اخبار خودرو جهان
سال 2023 به بازار جهانی عرضه می شود

آلفا Jax کراس اووری الکتریکی با استایل کلاسیک

سه شنبه - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
نمای جلو آلفا Jax

کمپانی آلفا در دسامبر سال 2020 بود که خودروی اسپرت Ace را معرفی کرد؛ حال این شرکت محصول جدید رترو استایل(کلاسیک استایل) به نام Jax که یک کراس اوور الکتریکی با استایلی خشن و کلاسیک بوده را معرفی کرده است. لازم به ذکر است که آلفا Jax روی همان پلتفرم الکتریکی Ace توسعه یافته که با هدف عملکردی بی نقص و کامل در جاده، دوام بالا و امکان استفاده پیشرانه الکتریکی طراحی شده است.

پلتفرم و ابعاد

به گزارش خودرونویس، آلفا Jax هنوز یک خودروی مفهومی بوده و Jax کوتاه شده عبارت Junior All-terrain Crossover بوده که به معنای کراس اووری کوچک و مناسب تمام زمین ها است؛ این می تواند بدان معنا باشد که آلفا در آینده کراس اوورهای بزرگتر و توانمندتری را هم رونمایی خواهد کرد. آلفا Jax روی همان پلتفرم و ساختاری توسعه یافته که خودروی دو درب Ace از آن بهره برده بود و به یک پک باتری با ظرفیت 75 کیلووات ساعت مجهز شده است.

نمای عقب آلفا Jax

شاید آلفا Jax کوچک به نظر برسد؛ ولی این خودرو طولی معادل 4560 میلی متر و عرضی معادل 1930 میلی متر دارد که مشابه با نسل پیشین سوبارو فارستر است. این خودرو ظرفیت نشستن چهار سرنشین را داخل کابین داشته و به طور کلی و ترکیبی فضای باری معادل 1769 لیتر را در اختیار سرنشنیان قرار می دهد که رقم قابل توجهی است.

آلفا Jax

مشخصات فنی آلفا Jax

کمپانی آلفا قصد دارد که Jax را با دو مشخصات فنی شامل مدل تک موتوره و مدل پیچیده تر و توانمند تمام چرخ محرک راهی بازار کند. نسخه تمام چرخ محرک قدرتمندتر این خودرو قادر است جسمی با بیشینه وزن 839 کیلوگرم را یدک بکشد و طی 6.5 ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این شرکت ادعا کرده که آلفا Jax در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافتی معادل 402 کیلومتر است.

کابین آلفا Jax

کمپانی آلفا اظهار کرده که Jax را برای مشتریانی که قصد خرید یک کراس اوور تمام چرخ محرک توانمند و عاری از کربن دی اکسید دارند، طراحی کرده است. در این لحظه آلفا Jax در فاز مفهومی و کانسپت قرار دارد؛ ولی این شرکت بیان کرد که هم اکنون پیش فروش محدود آن را آغاز کرده است.

شرکت آلفا هنوز برنامه تولید خود را اعلام نکرده؛ ولی قیمت پایه آلفا Jax از 38 هزار دلار اعلام شده که برای یک خودروی الکتریکی رقمی به نسبت منطقی است. کمپانی آلفا قصد دارد که تحویل اولین نسخه های Jax را به مشتریان در اوایل سال 2023 آغاز کند که هنوز زمان زیادی تا تحویل این کراس اوور الکتریکی باقی مانده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟