اخبار خودرو جهان
توسط تامین کنندگان قطعات تایوانی این شرکت مطرح شد

خودروی خودران اپل سال 2021 رونمایی می شود

چهارشنبه - ۳ دی ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
خودروی خودران اپل

در سال 2017 به کمپانی اپل اجازه داده شد که خودروی خودران خود را در جاده های عمومی کالیفرنیا تست و بررسی کند که گام رو به جلوی بسیار مهم و قابل توجهی در زمینه پیشرفته این تکنولوژی و خودروهای خودران بدون راننده بود. با این حال دو سال پس از این اتفاق بسیار خوشایند، اپل تصمیم گرفت که ابعاد این پروژه را کوچک کرده و تقریبا 200 نفر از پرسنل خود را از این پروژه بیرون کرد. این موضوع در آن زمان باعث شد که تصور کنیم اپل نسبت به ادامه فرایند این پروژه تردید دارد؛ ولی حال مشخص شده که اپل نه تنها توسعه این خودروی خودران را متوقف نکرده، بلکه دو سالی هم از برنامه زمانبدی خود برای معرفی این خودروی بدون راننده جلو است.

به گزارش خودرونویس، به تازگی گزارشی کوتاه و مختصر از تایوان به همراه شایعه های منتشر شده توسط طرفداران اپل توجه ما را به خود جلب کرده است. طی این گزارش و شایعه ها مطرح شده که تعدادی از تامین کنندگان قطعات تایوانی در حال آماده شده برای سرعت بخشیدن به پروژه تولید خودروی خودران اپل هستند. ظاهرا کمپانی هایی مانند Heda، BizLink-KY، Heqin و Tomita در حال کار بر روی اجزایی هستند که قرار است در دو فصل آغازین سال 2021 تحویل داده شوند. اگر این برنامه زمانبندی به درستی اجرا شود، اپل قصد خودروی خودران خود را در سپتامبر سال 2021 معرفی خواهد کرد.

نمای عقب خودروی خودران اپل

این گزارش تازه منتشر شده دقیقا خلاف گزارش های پیشین است؛ چراکه در خبرهای پیشین بیان شده بود که کمپانی اپل در حال برگزاری مذاکرات ابتدایی با تامین کنندگان خود برای تولید قطعات برای خودروی خودران جدید این کمپانی است. این موضوع که در این لحظه خودروی خودران اپل در چه مرحله ای از توسعه قرار دارد، هنوز یک معما بوده و نمی توان اظهار نظر دقیقی در این مورد داشت. ولی با استناد به گزارش های جدید منتشر شده از اپل و تامین کنندگان تایوانی خود، به نظر می رسد که این غول تکنولوژی در مراحل پایانی تحقیق و توسعه و فازهای تست خودروی خودران خود قرار دارد.

کابین خودروی خودران اپل

سخن پایانی

باید اظهار کنیم که این خبرها و گزارش ها را باید مقداری اغراق شده دانست و به نظر می رسد که اپل و تامین کنندگان این کمپانی مقداری آب و تاب این خبر را زیاد کرده اند؛ ولی به هر حال اگر حتی بخش کوچکی از این خبر هم درست باشد بدان معناست که خودروی خودران اپل در دست توسعه بوده و به احتمال زیاد نمونه تولیدی آن را باید در سال 2021 مشاهده کنیم. در این لحظه ما هیچ مدرک واقعی مبنی بر اینکه سال آینده چه چیزی را از اپل مشاهده می کنیم در دست نداریم.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟