اخبار خودرو ایران
همزاد نیسان ترا در ایران روی خط تولید رفت

تولید لئو MX8 (Leo MX8) در ایستا موتور ارس آغاز شد

چهارشنبه - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه
تولید لئو MX8 در ایستا موتور ارس Leo MX8

تولید لئو ام ایکس 8 (Leo MX8) در ایستا موتور ارس آغاز شد و خط تولید آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی بطور کامل و بعد از گذشت ۱۸ ماه آماده بهره‌ برداری شد.

به گزارش خودرونویس، 9 ماه از این زمان صرف ایجاد زیرساخت و ابنیه شده و الباقی آن برای نصب و تجهیز یکی از مدرن ترین تجهیزات تست الکتریکال و فنی خودرو در بخش خصوصی شده است. با توجه به اینکه خودروی لئو MX8 (Leo MX8) دارای شاسی مستقل فولادی بوده، ایستا موتور ارس مبادرت به نصب دستگاه شاسی برگردان مکانیزه و مدرن در این بخش کرده است. بکارگیری تجهیزات حرفه ای فیلینگ جهت تزریق روغن – شارژ گاز کولر،  تست زوایای چرخ ها، تنظیم چراغ ها، سیستم ترمزها و سایر تجهیزات روز دنیا در خط تولید لئو MX8 از دیگر اقدامات این شرکت است.

تولید لئو MX8 در ایستا موتور ارس Leo MX8

شایان ذکر ایستا موتور ارس با حضور جمعی از مدیران با تجربه صنعت خودرو که سابقه فعالیت در ایران خودرو، سایپا و سایر شرکت های بخش خصوصی را داشته اند پا به عرصه حرفه ای تولید خودرو در بخش خصوصی گذاشته است.

تولید لئو MX8 در ایستا موتور ارس Leo MX8

مشخصات فنی لئو MX8

خودرو لئو ام ایکس۸ Leo MX8 یک اسیووی شاسی مستقل آفرودی بوده که محصول جوینت ونچر دانگ فنگ نیسان بوده که در واقع همان نیسان ترا جدید است که تا به امروز ویژه عرضه به بازار کشورهای چین، فیلیپین و تایلند بوده و حال توسط ایستا موتور ارس به ایران عرضه می شود.

تولید لئو MX8 در ایستا موتور ارس Leo MX8

لئو MX8 محصول مشترک دانگ فنگ و نیسان بوده که روی پلتفرم F-Alpha نیسان توسعه یافته و ساختار مشترکی با نیسان ترا و پیکاپ نیسان ناوارا دارد. لئو MX8 در واقع برادر اسیووی پیکاپ دانگ فنگ ریچ 7 بوده که کلیات طراحی ظاهری آن با نیسان ترا 2023 یکسان بوده و تنها برخی جزییات در آن تغییر کرده است. از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو GDI با کد 4K31TD ساخت میتسوبیشی بهره گرفته که قادر به تولید 220 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور بوده که از این جهت یکی از قدرتمندترین اسیووی‌های موجود در ایران محسوب می شود.

تولید لئو MX8 در ایستا موتور ارس Leo MX8

لئو MX8 به گیربکس اتوماتیک هشت سرعته ساخت ZF مجهز بوده که نیروی تولیدی موتور را در حالت نرمال به چرخ های عقب منتقل می کند. ولی دو حالت چهار چرخ محرک سبک 4H و چهار چرخ محرک سنگین 4L نیز برای آن تعبیه شده که عملکرد خوبی را در مسیرهای بیراهه برای این لئو Leo MX8 رقم می زند. نکته جالب در خصوص لئو MX8، قفل دیفرانسیل الکترونیکی چرخ های عقب بوده که با کلید تعبیه شده در کنسول میانی فعال و غیر فعال شده و موجب بهبود عملکرد در مسیرهای بیراهه می شود.

تولید لئو MX8 در ایستا موتور ارس Leo MX8

با توجه به آغاز تولید لئو MX8 (Leo MX8) در ایستا موتور ارس، حال باید منتظر ماند تا این اسیووی شاسی مستقل جذاب با ژن ژاپنی پلاک شود و سپس باید منتظر عرضه آن به بازار باشیم.

تصاویر خط تولید لئو MX8

 

3.3 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • امین نقی زاده | 31 خرداد 1402 - 7:00 ب.ظ

    سلام. جناب دادگر. لطفاً به من ایمیل بزنید. ممنونم نقی زاده