صنعت قطعه سازی
یک فعال صنعت قطعه سازی مطرح کرد:

اصلاح ساختارهای ایران خودرو در دستور کار خطیبی قرار گیرد

یکشنبه - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
احمد-رضا-رعنایی

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی استان مرکزی اعلام کرد: حضور یک مدیر باسابقه در راس مدیریت بزرگترین خودروساز خاورمیانه می تواند نقطه عطفی برای شکوفایی و فعال سازی ظرفیت های این مجموعه عظیم صنعتی به شمار رود.

احمد رضا رعنایی در گفتگو با خودرونویس ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به سوابق و تجربیات مدیرعامل جدید گروه صنعتی ایران خودرو به نظر می رسد چشم انداز روشنی پیش روی این مجموعه خواهد بود و چنانچه سیاست گذاری دقیقی در راستای بهره گیری از تمام ظرفیت های این مجموعه صورت گیرد، در آینده نزدیک شاهد پیشرفت های قابل قبولی در صنعت خودرو کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه گروه صنعتی ایران خودرو نیازمند اصلاح ساختار و تدوین استراتژی مبتنی بر رقابت پذیری در کلاس جهانی است، گفت: آنچه مسلم است ساختار های سنتی مدیریتی و اجرایی امروزه پاسخگوی نیازهای اساسی صنعت خودرو نیست و بر این اساس می بایست با الگو گرفتن از رویکردهای نوین جهانی در عرصه مدیریت صنعت خودرو، شرایط متفاوتی برای گروه صنعتی ایران خودرو رقم بخورد.

وی با اشاره به پرهیز از فرصت سوزی در فضای رقابتی بازارهای منطقه ای و بین المللی افزود: انتظار می رود مدیرعامل و هیات مدیره جدید گروه صنعتی ایران خودرو با ریشه یابی دقیق چالش های پیش روی این مجموعه و بکارگیری نیروهای جوان و متخصص و همچنین بهره گیری از مدیران باتجربه و کارآمد به فکر حل ریشه ای مشکلات باشند.

رعنایی ادامه داد: حضور مدیران آشنا به صنعت خودرو نظیر اقای خطیبی می تواند کمک خوبی برای برون رفت از مشکلات این صنعت باشد زیرا مدیری که تخصصی در این حوزه را نداشته باشد تا بخواهد به محیط و شرایط موجود آگاهی پیدا کند مدت ها زمان لازم دارد تا جایگاه خود را پیدا کرده و تا زمانی که بخواهد عملکرد مثبتی از خود نشان دهد بسیاری از فرصت ها را از دست خواهد داد.

وی گفت: به طور حتم تعامل با تشکل های صنعت قطعه سازی و همچنین تلاش برای فعال سازی ظرفیت های ارزشمند این صنعت می تواند نقطه عطف عملکرد ایشان در گروه صنعتی ایران خودرو به شمار رود.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی استان مرکزی افزود: اگر مدیرانی که در راس امور قرار دارند مدیرانی باشند که به دقت به امانتی که در دست آن هاست توجه داشته و  امانتداری کنند و حوصله کرده و با دقت روابط فی ما بین خود و مجموعه های مرتبط را سالم سازی کنند قطعا کسانی نخواهند توانست از بیرون به بدنه آن ها آسیب وارد کنند .

وی درپایان گفت: امیدواریم آقای خطیبی و همکاران توانمند ایشان بتوانند هر چه سریعتر و با استفاده از مشاورین خوب مشکلات صنعت خودروسازی را پیگیری کرده و به صورت بنیادی حل کنند.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟