اخبار خودرو ایران
همزاد برقی نیسان سیلفی

ونوسیا D60EV پلاس سدان برقی وارداتی مکث موتور

چهارشنبه - ۱ شهریور ۱۴۰۲
خواندن 5 دقیقه
ونوسیا D60EV پلاس برقی مکث موتور

ونوسیا D60EV پلاس نسخه تمام برقی سدان D60 پلاس بوده که قرار است توسط مکث موتور به بازار ایران عرضه شود. مکث موتور در راستای سیاست های وزارت صمت مبنی بر عرضه خودروهای پاک، قصد واردات سدان تمام برقی ونوسیا D60EV پلاس را به بازار ایران دارد.

ونوسیا D60EV پلاس نسخه تمام برقی سدان D60 پلاس بوده که قرار است توسط مکث موتور به بازار ایران عرضه شود. مکث موتور در راستای سیاست های وزارت صمت مبنی بر عرضه خودروهای پاک، قصد واردات سدان تمام برقی ونوسیا D60EV پلاس را به بازار ایران دارد.

به گزارش خودرونویس، مکث موتور رسما اعلام کرده که به زودی دو محصول پاک این شرکت وارد ایران می شوند که یکی از آنها همین سدان ونوسیا D60EV پلاس بوده که نسخه تمام برقی سدان D60 پلاس است. دیگر محصول پاک این شرکت هم ونوسیا وی آنلاین پلاگین هیبریدی بوده که در مطلبی جداگانه به معرفی آن پرداخته ایم.

ونوسیا D60EV پلاس برقی مکث موتور

ونوسیا D60EV پلاس بر پایه سدان بنزینی ونوسیا D60 پلاس توسعه یافته و در اکتبر سال 2022 به بازار چین عرضه شده است. این سدان تمام برقی بسته به تریم و پک باتری قیمتی بین 17 هزار و 900 تا 18 هزار و 400 دلار دارد. هنوز مشخص نیست که مکث موتور این خودرو را در چه تریم و با چه پک باتری به بازار ایران عرضه می کند، اما لازم به ذکر است که دو پک باتری مختلف برای این خودرو قابل سفارش بوده که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 420 و 450 کیلومتر مسافت در آنها ذخیره می شود.

ونوسیا D60EV پلاس برقی مکث موتور

هدف مکث موتور از واردات ونوسیا D60EV پلاس استفاده در ناوگان تاکسیرانی کشور بوده و ممکن است در آینده این خودرو به منظور استفاده شخصی نیز عرضه شود. ونوسیا یک زیربرند فعال حاصل جوینت ونچر دانگ فنگ و نیسان بوده که بسیاری از محصولات نیسان با مقداری تغییر در استایل ظاهری و کابین با این برند به بازار چین عرضه شده اند. به عنوان مثال همین سدان ونوسیا D60 بر پایه سدان نیسان سیلفی توسعه پیدا کرده و شباهت به این خودرو کاملا در طراحی آن مشهود است.

ونوسیا D60EV پلاس برقی مکث موتور

طراحی ظاهری

به گفته این خودروساز چینی، از ژانویه تا سپتامبر سال 2022 این شرکت موفق به فروش 22 هزار و 287 دستگاه ونوسیا D60EV پلاس در بازار چین شده که رکورد مناسبی برای این خودرو محسوب می شود. این خودرو یک سدان کامپکت رو به متوسط با استانداردهای امروزی محسوب می شود و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4774، 1803 و 1505 میلی متر دارد. فاصله بین دو محور این خودرو هم 2701 میلی متر است. ظرفیت صندوق عقب آن هم 520 لیتر اعلام شده است. شیب سقف و سبک دیزاین ستون C حالتی اسپرت به این خودرو بخشیده اند.

 

شباهت بین ونوسیا D60EV پلاس و نیسان سیلفی در نمای جلو کاملا مشهود بوده و این موضوع را می توان از سبک طراحی V شکل جلوپنجره به خوبی فهمید. این خودرو به رینگ های آلیاژی 16 اینچی مجهز شده و در قسمت عقب هم شاهد نصب نوشته انگلیسی Venucia بین چراغ ها هستیم.

ونوسیا D60EV پلاس برقی مکث موتور

داخل کابین ونوسیا D60EV پلاس ؛ سدان برقی مکث موتور

ونوسیا D60EV پلاس دارای غربیلک فرمان سه شاخه بوده و روی آن کلیدهای کنترلی متعددی قرار گرفته است. یک نمایشگر لمسی 10 اینچی در میان داشبورد قرار داشته و یک کلید استارت/ استاپ پیشرانه هم در این قسمت تعبیه شده است. این خودرو همچنین دارای سیستم های ایمنی مانند کنترل خودرو از راه دور، ردیابی خودرو و سیستم اتوماتیک هشدار برخورد است.

سدان برقی وارداتی مکث موتور کابینی جادار برای نشستن 5 سرنشین دارد. نسخه های ارزان قیمت این خودرو دارای صندلی هایی با تودوزی پارچه ای بوده و مدل فول ونوسیا D60 پلاس برقی دارای تودوزی چرم مصنوعی برای صندلی ها استو. اما باید ذکر کنیم که خبری از تنظیم برقی برای هیچ یک از صندلی ها نیست.

ونوسیا D60EV پلاس برقی مکث موتور

مشخصات فنی ونوسیا D60  پلاس برقی مکث موتور (D60EV پلاس)

ونوسیا D60EV پلاس دارای یک پک باتری با ظرفیت 48 کیلووات ساعت است. البته دو نوع باتری برای این خودرو قابل سفارش بوده که یکی لیتیوم آهن فسفات و دیگری لیتیوم یون بوده که هر یک به ترتیب انرژی لازم برای پیمایش 420 و 450 کیلومتر را در خود ذخیره می کنند. این خودرو در هر 100 کیلومتر مسافت 12.2 کیلووات ساعت انرژی مصرف می کند.

این خودرو دارای یک موتور برقی 163 اسب بخاری با 250 نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی آن به چرخ های جلو منتقل می شود. این موتور برای سدانی با وزن 1505 کیلوگرم مناسب به نظر می رسد و این خودرو را قادر ساخته تا به نهایت سرعت 140 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

 

 

4.9 از 7 رای

دیدگاه شما چیست؟