اخبار خودرو جهان
صفر تا 100 تنها 1.8 ثانیه!

تیزر الترا خودرو 3000 اسب بخاری Greek Chaos

یکشنبه - ۲۵ مهر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
الترا خودرو Greek Chaos

ابتدا سوپراسپرت ها وجود داشتند و پس از آنها ابرخودروها از راه رسیدند و تا همین الان هم عرض اندام می کنند. ولی حال شرکا Spyros Panopoulos Automotuve یا SP Automotive از یونان قصد دارد که اولین الترا خودرو جهان را به نام Greek Chaos تولید کند. قرار بود که این الترا خودرو در نمایشگاه خودرو ژنو 2022 رونمایی شود که این رویداد باز هم به دلیل خطر همه گیری ویروس کرونا به تازگی لغو شد. به همین دلیل شرکت SP Automotive تصمیم گرفت که رونمایی از این الترا خودرو را جلوتر بیاندازد و قرار است بزودی این هیولا رونمایی شود.

به گزارش خودرونویس، بنا به تیزرهای منتشر شده، رویای تولید الترا خودرو Greek Chaos در سال 2019 شکل گرفت. هدف این شرکت بسیار ساده بود؛ تولید سریع ترین و پیشرفته ترین خودروی تولیدی در سراسر جهان. به عبارت دیگر حال یک شاهکار فناوری و نوآوری به منحصر به فردترین روش ایجاد شده است.

نمای عقب الترا خودرو Greek Chaos

اطلاعات زیادی از تیزرهای منتشر شده می توان در خصوص الترا خودرو Greek Chaos فهمید. در این تیزرها کاملا مشخص است که از مواد اولیه بسیار گران قیمت برای تولید این الترا خودرو استفاده شده که شامل تیتانیوم، فیبر کربن، Zylon که پلیمر ویژه سبک وزن و بسیار مقاوم بوده، Kevlar و سیستم اگزوز Inconel هستند.

الترا خودرو Greek Chaos

مشخصات فنی الترا خودرو Greek Chaos

ولی یقینا جذابترین قسمت اطلاعات مربوط به Greek Chaos به پیشرانه آن مربوط می شود. در این تیزر اطلاعات زیادی در خصوص پیشرانه این خودرو منتشر نشده و صرفا اشاره کرده که این خودرو از یک پیشرانه 4 لیتری دو توربوشارژ 10 سیلندر بهره گرفته که در نسخه پایه قادر به تولید بیشینه قدرتی فراتر از 2000 اسب بخار است. این در حالی بوده که بالاترین نسخه الترا خودرو Greek Chaos قادر به تولید بیشینه قدرتی در حدود 3000 اسب بخار بوده و رد لاین پیشرانه این خودرو نیز 12000 دور بر دقیقه اعلام شده است.

اگزوز الترا خودرو Greek Chaos

پیش بینی شده که الترا خودرو Greek Chaos قادر باشد طی 1.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 500 کیلومتر بر ساعت باشد.

نمای عقب الترا خودرو Greek Chaos

کمپانی SP Automotive اظهار کرده که تنها 100 دستگاه از الترا خودرو Greek Chaos را تولید خواهد کرد که تیراژ تولید آن سالانه چیزی بین 15 تا 20 دستگاه است. برچسب قیمت پایه درنظر گرفته شده برای این الترا خودرو چیزی در حدود 6.3 میلیون دلار است؛ ولی در صورت سفارش نسخه 3000 اسب بخاری برچسب قیمت این الترا خودرو به 14.3 میلیون دلار هم می رسد!

به زودی اطلاعات بیشتری از این الترا خودرو را منتشر خواهیم کرد و SP Automotive قصد دارد که در تاریخ 1 نوامبر رسما Greek Chaos را رونمایی کند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟