اخبار خودرو ایران
شمارش معکوس برای تغییر بزرگ در جاده مخصوص

ترکیب جدید هیات مدیره ایران خودرو چگونه است؟

شنبه - ۲ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
ترکیب جدید هیات مدیره ایران خودرو

بز اساس گزارش های دریافتی ترکیب هیات مدیره ایران خودرو در حالی دستخوش تغییر شده که طی هفته های اخیر کشمکش ها بر سر معرفی مدیرعامل جدید گروه صنعتی ایران خودرو بالا گرفته بود و این تغییر می تواند بیانگر چهره جدید مدیریتی در بزرگترین خودروساز خاورمیانه باشد.

به گزارش خودرونویس، شنیده ها حاکی از آن است، پس از تغییرات جدید در هیات مدیره ایران خودرو، مهدی خطیبی، علی شیخ زاده، مهدی داداشی زین الدین، مرتضی شفیعی و محمدرضا فیض بخش ترکیب جدید را تشکیل خواهند داد و بزودی مدیرعامل جدید نیز سکان هدایت بزرگترین خودروساز خاورمیانه تکیه خواهد زد.

در چنین شرایطی به نظر می رسد دوران مدیریت فرشاد مقیمی در گروه صنعتی ایران خودرو نیز به انتها رسیده و به زودی شرایط جدیدی در این مجموعه حاکم خواهد شد. مدیرعاملی که نحوه انتخاب او درسالهای پایانی دولت حسن روحانی حرف و حدیث های فراوانی به همراه داشت و به واسطه فشارهای رضا رحمانی وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت به ثمر رسید.

 

چالش های پیش رو هیات مدیره جدید ایران خودرو

اگرچه در حال حاضر گروه صنعتی ایران خودرو با چالش های متعددی از جمله مشکلات مالی متعدد، زنجیره تامین و دیگر مسائل مرتبط با تولید مواجه است، اما بسیاری از ناظران و فعالان صنعت خودرو بر این عقیده اند که با تغییر چهره مدیریتی این مجموعه و حضور مدیران آشنا به صنعت خودرو و سیاستگذاری های مالی روشن، به طور حتم شرایط متفاوتی رقم خواهد خورد.

همین گزارش حاکی است، گروه صنعتی ایران خودرو به لحاظ حجم سرمایه گذاری های گسترده در زمینه تولید و همچنین برخورداری از زیرساخت های وسیع از قابلیت های بسیار بالایی برای رشد تولید و تنوع محصول برخوردار است و با حضور مدیران کارآمد در راس هرم مدیریتی این شرکت چشم اندازهای روشنی پیش روی این مجموعه ترسیم خواهد شد.

بر پایه این گزارش، با این حال به نظر می رسد عمده تمرکز هیات مدیره جدید گروه صنعتی ایران خودرو در ابتدای امر رفع و رجوع مشکلات عمده مالی در این مجموعه خواهد بود تا به هر شکل ممکن از تداوم زیان های سنگین ایران خودرو جلوگیری به عمل آید و در ادامه با تجدید نظر در ساختار مالی این شرکت زمینه را برای رشد ارزش سهام آن نیز فراهم کنند.

دیگر موارد پیشنهادی:
4.8 از 6 رای

دیدگاه شما چیست؟