شده و حرکتی جدید در صنعت خودروسازی به وجود آمده است. موتورهای سبک باعث کاهش وزن خودرو و چابکی آن می شوند و همچنین مصرف سوخت و آلایندگی نیز کاهش می یابد. پس به نوعی با انتخاب این گونه خودروها علی الخصوص در کشورمان که خودروهای الکتریکی وجود ندارد و عملا با ممنوعیت واردات خودروهای هیبریدی نیز وجود ندارند، به نوعی به محیط زیست احترام می گذارید و نشان می دهید به عنوان یک شهروند مسئول نقشی سازنده در کاهش آلودگی هوا دارید .

 

قلب کوچک ایکس 22 پرو با توان  می تپد

میهمان جدید ما اخیرا توسط رسانه ها و برخی مشتریان مورد تست قرار گرفت و در سطح خود عملکرد رضایت بخشی داشت. موتور کوچک آن 102 اسب بخار در کنار گشتاوز 150 نیوتن در متر تولید می کند. کشش و شتاب آن نیز در سطح یک مینی کراس شهری مناسب بود. این موتور نیز مانند سایر برادران بزرگ تر از تکنولوژی AVL اتریش استفاده می کند که تجربه نشان داده پیشرانه هایی بادوام و با بازده مناسب هستند.

ایکس 22 پرو می تواند برای استفاده شهری گزینه ای مناسب باشد. کوچولویی خوش قامت و دوستدار محیط زیست، کم اشتها  اما کاربردی که در کنار طراحی و امکانات مناسب می تواند توجه بسیاری را به سمت خود جلب کند. از ایکس 22 پرو باید انتظار یک کراس اوور اقتصادی را به لحاظ توان و حرکت داشته باشید؛ اگر منصفانه و در حد قیمت و سگمنت آن مقایسه کنید  شما صاحب یک خودروی امروزی هستید . از اسم 1 لیتری نترسید دنیا عوض شده و حالا کوچولوهای 1 لیتری عملکردی بهتر نسبت به موتورهای حجیم قبلی دارند و اینجاست که باید به تکنولوژی ایمان آورد .

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟