اخبار خودرو ایران
محصول مشترک نیسان و دانگ فنگ

ونوسیا D60 پلاس همزاد نیسان سیلفی به ایران رسید

چهارشنبه - ۸ شهریور ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
ونوسیا D60 پلاس Venucia D60 Plus

ونوسیا D60 پلاس یک سدان اقتصادی چینی ژاپنی بوده که قرار است توسط مکث موتور به بازار ایران عرضه شود. این خودرو طی روزهای گذشته برای نخستین بار در نمایشگاه دستاوردهای وزارت صمت به مناسبت هفته دولت به نمایش گذاشته شده بود. در ادامه به معرفی ونوسیا D60 پلاس می پردازیم.

ونوسیا D60 پلاس یک سدان اقتصادی چینی ژاپنی بوده که قرار است توسط مکث موتور به بازار ایران عرضه شود. این خودرو طی روزهای گذشته برای نخستین بار در نمایشگاه دستاوردهای وزارت صمت به مناسبت هفته دولت به نمایش گذاشته شده بود. در ادامه به معرفی ونوسیا D60 پلاس می پردازیم.

 

ویدیو معرفی ونوسیا D60 پلاس

 

 

به گزارش خودرونویس، ونوسیا D60 پلاس یک سدان اقتصادی بوده که برای واردات به ایران توسط مکث موتور انتخاب شده است. ونوسیا برندی چینیست که حاصل جوینت ونچر نیسان و دانگ فنگ است. این خودرو دقیقا روی پلتفرم نیسان سیلفی توسعه یافته و المان های ظاهری مشترکی با این خودرو دارد. جدا از آن، قوای محرکه و گیربکس آن نیز توسط نیسان تامین شده. بدین ترتیب می توان آن را یک نیسان ریبج شده دانست. مکث موتور ضمن عرضه این نسخه قصد دارد مدل تمام برقی آن با نام ونوسیا D60EV پلاس را هم به بازار عرضه کند.

ونوسیا D60 پلاس Venucia D60 Plus

طراحی ظاهری

ونوسیا D60 پلاس به نسبت یک سدان اقتصادی طراحی زیبایی دارد. مخصوصا با رنگ قرمزی که روی بدنه آن اجرا شده این زیبایی دو چندان شده است. مانند تمام محصولات برند ونوسیا، المان های V شکلی در قسمت های مختلف ظاهری این خودرو رعایت شده که برگرفته از حرف اول Venucia است. البته این طرح V شکل به سنت نیسان در طراحی جلوپنجره و دیگر قسمت های خودرو نیز اشاره دارد.

ونوسیا D60 پلاس Venucia D60 Plus

چراغ های ونوسیا D60 پلاس به نسبت یک خودروی اقتصادی گرافیک زیبایی داشته و LED روشنایی در روز و ادغام آن با جلوپنجره زیبایی این خودرو را بیشتر هم کرده است. در نمای جانبی طراحی ساده ای را شاهد هستیم و تنها عنصر جذاب در این قسمت را می توان رینگ های آلیاژی و حجم پردازی اجرا شده روی گلگیر عقب دانست. اما در نمای عقب باز هم با طراحی فراتر از یک خودروی اقتصادی به نسبت رقبا مواجه هستیم. چراغ هایی که توسط یک نوار LED و قسمت شیشه ای به هم متصل شده اند و عبارت انگلیسی Venucia نیز روی آن اجرا شده است. لازم به ذکر است که این خودرو روی پلتفرم V نیسان توسعه یافته که دقیقا با نیسان سیلفی مشترک است. البته شباهت بین این خودرو و نیسان سیلفی پس از معرفی نسخه فیس لیفت 2021 کمتر شد.

ونوسیا D60 پلاس Venucia D60 Plus

داخل کابین ونوسیا D60 پلاس

ونوسیا D60 پلاس به نسبت یک خودروی اقتصادی کابینی بروز و با کیفیتی دارد. عمده قسمت های کابین حتی نیمه بالای رودری ها از فوم نرم ساخته شده اند که این حس خوبی را به سرنشین القا می کند. در پشت فرمان خبری از نمایشگر دیجیتالی نیست، اما بین نشانگرهای آنالوگ، یک نمایشگر برای کامپیوتر سفری قرار دارد. روی فرمان هم کلیدهایی کنترلی تعبیه شده که با روشن کردن خودرو نورپردازی آنها روشن می شود. در میان داشبورد هم یک نمایشگر لمسی برای سیستم مالتی مدیا قرار دارد.

ونوسیا D60 پلاس Venucia D60 Plus

صندلی های این خودرو دارای تودوزی چرم مصنوعی مشکی رنگ با رد دوخت سفید بوده که کیفیت مناسبی دارند. به طور کلی این خودرو به نسبت یک سدان اقتصادی کابین زیبایی دارد. نکته جالب وجه مشترک تمام محصولات ونوسیا بوده که کلید V شکل استارت/استاپ موتور بوده که روی داشبورد جانمایی شده است. بعید می دانم خودروی دیگری دارای چنین سبک کلیدی باشد.

ونوسیا D60 پلاس Venucia D60 Plus

مشخصات فنی ونوسیا D60 پلاس مکث موتور

ونوسیا D60 پلاس قرار است که با یک موتور 1.6 لیتری نیسان به بازار عرضه شود. این دقیقا همان موتور HR16 نیسان بوده که قادر به تولید 122 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط گیربکس اتوماتیک CVT Xtronic نیسان به چرخ های جلو منتقل می شود. این خودرو در رده سدان های سایز کامپکت رو به متوسط قرار می گیرد و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4756، 1803 و 1487 میلی متر دارد. فاصله بین دو محور این خودرو هم 2700 میلی متر اعلام شده که کابینی بسیار جادار را به نسبت ابعاد برای آن رقم زده است. ونوسیا D60 پلاس وزن خالصی حدود 1220 کیلوگرم داشته و با همین موتور و گیربکس نیز عملکرد معقولی را به عنوان یک سدان نیمه اقتصادی و خانوادگی ارائه می دهد. این خودرو طی حدود 13 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و میانگین مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر در حدود 6.5 لیتر اعلام شده است.

امیدواریم که هرچه زودتر موانع واردات خودرو برطرف شوند و شاهد عرضه خودروهای وارداتی در تیراژ بالا به بازار کشور باشیم. اما تا این لحظه که تمام این اقدامات در حد نمایش بوده و دولت سالهاست که شعار واردات خودرو می دهد. اما دریغ از عرضه حتی یک دستگاه به بازار!

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟